Zobrazit minimální záznam

Analysis of training aspects when moving from the mini-volleyball category to the student category
dc.contributor.advisorVorálek, Rostislav
dc.creatorVosátková, Šárka
dc.date.accessioned2025-07-09T13:12:53Z
dc.date.available2025-07-09T13:12:53Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/200520
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá problematikou přechodu mladých volejbalistů z kategorie minivolejbalu do žákovské kategorie, a to se zaměřením na tréninkové aspekty, které tento proces ovlivňují. Cílem práce bylo identifikovat klíčové faktory v tréninkovém procesu, které napomáhají hladké adaptaci hráčů na výkonnostně náročnější prostředí. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se věnuje charakteristice volejbalu a minivolejbalu, vývojovým zvláštnostem dětí v mladším školním věku, specifikům sportovní přípravy a úloze trenéra. Praktická část vychází z kvantitativního výzkumu realizovaného prostřednictvím online dotazníkového šetření mezi volejbalovými trenéry v České republice. Výsledky ukázaly, že trenéři považují za klíčové především zdokonalování herních činností jednotlivce, všestrannost a pravidelnou herní praxi. Zároveň bylo zjištěno, že přestože miniturnaje (tzv. minitours) vnímají respondenti jako důležitou součást přípravy, děti se jich často účastní méně než desetkrát ročně. Práce přináší konkrétní doporučení pro trenérskou praxi, která může přispět k efektivnějšímu tréninkovému přechodu mezi kategoriemi. Klíčová slova: minivolejbal, žákovská kategorie volejbalu, tréninkové aspekty volejbalu, sportovní příprava dětí, herní dovednosti, minitourscs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor thesis focuses on the transition of young volleyball players from the category of minivolleyball to the youth category, with particular attention to the training aspects that influence this process. The aim of the thesis was to identify key factors within the training process that facilitate a smooth adaptation of players to a more performance-oriented environment. The thesis is divided into a theoretical and a practical part. The theoretical section addresses the characteristics of volleyball and minivolleyball, developmental specifics of children in younger school age, principles of sports training, and the role of the coach. The practical part is based on quantitative research conducted through an online questionnaire survey among volleyball coaches in the Czech Republic. The results show that coaches consider individual skill development, movement versatility, and regular gameplay to be the most important elements of preparation. At the same time, it was found that although minitournaments (minitours) are perceived as a significant part of training, players often participate in them less than ten times a year. The thesis provides practical recommendations for coaching practice that may contribute to a more effective training transition between categories. Keywords: minivolleyball,...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.subjectminivolleyballen_US
dc.subjectindividual game activitiesen_US
dc.subjectkinesthetic abilitiesen_US
dc.subjectsport training of childrenen_US
dc.subjectcoachen_US
dc.subjectminivolejbalcs_CZ
dc.subjectherní činnost jednotlivcecs_CZ
dc.subjectpohybové schopnostics_CZ
dc.subjectsportovní trénink dětícs_CZ
dc.subjecttrenércs_CZ
dc.titleAnalýza tréninkových aspektů při přechodu z kategorie minivolejbalu do žákovské kategoriecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-06-16
dc.description.departmentDepartment of Sport Gamesen_US
dc.description.departmentKatedra sportovních hercs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.identifier.repId261511
dc.title.translatedAnalysis of training aspects when moving from the mini-volleyball category to the student categoryen_US
dc.contributor.refereePetružela, Jan
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programTělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programPhysical Education and Sport for Teacher Educationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta tělesné výchovy a sportu::Katedra sportovních hercs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Physical Education and Sport::Department of Sport Gamesen_US
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csTělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-program.csTělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-program.enPhysical Education and Sport for Teacher Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zabývá problematikou přechodu mladých volejbalistů z kategorie minivolejbalu do žákovské kategorie, a to se zaměřením na tréninkové aspekty, které tento proces ovlivňují. Cílem práce bylo identifikovat klíčové faktory v tréninkovém procesu, které napomáhají hladké adaptaci hráčů na výkonnostně náročnější prostředí. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se věnuje charakteristice volejbalu a minivolejbalu, vývojovým zvláštnostem dětí v mladším školním věku, specifikům sportovní přípravy a úloze trenéra. Praktická část vychází z kvantitativního výzkumu realizovaného prostřednictvím online dotazníkového šetření mezi volejbalovými trenéry v České republice. Výsledky ukázaly, že trenéři považují za klíčové především zdokonalování herních činností jednotlivce, všestrannost a pravidelnou herní praxi. Zároveň bylo zjištěno, že přestože miniturnaje (tzv. minitours) vnímají respondenti jako důležitou součást přípravy, děti se jich často účastní méně než desetkrát ročně. Práce přináší konkrétní doporučení pro trenérskou praxi, která může přispět k efektivnějšímu tréninkovému přechodu mezi kategoriemi. Klíčová slova: minivolejbal, žákovská kategorie volejbalu, tréninkové aspekty volejbalu, sportovní příprava dětí, herní dovednosti, minitourscs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis focuses on the transition of young volleyball players from the category of minivolleyball to the youth category, with particular attention to the training aspects that influence this process. The aim of the thesis was to identify key factors within the training process that facilitate a smooth adaptation of players to a more performance-oriented environment. The thesis is divided into a theoretical and a practical part. The theoretical section addresses the characteristics of volleyball and minivolleyball, developmental specifics of children in younger school age, principles of sports training, and the role of the coach. The practical part is based on quantitative research conducted through an online questionnaire survey among volleyball coaches in the Czech Republic. The results show that coaches consider individual skill development, movement versatility, and regular gameplay to be the most important elements of preparation. At the same time, it was found that although minitournaments (minitours) are perceived as a significant part of training, players often participate in them less than ten times a year. The thesis provides practical recommendations for coaching practice that may contribute to a more effective training transition between categories. Keywords: minivolleyball,...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Katedra sportovních hercs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV