Zobrazit minimální záznam

Hodnocení žáků na mezinárodních základních školách v Praze z pohledu učitelů
dc.contributor.advisorSkutil, Martin
dc.creatorRadojević, Jelena
dc.date.accessioned2025-07-09T22:30:03Z
dc.date.available2025-07-09T22:30:03Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/200538
dc.description.abstractŠkolní hodnocení je důležitou součástí vyučovacího procesu, která umožňuje učitelům zjistit vzdělávací potřeby žáků a podle toho naplánovat nebo upravit výuku. S celosvětovou expanzí mezinárodního školství došlo také k výraznému nárůstu počtu mezinárodních škol v České republice. Cílem této práce je prozkoumat pohled učitelů na proces hodnocení žáků v mezinárodních školách v Praze. Práce zkoumá důvody učitelů pro výběr konkrétních typů hodnocení, jejich vnímání role hodnocení ve výuce a způsoby, jakými přizpůsobují hodnocení tak, aby vyhovovalo všem žákům v prostředí mezinárodní školy. Data byla shromážděna prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů se zkušenými učiteli ze tří mezinárodních škol v Praze a kódována a analyzována pomocí tematické analýzy. Data z rozhovorů naznačují, že se učitelé při svém rozhodování řídí především jejich vnímáním toho, co by bylo pro žáky nejpřínosnější. Učitelé oceňují formativní roli hodnocení a zvažují informování všech relevantních zúčastněných stran o pokroku žáků. Z analýzy dále vyplývá, že vnímají hodnocení jako významné pro akademický, sociální a emocionální růst žáků. Kromě toho zjištění poukazuje na výzvy, kterým tito učitelé čelí ve své hodnotící praxi, a strategie, které používají pro úspěšné hodnocení.cs_CZ
dc.description.abstractSchool assessment is an important part of the teaching process, which enables teachers to identify students' learning needs and plan or adjust the instruction accordingly. With the global expansion of the international school sector, there has also been a significant rise in the number of international schools in the Czech Republic. This thesis aims to explore teachers' perspectives on the assessment process in the international schools in Prague. It examines teachers' rationales for selecting specific assessment types, their perceptions of the role of assessment in learning, and ways they adapt assessments to accommodate all students in an international school setting. Data was collected through semi-structured interviews with experienced teachers from three international schools in Prague, and coded and analysed using thematic analysis. The interview data suggest that teachers' decision-making is primarily guided by their perception of what would most benefit the students. Teachers value the formative role of assessments and consider informing all relevant stakeholders of students' progress. The analysis further indicates that they perceive assessment as significant in students' academic, social and emotional growth. Additionally, the findings reflect the challenges these teachers face in their...en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectschool assessment|international schools|primary education|teachers' perspectivesen_US
dc.subjectškolní hodnocení|mezinárodní školy|základní vzdělávání|pohled učitelůcs_CZ
dc.titleAssessment in international primary schools in Prague from the teachers' perspectiveen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-06-12
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId255196
dc.title.translatedHodnocení žáků na mezinárodních základních školách v Praze z pohledu učitelůcs_CZ
dc.contributor.refereeKaščák, Ondrej
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial Educationen_US
thesis.degree.programSocial Educationen_US
thesis.degree.programSociální pedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial Educationen_US
uk.degree-program.csSociální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSocial Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csŠkolní hodnocení je důležitou součástí vyučovacího procesu, která umožňuje učitelům zjistit vzdělávací potřeby žáků a podle toho naplánovat nebo upravit výuku. S celosvětovou expanzí mezinárodního školství došlo také k výraznému nárůstu počtu mezinárodních škol v České republice. Cílem této práce je prozkoumat pohled učitelů na proces hodnocení žáků v mezinárodních školách v Praze. Práce zkoumá důvody učitelů pro výběr konkrétních typů hodnocení, jejich vnímání role hodnocení ve výuce a způsoby, jakými přizpůsobují hodnocení tak, aby vyhovovalo všem žákům v prostředí mezinárodní školy. Data byla shromážděna prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů se zkušenými učiteli ze tří mezinárodních škol v Praze a kódována a analyzována pomocí tematické analýzy. Data z rozhovorů naznačují, že se učitelé při svém rozhodování řídí především jejich vnímáním toho, co by bylo pro žáky nejpřínosnější. Učitelé oceňují formativní roli hodnocení a zvažují informování všech relevantních zúčastněných stran o pokroku žáků. Z analýzy dále vyplývá, že vnímají hodnocení jako významné pro akademický, sociální a emocionální růst žáků. Kromě toho zjištění poukazuje na výzvy, kterým tito učitelé čelí ve své hodnotící praxi, a strategie, které používají pro úspěšné hodnocení.cs_CZ
uk.abstract.enSchool assessment is an important part of the teaching process, which enables teachers to identify students' learning needs and plan or adjust the instruction accordingly. With the global expansion of the international school sector, there has also been a significant rise in the number of international schools in the Czech Republic. This thesis aims to explore teachers' perspectives on the assessment process in the international schools in Prague. It examines teachers' rationales for selecting specific assessment types, their perceptions of the role of assessment in learning, and ways they adapt assessments to accommodate all students in an international school setting. Data was collected through semi-structured interviews with experienced teachers from three international schools in Prague, and coded and analysed using thematic analysis. The interview data suggest that teachers' decision-making is primarily guided by their perception of what would most benefit the students. Teachers value the formative role of assessments and consider informing all relevant stakeholders of students' progress. The analysis further indicates that they perceive assessment as significant in students' academic, social and emotional growth. Additionally, the findings reflect the challenges these teachers face in their...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV