Zobrazit minimální záznam

Distance learning during the COVID-19 pandemic
Distanční vzdělávání během pandemie COVID-19
dc.contributor.advisorDudová, Radka
dc.creatorHašanová, Laura
dc.date.accessioned2025-07-12T09:01:07Z
dc.date.available2025-07-12T09:01:07Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/200909
dc.description.abstract(česky) Tato bakalářská práce se zabývala otázkou rodičovské zapojenosti do vzdělávání během pandemie COVID-19 na Slovensku. Cílem bylo za pomoci diskurzivní rámcové analýzy prozkoumat, jak mediální diskurz odrážel a zároveň aktivně formoval společenská očekávání vůči rodičům, státu a dětem ve vzdělávacím procesu. Analýza vycházela z článků zveřejněných ve třech mainstreamových slovenských médiích v roce 2020. Zjištění ukázala, že média posilovala přenos odpovědnosti za vzdělávání na jednotlivce, především rodiče, přičemž tento přenos byl často doprovázen morálním apelem. Diskurz zároveň legitimizoval ústup státu z oblasti vzdělávání prostřednictvím neoliberálních mechanismů guvernmentality. Navíc reprodukoval genderové a třídní stereotypy, čímž přispíval k udržování hegemonických představ o uspořádání společnosti. Práce tak poukazuje na potřebu kritického reflektování mediálních diskurzů, které formují veřejné povědomí o odpovědnosti a sociální spravedlnosti.cs_CZ
dc.description.abstract(english) This bachelor's thesis examined the issue of parental involvement in education during the COVID-19 pandemic in Slovakia. The aim was to explore, through discursive frame analysis, how media discourse reflected and actively shaped societal expectations toward parents, the state, and children in the educational process. The analysis was based on articles published in three mainstream Slovak media outlets in 2020. The findings showed that the media reinforced the transfer of responsibility for education to individuals, particularly parents, and this transfer was often accompanied by a moral appeal. At the same time, the discourse legitimized the state's withdrawal from the sphere of education through neoliberal mechanisms of governmentality. Furthermore, it reproduced gender and class stereotypes, thus contributing to the maintenance of hegemonic notions of social order. The work thus highlights the need for a critical reflection on media discourses that shape public awareness of responsibility and social justice.en_US
dc.languageSlovenčinacs_CZ
dc.language.isosk_SK
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectdistance education|parental involvement|inequality in education|educational policy|pandemic precautionsen_US
dc.subjectdištančné vzdelávanie|rodičovská zapojenosť|nerovnosti vo vzdelávaní|vzdelávacia politika|pandemické opatreniacs_CZ
dc.titleDištančné vzdelávanie počas pandémie COVID-19sk_SK
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-06-18
dc.description.departmentKatedra sociologiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Sociologyen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId277900
dc.title.translatedDistance learning during the COVID-19 pandemicen_US
dc.title.translatedDistanční vzdělávání během pandemie COVID-19cs_CZ
dc.contributor.refereeŠafr, Jiří
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociology with specialisation in Sociologyen_US
thesis.degree.disciplineSociologie se specializací Sociologiecs_CZ
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
thesis.degree.programSociologyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra sociologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Sociologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociologie se specializací Sociologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enSociology with specialisation in Sociologyen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.cs(česky) Tato bakalářská práce se zabývala otázkou rodičovské zapojenosti do vzdělávání během pandemie COVID-19 na Slovensku. Cílem bylo za pomoci diskurzivní rámcové analýzy prozkoumat, jak mediální diskurz odrážel a zároveň aktivně formoval společenská očekávání vůči rodičům, státu a dětem ve vzdělávacím procesu. Analýza vycházela z článků zveřejněných ve třech mainstreamových slovenských médiích v roce 2020. Zjištění ukázala, že média posilovala přenos odpovědnosti za vzdělávání na jednotlivce, především rodiče, přičemž tento přenos byl často doprovázen morálním apelem. Diskurz zároveň legitimizoval ústup státu z oblasti vzdělávání prostřednictvím neoliberálních mechanismů guvernmentality. Navíc reprodukoval genderové a třídní stereotypy, čímž přispíval k udržování hegemonických představ o uspořádání společnosti. Práce tak poukazuje na potřebu kritického reflektování mediálních diskurzů, které formují veřejné povědomí o odpovědnosti a sociální spravedlnosti.cs_CZ
uk.abstract.en(english) This bachelor's thesis examined the issue of parental involvement in education during the COVID-19 pandemic in Slovakia. The aim was to explore, through discursive frame analysis, how media discourse reflected and actively shaped societal expectations toward parents, the state, and children in the educational process. The analysis was based on articles published in three mainstream Slovak media outlets in 2020. The findings showed that the media reinforced the transfer of responsibility for education to individuals, particularly parents, and this transfer was often accompanied by a moral appeal. At the same time, the discourse legitimized the state's withdrawal from the sphere of education through neoliberal mechanisms of governmentality. Furthermore, it reproduced gender and class stereotypes, thus contributing to the maintenance of hegemonic notions of social order. The work thus highlights the need for a critical reflection on media discourses that shape public awareness of responsibility and social justice.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra sociologiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV