Správa sociálních sítí v neziskových organizacích v oblasti sportu
Management of social networks in non-profit organizations in the field of sports
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/199830Identifikátory
SIS: 260607
Kolekce
- Kvalifikační práce [9042]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Čáslavová, Eva
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Management tělesné výchovy a sportu
Katedra / ústav / klinika
Katedra managementu sportu
Datum obhajoby
10. 6. 2025
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
marketingový výzkum, neziskové organizace, sociální sítě, správa sociálních sítí, marketingová komunikaceKlíčová slova (anglicky)
marketing research, non-profit organizations, social networks, social network management, marketing communicationNázev: Správa sociálních sítí v neziskových organizacích v oblasti sportu Cíle: Cílem práce je poskytnout ucelený pohled na využívání sociálních sítí v neziskovém sektoru a získat poznatky, které mohou přispět k lepšímu porozumění a efektivnějšímu využití sociálních sítí pro marketingové účely. Metody: V práci byla použita kvantitativní metoda elektronického dotazování. Data byla získána od respondentů ze sportovních klubů v České republice a na Slovensku prostřednictvím dotazníkového šetření. Data byla zpracována pomocí základní statistické deskripce. V rámci práce byla použita také komparativní metoda, pomocí které byly porovnány výsledky mezi oběma zeměmi pro identifikování rozdílů a podobností. Výsledky: Výsledkem práce je komplexní pohled na současný stav využívání sociálních sítí v neziskových organizacích v oblasti sportu. Kvantitativní výzkum pomohl identifikovat výzvy, s nimiž se sportovní kluby potýkají, mezi něž patří například nedostatek personálních kapacit, absence strategie pro sociální sítě nebo omezený rozpočet. Výsledky diplomové práce rovněž poukázaly i na pozitivní příklady využívání sociálních sítí ve sportovních klubech. Tato práce vytváří prostor pro další výzkumy, které by se mohly zaměřit například na konkrétní odvětví sportu. Klíčová slova: marketingový výzkum, neziskové...
Title: Management of social networks in non-profit organizations in the field of sports Objectives: The aim of this thesis is to provide a comprehensive view of the use of social networks in the non-profit sector and to gain insights that can contribute to a better understanding and more effective use of social networks for marketing purposes. Methods: The quantitative method of electronic questioning was used in this thesis. Data were obtained from respondents from sports clubs in the Czech Republic and Slovakia by means of a questionnaire survey. The data were processed using basic statistical descriptions. A comparative method was also used in the thesis to compare the results between the two countries to identify differences and similarities. Results: The result of the thesis is a comprehensive look at the current state of social networking in non-profit organizations in the field of sport. The quantitative research helped to identify the challenges faced by sports clubs, which include, for example, a lack of staff capacity, the absence of a social networking strategy or a limited budget. The results of the thesis also pointed to positive examples of social media use in sports clubs. This thesis creates scope for further research that could focus on specific sectors of sport, for example....