Vliv jednou týdně probíhajícího sportovního kroužku s prvky gymnastiky na rovnováhu a koordinaci dětí
Influence of a once-weekly sports club with gymnastics elements on children's balance and coordination
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/200195Identifikátory
SIS: 273562
Kolekce
- Kvalifikační práce [9140]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kinkorová, Ivana
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Aplikovaná tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebami
Katedra / ústav / klinika
Katedra biomedicínského základu v kinantropologii
Datum obhajoby
17. 6. 2025
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
všestranný sportovní kroužek, rovnováha, koordinace, gymnastika, motorické schopnosti, děti, hodina týdněKlíčová slova (anglicky)
all-round sports club, balance, coordination, gymnastics, motor skills, children, one hour per weekNázev: Vliv jednou týdně probíhajícího sportovního kroužku s prvky gymnastiky na rovnováhu a koordinaci dětí Cíle: Hlavním cílem je zjistit, zda pravidelná účast na sportovním kroužku s prvky gymnastiky ovlivňuje koordinaci a rovnováhu dětí ve věku 7-9 let. Dílčími cíli jsou porovnání změny v koordinaci a rovnováze mezi dětmi, které se účastní sportovního kroužku s prvky gymnastiky, a jejich spolužáky, kteří se tohoto kroužku neúčastní. A dále zjistit, zda jsou případné rozdíly mezi těmito dvěma skupinami statisticky významné. Metody: Jedná se o kvazi-experimentální studii, která využívá metody měření, intervence, analýzy a komparace. Výzkumný soubor tvořily děti ve věku 7-9 let, jejichž průměrná výška byla 130,8 cm a průměrná hmotnost 27,6 kg. Děti byly rozděleny do dvou skupin - experimentální a kontrolní. Experimentální skupina absolvovala čtyřměsíční intervenční program ve formě pravidelné sportovní aktivity s prvky gymnastiky, zatímco kontrolní skupina se tohoto programu neúčastnila. Celkově proběhla dvě měření. První měření bylo provedeno před zahájením intervence a druhé po jejím ukončení. Hodnoceny byly výkony ve čtyřech motorických testech - dva na koordinaci (K-test, skákání přes švihadlo) a dva na rovnováhu (Flamingo Balance Test, Standing Stork Test - Blind). Naměřené hodnoty byly...
Title: Influence of a once-weekly sports club with gymnastics elements on children's balance and coordination Objectives: The main objective is to determine whether regular participation in a sports club with gymnastics elements affects the coordination and balance of children aged 7-9 years. The sub-objectives are to compare changes in coordination and balance between children who participate in a sports club with gymnastics elements and their classmates who do not. And to determine whether any differences between the two groups are statistically significant. Methods: This is a quasi-experimental study that uses methods of measurement, intervention, analysis and comparison. The research sample consisted of children aged 7-9 years with an average height of 130.8 cm and an average weight of 27.6 kg. The children were divided into two groups - experimental and control. The experimental group participated in a four-month intervention program in the form of a regular sports activity with elements of gymnastics, while the control group did not participate in this program. Two measurements were conducted in total: the first before the start of the intervention and the second after its completion. Performance was assessed in four motor tests - two focused on coordination (K-test, jumping rope) and two...