Simulační výuka na ICU
Simulation training in the ICU
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/199981Identifikátory
SIS: 267391
Kolekce
- Kvalifikační práce [3333]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Mikšátková, Libuše
Fakulta / součást
3. lékařská fakulta
Obor
Intenzivní péče
Katedra / ústav / klinika
Ústav ošetřovatelství 3. LF UK
Datum obhajoby
13. 6. 2025
Nakladatel
Univerzita Karlova, 3. lékařská fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Úvod: Simulační výuka se stala nedílnou součástí moderního způsobu výuky jak v pregraduálním, tak i postgraduálním studiu lékařských a nelékařských oborů. Koncept ,,error free medicine" umožňuje prohloubení nejen teoretických a praktických dovedností, ale především netechnických dovedností. Prostřednictvím zážitkového učení mohou riziková povolání, mezi něž bezpochybně patří zdravotnická povolání, pracovat tak, aniž by poškodili skutečného pacienta. Cíl: Hlavním cílem bylo zjistit, jakým způsobem vnímají zaměstnanci Kliniky anesteziologie a resuscitace 3. lékařské fakulty Univerzity Karlovy a Fakultní nemocnice Královské Vinohrady (KAR FNKV) způsob školení kritických situací formou simulační výuky. Metodika průzkumu: Ke sběru byla zvolena metoda polostrukturovaného rozhovoru, jehož cílem bylo ověřit pohled zaměstnanců na simulační výuku v rámci ex-post evaluace. Bylo osloveno šest zaměstnanců KAR FNKV, kteří se aktivně účastnili simulace na téma DAS algoritmus v rámci interního povinného školení. Výzkumný soubor tvoří šest respondentů z různých oddělení kliniky. Získaná data byla poté analyzována prostřednictvím segmentace a kódování. Výsledky: Zjištěná data ukazují, že simulační výuka je efektivní metodou pro zlepšení praktických a netechnických dovedností. Respondenti především oceňují...
Introduction: Simulation-based learning has become an integral part of modern teaching in both undergraduate and postgraduate medical and non-medical education. The concept of <error free medicine= allows for the deepening of not only theoretical and practical skills, but especially non-technical skills. Workers undertaking substantial work-related risks, such as medical professionals, can use experimental learning to improve their skills without any risk to actual patients. Objective: The main aim was to find out how the employees of the Clinic of Anaesthesiology and Resuscitation of the 3rd Medical Faculty of Charles University and Královské Vinohrady University Hospital (KAR FNKV) perceive the critical situation training module taught via simulation learning. Survey Methodology: A semi-structured interview method was chosen to collect data to verify the employees' view of simulation teaching in the framework of ex-post evaluation. Six KAR FNKV employees who had actively participated in the simulation on the DAS algorithm as part of their internal mandatory training were approached. The research sample consists of six respondents from different departments of the clinic. The collected data was then analysed through segmentation and coding. Results: The findings show that simulation-based learning...