Zobrazit minimální záznam

Social media toxicity and its relationship with the mental well-being of university students
dc.contributor.advisorKudrnáč, Aleš
dc.creatorKoběrská, Anna Magdalena
dc.date.accessioned2025-07-17T09:35:17Z
dc.date.available2025-07-17T09:35:17Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/201431
dc.description.abstractIn this thesis, I focus on examining the association of toxic content on social media with mental well-being in university students. Social networks in the contemporary world represent a platform for communication, information sharing, and social relationship building, but they can also be an environment that spreads toxic behaviors such as cyberbullying, verbal aggression, and sexual harassment. In this thesis, I seek to elucidate how these types of interactions are related to the mental well-being of male and female college students. In the theoretical part of the thesis, I discuss the definition of mental well-being and the research on mental well-being in university students. There, I also mention the association of social networking and toxic content with mental well-being in university students, which I further focus on in terms of their definition and development. I then describe toxicity in the online environment and its types and then discuss mental well-being and previous studies that have examined the effects of toxic content on social networking sites on mental well-being. The methodology section then describes the research questions and hypotheses, and presents a questionnaire survey of a sample of 456 university students to explore their experiences of toxic content and its impact on...en_US
dc.description.abstractV této diplomové práci se zaměřuji na zkoumaní souvislosti toxického obsahu na sociálních sítích s mentální pohodou vysokoškoláků. Sociální sítě v soudobém světě reprezentují platformu pro komunikaci, sdílení informací a budovaní sociálních vztahů, avšak zároveň mohou být prostředím šířícím toxické chování, jako je kyberšikana, verbální agrese nebo sexuální obtěžování. V práci se snažím objasnit, jakou souvislost má tento typ interakcí na mentální pohodu vysokoškolských studentů a studentek. V teoretické části práce jsem se věnovala definici mentální pohody a výzkumům, zabývajícími se mentální pohodou u vysokoškolských studentů a studentek. Zmiňuji tam také souvislost sociálních sítí a toxického obsahu s mentální pohodou vysokoškolských studentů, na které se dále se zaměřuji z hlediska jejich definice a vývoje. Poté popisuji toxicitu v online prostředí a její druhy a následně se věnuji mentální pohodě a dosavadním studiím, které zkoumaly důsledky vlivu toxického obsahu na sociálních sítích na mentální pohodu. Poté jsou v metodologické části popsány výzkumné otázky a hypotézy a je představeno dotazníkové šetření na vzorku 456 vysokoškolských studentů a studentek, které se zabývá jejich zkušenostmi s toxickým obsahem a jeho dopadem na jejich mentální pohodu. V praktické části následně představuji...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjecttoxicityen_US
dc.subjectsocial mediaen_US
dc.subjectTikToken_US
dc.subjectInstagramen_US
dc.subjectFacebooken_US
dc.subjectXen_US
dc.subjectonline environmenten_US
dc.subjectconsequencesen_US
dc.subjectvirtual behavioren_US
dc.subjecttoxicitacs_CZ
dc.subjectsociální sítěcs_CZ
dc.subjectTikTokcs_CZ
dc.subjectInstagramcs_CZ
dc.subjectFacebookcs_CZ
dc.subjectXcs_CZ
dc.subjectonline prostředícs_CZ
dc.subjectdůsledkycs_CZ
dc.subjectvirtuální chovánícs_CZ
dc.titleToxicita na sociálních sítích a její souvislost s mentální pohodou vysokoškolských studentů a studentekcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-06-23
dc.description.departmentKatedra sociologiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Sociologyen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId273940
dc.title.translatedSocial media toxicity and its relationship with the mental well-being of university studentsen_US
dc.contributor.refereePetrúšek, Ivan
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociology with specialisation in Applied Research and Its Methodologyen_US
thesis.degree.disciplineSociologie se specializací Aplikovaný výzkum a jeho metodologiecs_CZ
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
thesis.degree.programSociologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra sociologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Sociologyen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociologie se specializací Aplikovaný výzkum a jeho metodologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enSociology with specialisation in Applied Research and Its Methodologyen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csV této diplomové práci se zaměřuji na zkoumaní souvislosti toxického obsahu na sociálních sítích s mentální pohodou vysokoškoláků. Sociální sítě v soudobém světě reprezentují platformu pro komunikaci, sdílení informací a budovaní sociálních vztahů, avšak zároveň mohou být prostředím šířícím toxické chování, jako je kyberšikana, verbální agrese nebo sexuální obtěžování. V práci se snažím objasnit, jakou souvislost má tento typ interakcí na mentální pohodu vysokoškolských studentů a studentek. V teoretické části práce jsem se věnovala definici mentální pohody a výzkumům, zabývajícími se mentální pohodou u vysokoškolských studentů a studentek. Zmiňuji tam také souvislost sociálních sítí a toxického obsahu s mentální pohodou vysokoškolských studentů, na které se dále se zaměřuji z hlediska jejich definice a vývoje. Poté popisuji toxicitu v online prostředí a její druhy a následně se věnuji mentální pohodě a dosavadním studiím, které zkoumaly důsledky vlivu toxického obsahu na sociálních sítích na mentální pohodu. Poté jsou v metodologické části popsány výzkumné otázky a hypotézy a je představeno dotazníkové šetření na vzorku 456 vysokoškolských studentů a studentek, které se zabývá jejich zkušenostmi s toxickým obsahem a jeho dopadem na jejich mentální pohodu. V praktické části následně představuji...cs_CZ
uk.abstract.enIn this thesis, I focus on examining the association of toxic content on social media with mental well-being in university students. Social networks in the contemporary world represent a platform for communication, information sharing, and social relationship building, but they can also be an environment that spreads toxic behaviors such as cyberbullying, verbal aggression, and sexual harassment. In this thesis, I seek to elucidate how these types of interactions are related to the mental well-being of male and female college students. In the theoretical part of the thesis, I discuss the definition of mental well-being and the research on mental well-being in university students. There, I also mention the association of social networking and toxic content with mental well-being in university students, which I further focus on in terms of their definition and development. I then describe toxicity in the online environment and its types and then discuss mental well-being and previous studies that have examined the effects of toxic content on social networking sites on mental well-being. The methodology section then describes the research questions and hypotheses, and presents a questionnaire survey of a sample of 456 university students to explore their experiences of toxic content and its impact on...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra sociologiecs_CZ
thesis.grade.codeB
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV