Zobrazit minimální záznam

How Instagram influences women's perspective on romantic relationships
dc.contributor.advisorSoukup, Martin
dc.creatorJirsíková, Vanesa
dc.date.accessioned2025-07-09T23:25:13Z
dc.date.available2025-07-09T23:25:13Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/200707
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá vlivem sociální sítě Instagram na vnímání partnerských vztahů u mladých žen ve věku 18 až 23 let. Cílem práce bylo zjistit, jakým způsobem ovlivňuje vizuální obsah na Instagramu představy o ideálním vztahu, partnerských rolích a emočních očekáváních. Teoretická část se věnuje problematice sociálních sítí, konceptu romantické lásky v digitálním prostředí a vybraným teoriím o médiích, které mohou sloužit k pochopení jejich vlivu na partnerské vztahy. Výzkumná část je založena na kvalitativní metodologii, konkrétně na devíti polostrukturovaných rozhovorech s respondentkami, které jsou členkami čtenářského kroužku. Výzkum ukázal, že Instagram má jak pozitivní, tak negativní vliv na pohled žen na partnerské vztahy. Výsledky dále naznačují, že Instagram může přispívat k idealizaci vztahů, zvyšovat tlak na jejich veřejnou prezentaci, ovlivňovat emocionální očekávání od partnera, ale také inspirovat ženy k mnoha zlepšením ve vztahu. Zároveň se však ukázalo, že některé ženy si vliv Instagramu uvědomují a dokáží si od prezentovaného obsahu udržet kritický odstup.cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor thesis examines the influence of the social network Instagram on the perceptions of romantic relationships among young women aged 18 to 23. The aim of the thesis was to investigate how visual content on Instagram influences perceptions of ideal relationships, partner roles and emotional expectations. The theoretical section focuses on social networking, the concept of romantic love in the digital environment, and selected media theories that can be used to understand its influence on romantic relationships. The research part is based on a qualitative methodology, specifically on nine semi-structured interviews with respondents who are members of a reading group. The research revealed that Instagram has both positive and negative effects on women's perspectives on romantic relationships. The results further suggest that Instagram may contribute to the idealization of relationships, increase pressure to present them publicly, influence emotional expectations of a partner, and also inspire women to make many improvements in their relationships. At the same time, however, some women appeared to be aware of Instagram's influence and were able to maintain a critical distance from the content presented.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectInstagramen_US
dc.subjectrelationshipsen_US
dc.subjectwomenen_US
dc.subjectinfluence of social networksen_US
dc.subjectidealized contenten_US
dc.subjectInstagramcs_CZ
dc.subjectpartnerské vztahycs_CZ
dc.subjectženycs_CZ
dc.subjectvliv sociálních sítícs_CZ
dc.subjectidealizovaný obsahcs_CZ
dc.titleJak sociální síť Instagram ovlivňuje pohled žen na partnerské vztahycs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-06-19
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId265319
dc.title.translatedHow Instagram influences women's perspective on romantic relationshipsen_US
dc.contributor.refereeHájková, Karolína
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineKomunikační studia se specializací Mediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineCommunication Studies:Media Studiesen_US
thesis.degree.programCommunication Studiesen_US
thesis.degree.programKomunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csKomunikační studia se specializací Mediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enCommunication Studies:Media Studiesen_US
uk.degree-program.csKomunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enCommunication Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zabývá vlivem sociální sítě Instagram na vnímání partnerských vztahů u mladých žen ve věku 18 až 23 let. Cílem práce bylo zjistit, jakým způsobem ovlivňuje vizuální obsah na Instagramu představy o ideálním vztahu, partnerských rolích a emočních očekáváních. Teoretická část se věnuje problematice sociálních sítí, konceptu romantické lásky v digitálním prostředí a vybraným teoriím o médiích, které mohou sloužit k pochopení jejich vlivu na partnerské vztahy. Výzkumná část je založena na kvalitativní metodologii, konkrétně na devíti polostrukturovaných rozhovorech s respondentkami, které jsou členkami čtenářského kroužku. Výzkum ukázal, že Instagram má jak pozitivní, tak negativní vliv na pohled žen na partnerské vztahy. Výsledky dále naznačují, že Instagram může přispívat k idealizaci vztahů, zvyšovat tlak na jejich veřejnou prezentaci, ovlivňovat emocionální očekávání od partnera, ale také inspirovat ženy k mnoha zlepšením ve vztahu. Zároveň se však ukázalo, že některé ženy si vliv Instagramu uvědomují a dokáží si od prezentovaného obsahu udržet kritický odstup.cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis examines the influence of the social network Instagram on the perceptions of romantic relationships among young women aged 18 to 23. The aim of the thesis was to investigate how visual content on Instagram influences perceptions of ideal relationships, partner roles and emotional expectations. The theoretical section focuses on social networking, the concept of romantic love in the digital environment, and selected media theories that can be used to understand its influence on romantic relationships. The research part is based on a qualitative methodology, specifically on nine semi-structured interviews with respondents who are members of a reading group. The research revealed that Instagram has both positive and negative effects on women's perspectives on romantic relationships. The results further suggest that Instagram may contribute to the idealization of relationships, increase pressure to present them publicly, influence emotional expectations of a partner, and also inspire women to make many improvements in their relationships. At the same time, however, some women appeared to be aware of Instagram's influence and were able to maintain a critical distance from the content presented.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
thesis.grade.codeB
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV