dc.contributor.advisor | Hráský, Pavel | |
dc.creator | Chmelíková, Bára | |
dc.date.accessioned | 2025-07-08T09:59:56Z | |
dc.date.available | 2025-07-08T09:59:56Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/200195 | |
dc.description.abstract | Title: Influence of a once-weekly sports club with gymnastics elements on children's balance and coordination Objectives: The main objective is to determine whether regular participation in a sports club with gymnastics elements affects the coordination and balance of children aged 7-9 years. The sub-objectives are to compare changes in coordination and balance between children who participate in a sports club with gymnastics elements and their classmates who do not. And to determine whether any differences between the two groups are statistically significant. Methods: This is a quasi-experimental study that uses methods of measurement, intervention, analysis and comparison. The research sample consisted of children aged 7-9 years with an average height of 130.8 cm and an average weight of 27.6 kg. The children were divided into two groups - experimental and control. The experimental group participated in a four-month intervention program in the form of a regular sports activity with elements of gymnastics, while the control group did not participate in this program. Two measurements were conducted in total: the first before the start of the intervention and the second after its completion. Performance was assessed in four motor tests - two focused on coordination (K-test, jumping rope) and two... | en_US |
dc.description.abstract | Název: Vliv jednou týdně probíhajícího sportovního kroužku s prvky gymnastiky na rovnováhu a koordinaci dětí Cíle: Hlavním cílem je zjistit, zda pravidelná účast na sportovním kroužku s prvky gymnastiky ovlivňuje koordinaci a rovnováhu dětí ve věku 7-9 let. Dílčími cíli jsou porovnání změny v koordinaci a rovnováze mezi dětmi, které se účastní sportovního kroužku s prvky gymnastiky, a jejich spolužáky, kteří se tohoto kroužku neúčastní. A dále zjistit, zda jsou případné rozdíly mezi těmito dvěma skupinami statisticky významné. Metody: Jedná se o kvazi-experimentální studii, která využívá metody měření, intervence, analýzy a komparace. Výzkumný soubor tvořily děti ve věku 7-9 let, jejichž průměrná výška byla 130,8 cm a průměrná hmotnost 27,6 kg. Děti byly rozděleny do dvou skupin - experimentální a kontrolní. Experimentální skupina absolvovala čtyřměsíční intervenční program ve formě pravidelné sportovní aktivity s prvky gymnastiky, zatímco kontrolní skupina se tohoto programu neúčastnila. Celkově proběhla dvě měření. První měření bylo provedeno před zahájením intervence a druhé po jejím ukončení. Hodnoceny byly výkony ve čtyřech motorických testech - dva na koordinaci (K-test, skákání přes švihadlo) a dva na rovnováhu (Flamingo Balance Test, Standing Stork Test - Blind). Naměřené hodnoty byly... | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu | cs_CZ |
dc.subject | all-round sports club | en_US |
dc.subject | balance | en_US |
dc.subject | coordination | en_US |
dc.subject | gymnastics | en_US |
dc.subject | motor skills | en_US |
dc.subject | children | en_US |
dc.subject | one hour per week | en_US |
dc.subject | všestranný sportovní kroužek | cs_CZ |
dc.subject | rovnováha | cs_CZ |
dc.subject | koordinace | cs_CZ |
dc.subject | gymnastika | cs_CZ |
dc.subject | motorické schopnosti | cs_CZ |
dc.subject | děti | cs_CZ |
dc.subject | hodina týdně | cs_CZ |
dc.title | Vliv jednou týdně probíhajícího sportovního kroužku s prvky gymnastiky na rovnováhu a koordinaci dětí | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2025 | |
dcterms.dateAccepted | 2025-06-17 | |
dc.description.department | Department of Biomedical Foundation in Kinanthropology | en_US |
dc.description.department | Katedra biomedicínského základu v kinantropologii | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Physical Education and Sport | en_US |
dc.description.faculty | Fakulta tělesné výchovy a sportu | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 273562 | |
dc.title.translated | Influence of a once-weekly sports club with gymnastics elements on children's balance and coordination | en_US |
dc.contributor.referee | Kinkorová, Ivana | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Aplikovaná tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebami | cs_CZ |
thesis.degree.program | Aplikovaná tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebami | cs_CZ |
thesis.degree.program | Adapted Physical Education and Sport | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta tělesné výchovy a sportu::Katedra biomedicínského základu v kinantropologii | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Physical Education and Sport::Department of Biomedical Foundation in Kinanthropology | en_US |
uk.faculty-name.cs | Fakulta tělesné výchovy a sportu | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Physical Education and Sport | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FTVS | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Aplikovaná tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebami | cs_CZ |
uk.degree-program.cs | Aplikovaná tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebami | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Adapted Physical Education and Sport | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Název: Vliv jednou týdně probíhajícího sportovního kroužku s prvky gymnastiky na rovnováhu a koordinaci dětí Cíle: Hlavním cílem je zjistit, zda pravidelná účast na sportovním kroužku s prvky gymnastiky ovlivňuje koordinaci a rovnováhu dětí ve věku 7-9 let. Dílčími cíli jsou porovnání změny v koordinaci a rovnováze mezi dětmi, které se účastní sportovního kroužku s prvky gymnastiky, a jejich spolužáky, kteří se tohoto kroužku neúčastní. A dále zjistit, zda jsou případné rozdíly mezi těmito dvěma skupinami statisticky významné. Metody: Jedná se o kvazi-experimentální studii, která využívá metody měření, intervence, analýzy a komparace. Výzkumný soubor tvořily děti ve věku 7-9 let, jejichž průměrná výška byla 130,8 cm a průměrná hmotnost 27,6 kg. Děti byly rozděleny do dvou skupin - experimentální a kontrolní. Experimentální skupina absolvovala čtyřměsíční intervenční program ve formě pravidelné sportovní aktivity s prvky gymnastiky, zatímco kontrolní skupina se tohoto programu neúčastnila. Celkově proběhla dvě měření. První měření bylo provedeno před zahájením intervence a druhé po jejím ukončení. Hodnoceny byly výkony ve čtyřech motorických testech - dva na koordinaci (K-test, skákání přes švihadlo) a dva na rovnováhu (Flamingo Balance Test, Standing Stork Test - Blind). Naměřené hodnoty byly... | cs_CZ |
uk.abstract.en | Title: Influence of a once-weekly sports club with gymnastics elements on children's balance and coordination Objectives: The main objective is to determine whether regular participation in a sports club with gymnastics elements affects the coordination and balance of children aged 7-9 years. The sub-objectives are to compare changes in coordination and balance between children who participate in a sports club with gymnastics elements and their classmates who do not. And to determine whether any differences between the two groups are statistically significant. Methods: This is a quasi-experimental study that uses methods of measurement, intervention, analysis and comparison. The research sample consisted of children aged 7-9 years with an average height of 130.8 cm and an average weight of 27.6 kg. The children were divided into two groups - experimental and control. The experimental group participated in a four-month intervention program in the form of a regular sports activity with elements of gymnastics, while the control group did not participate in this program. Two measurements were conducted in total: the first before the start of the intervention and the second after its completion. Performance was assessed in four motor tests - two focused on coordination (K-test, jumping rope) and two... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Katedra biomedicínského základu v kinantropologii | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |