Trenérská filozofie v barevném minivolejbalu
Coaching philosophy in colored mini volleyball
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/200493Identifiers
Study Information System: 277165
Collections
- Kvalifikační práce [9131]
Author
Advisor
Referee
Petružela, Jan
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Tělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávání - Geografie se zaměřením na vzdělávání
Department
Department of Sport Games
Date of defense
16. 6. 2025
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
trenér, děti, trénink, kategorie, minivolejbal, volejbalKeywords (English)
coach, children, training, categories, mini volleyball, volleyballNázev: Trenérská filozofie v barevném minivolejbalu Cíle: Cílem této bakalářské práce bylo zjistit na základě získaných informací, jaký přístup a filozofii trénování mají trenéři k minivolejbalu, jaké jsou jejich priority při turnajích a při tréninku, zda jsou dostatečně vzdělaní, jestli se dále vzdělávají a jaká je organizační stránka jejich tréninků. Metody: Jako metoda pro dosažení tohoto cíle, byl zvolen kvantitativní výzkum pomocí dotazníku, který byl elektronicky rozeslán mezi trenéry minivolejbalu. Ze získaných odpovědí byl vyvozen závěr. Výsledky: Výsledky z dotazníku jsou zorganizovány do tabulek a grafů a jsou rozšířeny o komentář. Z informací, které byly výzkumem získány, byl vyvozen závěr, že trenéři kladou důraz na celkový rozvoj svěřenců a jejich pozitivní vztah ke sportu. Klíčová slova: trenér, děti, trénink, minivolejbal, volejbal
Title: Coaching philosophy in colored mini volleyball Objective: The aims of this bachelor's thesis was to find out, based ond the collected data, how mini volleyball coaches approach the training of children, what their priorities are during tournaments and training, whether they are adequately educated, if they continue to pursue further education, and how their trainings are organized. Methods: As a method to achieve this goal, quantitative research was chosen using a questionnaire that was electronically distributed among mini-volleyball coaches. A conclusion was drawn from the responses received. Results: The results from the questionnaire are organized into tables and graphs and are supplemented with commentary. Based on the information obtained through the research, it was concluded that coaches emphasize the overall development of their player and their positive relationship with sport. Keywords: coach, children, training, minivolleyball, volleyball