Zobrazit minimální záznam

Self-rescue skills in swimming lessons
dc.contributor.advisorHubená, Kristýna
dc.creatorKopecká Veselá, Věra
dc.date.accessioned2025-07-09T22:49:33Z
dc.date.available2025-07-09T22:49:33Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/200598
dc.description.abstractNázev: Sebezáchranné dovednosti v povinné plavecké výuce Cíl: Hlavním cílem této práce je zmapovat výuku sebezáchranných prvků v rámci povinné plavecké výuky na prvním stupni základních škol. Na základě získaných poznatků vypracovat metodická doporučení a realizovat jejich aplikaci ve výuce plavání dětí. Metody: Sběr dat byl uskutečněn pomocí anketního šetření. Anketa byla rozeslána na 1. stupně ZŠ, které navštěvují povinnou plaveckou výuku v pardubickém kraji. Získaná data byla následně analyzována. Na základě získaných informací byla sestavena doporučení pro aplikaci sebezáchranných a záchranných dovedností v základní plavecké výuce. Výsledky: Z výzkumu vyplynulo, že prvky sebezáchrany jsou vnímané jako běžná součást výuky - 54,3 % respondentů je uvádí pravidelně, 41,4 % alespoň příležitostně. Nejčastěji jsou zařazovány technické dovednosti jako splývání, orientace pod hladinou nebo šlapání vody, zatímco realistické krizové scénáře (např. pád do vody v oblečení) jsou méně zastoupeny. Výsledky zároveň ukazují na rezervy v systematičnosti výuky a v mezioborové integraci tématu bezpečnosti. Klíčová slova: sebezáchranné dovednosti, plavecká výuka, plavání.cs_CZ
dc.description.abstractTitle: Self-rescue Skills in Swimming Education Objective: The aim of this thesis is to map the teaching of self-rescue elements within the mandatory swimming education at primary schools. Based on the collected information, to create methodological recommendations and their subsequent application in teaching children's swimming. Methods: Data collection was carried out through a survey. The survey has been sent to primary education schools that attend compulsory swimming lessons in the region of Pardubice. The gathered data was then analyzed. Based on the obtained information, recommendations were developed for the application of self-rescue and rescue skills in primary swimming education. Results: The research showed that self-rescue elements are perceived as a regular part of swimming instruction-54,3 % of respondents include them regularly, and 41.4 % at least occasionally. Most frequently, technical skills such as floating, underwater orientation, or treading water are incorporated, while realistic emergency scenarios (e.g., falling into water while clothed) are less commonly included. The results also highlight gaps in the systematic approach to teaching and in the cross-curricular integration of safety-related content. Keywords: self-rescue skills, research, study, swimming.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.subjectSwimming lessonsen_US
dc.subjectswimming skillsen_US
dc.subjectself-defenseen_US
dc.subjectPlavecká výukacs_CZ
dc.subjectplavecké dovednostics_CZ
dc.subjectsebezáchranacs_CZ
dc.titleSebezáchranné dovednosti v plavecké výucecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-06-19
dc.description.departmentKatedra plaveckých, vodních a technických sportůcs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Swimming, Water and Technical Sportsen_US
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.identifier.repId273541
dc.title.translatedSelf-rescue skills in swimming lessonsen_US
dc.contributor.refereeKramperová, Veronika
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávání se specializací Výchova v příroděcs_CZ
thesis.degree.disciplinePhysical Education and Sport for Teacher Education with specialisation in Education in Natureen_US
thesis.degree.programPhysical Education and Sport for Teacher Educationen_US
thesis.degree.programTělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta tělesné výchovy a sportu::Katedra plaveckých, vodních a technických sportůcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Physical Education and Sport::Department of Swimming, Water and Technical Sportsen_US
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csTělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávání se specializací Výchova v příroděcs_CZ
uk.degree-discipline.enPhysical Education and Sport for Teacher Education with specialisation in Education in Natureen_US
uk.degree-program.csTělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-program.enPhysical Education and Sport for Teacher Educationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csNázev: Sebezáchranné dovednosti v povinné plavecké výuce Cíl: Hlavním cílem této práce je zmapovat výuku sebezáchranných prvků v rámci povinné plavecké výuky na prvním stupni základních škol. Na základě získaných poznatků vypracovat metodická doporučení a realizovat jejich aplikaci ve výuce plavání dětí. Metody: Sběr dat byl uskutečněn pomocí anketního šetření. Anketa byla rozeslána na 1. stupně ZŠ, které navštěvují povinnou plaveckou výuku v pardubickém kraji. Získaná data byla následně analyzována. Na základě získaných informací byla sestavena doporučení pro aplikaci sebezáchranných a záchranných dovedností v základní plavecké výuce. Výsledky: Z výzkumu vyplynulo, že prvky sebezáchrany jsou vnímané jako běžná součást výuky - 54,3 % respondentů je uvádí pravidelně, 41,4 % alespoň příležitostně. Nejčastěji jsou zařazovány technické dovednosti jako splývání, orientace pod hladinou nebo šlapání vody, zatímco realistické krizové scénáře (např. pád do vody v oblečení) jsou méně zastoupeny. Výsledky zároveň ukazují na rezervy v systematičnosti výuky a v mezioborové integraci tématu bezpečnosti. Klíčová slova: sebezáchranné dovednosti, plavecká výuka, plavání.cs_CZ
uk.abstract.enTitle: Self-rescue Skills in Swimming Education Objective: The aim of this thesis is to map the teaching of self-rescue elements within the mandatory swimming education at primary schools. Based on the collected information, to create methodological recommendations and their subsequent application in teaching children's swimming. Methods: Data collection was carried out through a survey. The survey has been sent to primary education schools that attend compulsory swimming lessons in the region of Pardubice. The gathered data was then analyzed. Based on the obtained information, recommendations were developed for the application of self-rescue and rescue skills in primary swimming education. Results: The research showed that self-rescue elements are perceived as a regular part of swimming instruction-54,3 % of respondents include them regularly, and 41.4 % at least occasionally. Most frequently, technical skills such as floating, underwater orientation, or treading water are incorporated, while realistic emergency scenarios (e.g., falling into water while clothed) are less commonly included. The results also highlight gaps in the systematic approach to teaching and in the cross-curricular integration of safety-related content. Keywords: self-rescue skills, research, study, swimming.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Katedra plaveckých, vodních a technických sportůcs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV