Zobrazit minimální záznam

Possibilities and Limits of Creativity in the Production of Visual Effects
dc.contributor.advisorHanzlík, Jan
dc.creatorFurletova, Marija
dc.date.accessioned2025-07-12T09:00:45Z
dc.date.available2025-07-12T09:00:45Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/200908
dc.description.abstractPráce s vizuálními efekty (VFX) představuje specifickou oblast kulturních průmyslů, jejíž pracovní podmínky a organizace stále nejsou dostatečně prozkoumány. Tato bakalářská práce se zaměřuje na popis pracovních zkušeností VFX tvůrců se zvláštním důrazem na roli týmové spolupráce a využití sociálních sítí, které výrazně ovlivňují jejich profesní praxi a možnosti uplatnění. Cílem studie je porozumět, jak práce VFX tvůrců probíhá, jak je organizována a jaké jsou její klíčové praktické aspekty, včetně finančního ohodnocení a profesní autonomie. Teoreticky práce navazuje na demokraticko-liberální teorie, které ve své studii The Politics of Cultural Work prezentuje Mark Banks. Výsledky výzkumu přinášejí nový pohled na pracovní realitu VFX tvůrců a přispívají k hlubšímu porozumění vztahu mezi tvůrčí autonomií a systémovou realitou současného trhu kulturních průmyslů. Klíčová slova VFX, vizuální efekty, pracovní podmínky, týmová spolupráce, sociální sítě, kolektivní umění kulturní průmysly, demokraticko-liberální teorie, Mark Banks, empirický výzkumcs_CZ
dc.description.abstractWork in visual effects (VFX) represents a specific area within the cultural industries, whose working conditions and organizational structures remain insufficiently explored. This bachelor's thesis focuses on describing the work experiences of VFX creators, with particular emphasis on the role of team collaboration and the use of social media, which significantly influence their professional practice and opportunities. The aim of the study is to understand how the work of VFX creators is carried out, how it is organized, and what the key practical aspects are, including financial compensation and professional autonomy. Theoretically, the work builds on democratic-liberal theories as presented by Mark Banks in his study The Politics of Cultural Work. The research findings offer a new perspective on the working reality of VFX creators and contribute to a deeper understanding of the relationship between creative autonomy and the systemic realities of today's cultural industries market. Keywords VFX, visual effects, working conditions, team collaboration, social media, collective art, cultural industries, democratic-liberal theory, Mark Banks, empirical researchen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectVFX|work|computer effects|film industry|new media|audiovisual worken_US
dc.subjectVFX|práce|počítačové efekty|filmový průmysl|nová média|audiovizuální dílocs_CZ
dc.titleMožnosti a limity kreativní práce při tvorbě vizuálních efektůcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-06-10
dc.description.departmentKatedra filmových studiícs_CZ
dc.description.departmentFilm Studies Departmenten_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId277522
dc.title.translatedPossibilities and Limits of Creativity in the Production of Visual Effectsen_US
dc.contributor.refereeČesálková, Lucie
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineFilm Studiesen_US
thesis.degree.disciplineFilmová studiacs_CZ
thesis.degree.programFilmová studiacs_CZ
thesis.degree.programFilm Studiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra filmových studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Film Studies Departmenten_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csFilmová studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enFilm Studiesen_US
uk.degree-program.csFilmová studiacs_CZ
uk.degree-program.enFilm Studiesen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csPráce s vizuálními efekty (VFX) představuje specifickou oblast kulturních průmyslů, jejíž pracovní podmínky a organizace stále nejsou dostatečně prozkoumány. Tato bakalářská práce se zaměřuje na popis pracovních zkušeností VFX tvůrců se zvláštním důrazem na roli týmové spolupráce a využití sociálních sítí, které výrazně ovlivňují jejich profesní praxi a možnosti uplatnění. Cílem studie je porozumět, jak práce VFX tvůrců probíhá, jak je organizována a jaké jsou její klíčové praktické aspekty, včetně finančního ohodnocení a profesní autonomie. Teoreticky práce navazuje na demokraticko-liberální teorie, které ve své studii The Politics of Cultural Work prezentuje Mark Banks. Výsledky výzkumu přinášejí nový pohled na pracovní realitu VFX tvůrců a přispívají k hlubšímu porozumění vztahu mezi tvůrčí autonomií a systémovou realitou současného trhu kulturních průmyslů. Klíčová slova VFX, vizuální efekty, pracovní podmínky, týmová spolupráce, sociální sítě, kolektivní umění kulturní průmysly, demokraticko-liberální teorie, Mark Banks, empirický výzkumcs_CZ
uk.abstract.enWork in visual effects (VFX) represents a specific area within the cultural industries, whose working conditions and organizational structures remain insufficiently explored. This bachelor's thesis focuses on describing the work experiences of VFX creators, with particular emphasis on the role of team collaboration and the use of social media, which significantly influence their professional practice and opportunities. The aim of the study is to understand how the work of VFX creators is carried out, how it is organized, and what the key practical aspects are, including financial compensation and professional autonomy. Theoretically, the work builds on democratic-liberal theories as presented by Mark Banks in his study The Politics of Cultural Work. The research findings offer a new perspective on the working reality of VFX creators and contribute to a deeper understanding of the relationship between creative autonomy and the systemic realities of today's cultural industries market. Keywords VFX, visual effects, working conditions, team collaboration, social media, collective art, cultural industries, democratic-liberal theory, Mark Banks, empirical researchen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra filmových studiícs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV