Show simple item record

Simulation training in the ICU
dc.contributor.advisorPekara, Jaroslav
dc.creatorNguyenová, Dieu Anh
dc.date.accessioned2025-07-04T07:48:10Z
dc.date.available2025-07-04T07:48:10Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/199981
dc.description.abstractIntroduction: Simulation-based learning has become an integral part of modern teaching in both undergraduate and postgraduate medical and non-medical education. The concept of <error free medicine= allows for the deepening of not only theoretical and practical skills, but especially non-technical skills. Workers undertaking substantial work-related risks, such as medical professionals, can use experimental learning to improve their skills without any risk to actual patients. Objective: The main aim was to find out how the employees of the Clinic of Anaesthesiology and Resuscitation of the 3rd Medical Faculty of Charles University and Královské Vinohrady University Hospital (KAR FNKV) perceive the critical situation training module taught via simulation learning. Survey Methodology: A semi-structured interview method was chosen to collect data to verify the employees' view of simulation teaching in the framework of ex-post evaluation. Six KAR FNKV employees who had actively participated in the simulation on the DAS algorithm as part of their internal mandatory training were approached. The research sample consists of six respondents from different departments of the clinic. The collected data was then analysed through segmentation and coding. Results: The findings show that simulation-based learning...en_US
dc.description.abstractÚvod: Simulační výuka se stala nedílnou součástí moderního způsobu výuky jak v pregraduálním, tak i postgraduálním studiu lékařských a nelékařských oborů. Koncept ,,error free medicine" umožňuje prohloubení nejen teoretických a praktických dovedností, ale především netechnických dovedností. Prostřednictvím zážitkového učení mohou riziková povolání, mezi něž bezpochybně patří zdravotnická povolání, pracovat tak, aniž by poškodili skutečného pacienta. Cíl: Hlavním cílem bylo zjistit, jakým způsobem vnímají zaměstnanci Kliniky anesteziologie a resuscitace 3. lékařské fakulty Univerzity Karlovy a Fakultní nemocnice Královské Vinohrady (KAR FNKV) způsob školení kritických situací formou simulační výuky. Metodika průzkumu: Ke sběru byla zvolena metoda polostrukturovaného rozhovoru, jehož cílem bylo ověřit pohled zaměstnanců na simulační výuku v rámci ex-post evaluace. Bylo osloveno šest zaměstnanců KAR FNKV, kteří se aktivně účastnili simulace na téma DAS algoritmus v rámci interního povinného školení. Výzkumný soubor tvoří šest respondentů z různých oddělení kliniky. Získaná data byla poté analyzována prostřednictvím segmentace a kódování. Výsledky: Zjištěná data ukazují, že simulační výuka je efektivní metodou pro zlepšení praktických a netechnických dovedností. Respondenti především oceňují...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, 3. lékařská fakultacs_CZ
dc.titleSimulační výuka na ICUcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-06-13
dc.description.departmentDepartment of Nursing 3FM CUen_US
dc.description.departmentÚstav ošetřovatelství 3. LF UKcs_CZ
dc.description.facultyThird Faculty of Medicineen_US
dc.description.faculty3. lékařská fakultacs_CZ
dc.identifier.repId267391
dc.title.translatedSimulation training in the ICUen_US
dc.contributor.refereeMikšátková, Libuše
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineIntensive Careen_US
thesis.degree.disciplineIntenzivní péčecs_CZ
thesis.degree.programIntenzivní péčecs_CZ
thesis.degree.programIntensive Careen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-cs3. lékařská fakulta::Ústav ošetřovatelství 3. LF UKcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enThird Faculty of Medicine::Department of Nursing 3FM CUen_US
uk.faculty-name.cs3. lékařská fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enThird Faculty of Medicineen_US
uk.faculty-abbr.cs3.LFcs_CZ
uk.degree-discipline.csIntenzivní péčecs_CZ
uk.degree-discipline.enIntensive Careen_US
uk.degree-program.csIntenzivní péčecs_CZ
uk.degree-program.enIntensive Careen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csÚvod: Simulační výuka se stala nedílnou součástí moderního způsobu výuky jak v pregraduálním, tak i postgraduálním studiu lékařských a nelékařských oborů. Koncept ,,error free medicine" umožňuje prohloubení nejen teoretických a praktických dovedností, ale především netechnických dovedností. Prostřednictvím zážitkového učení mohou riziková povolání, mezi něž bezpochybně patří zdravotnická povolání, pracovat tak, aniž by poškodili skutečného pacienta. Cíl: Hlavním cílem bylo zjistit, jakým způsobem vnímají zaměstnanci Kliniky anesteziologie a resuscitace 3. lékařské fakulty Univerzity Karlovy a Fakultní nemocnice Královské Vinohrady (KAR FNKV) způsob školení kritických situací formou simulační výuky. Metodika průzkumu: Ke sběru byla zvolena metoda polostrukturovaného rozhovoru, jehož cílem bylo ověřit pohled zaměstnanců na simulační výuku v rámci ex-post evaluace. Bylo osloveno šest zaměstnanců KAR FNKV, kteří se aktivně účastnili simulace na téma DAS algoritmus v rámci interního povinného školení. Výzkumný soubor tvoří šest respondentů z různých oddělení kliniky. Získaná data byla poté analyzována prostřednictvím segmentace a kódování. Výsledky: Zjištěná data ukazují, že simulační výuka je efektivní metodou pro zlepšení praktických a netechnických dovedností. Respondenti především oceňují...cs_CZ
uk.abstract.enIntroduction: Simulation-based learning has become an integral part of modern teaching in both undergraduate and postgraduate medical and non-medical education. The concept of <error free medicine= allows for the deepening of not only theoretical and practical skills, but especially non-technical skills. Workers undertaking substantial work-related risks, such as medical professionals, can use experimental learning to improve their skills without any risk to actual patients. Objective: The main aim was to find out how the employees of the Clinic of Anaesthesiology and Resuscitation of the 3rd Medical Faculty of Charles University and Královské Vinohrady University Hospital (KAR FNKV) perceive the critical situation training module taught via simulation learning. Survey Methodology: A semi-structured interview method was chosen to collect data to verify the employees' view of simulation teaching in the framework of ex-post evaluation. Six KAR FNKV employees who had actively participated in the simulation on the DAS algorithm as part of their internal mandatory training were approached. The research sample consists of six respondents from different departments of the clinic. The collected data was then analysed through segmentation and coding. Results: The findings show that simulation-based learning...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, 3. lékařská fakulta, Ústav ošetřovatelství 3. LF UKcs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV