Zobrazit minimální záznam

The use of artificial intelligence (AI) in the development of reading literacy and critical thinking skills (in teaching Russian as a foreign language)
dc.contributor.advisorRycheva, Ekaterina
dc.creatorHašková, Markéta
dc.date.accessioned2025-06-30T09:02:50Z
dc.date.available2025-06-30T09:02:50Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/199693
dc.description.abstractThe master's thesis deals with the potential of artificial intelligence (AI) for the development of reading literacy and critical thinking in the context of teaching Russian in Czech secondary schools. The author focuses on tools for strengthening these skills using artificial intelligence but also draws attention to the problems that arise when AI is used incorrectly. The aim of the thesis is to map the current state of the use of artificial intelligence in Czech secondary schools and the ways in which AI is used by secondary school students (learning the Russian language), and at the same time to propose methodological recommendations and practical exercises that would help develop reading literacy and critical thinking of students in learning Russian as a foreign language. Key words: reading literacy, critical thinking skills, artificial intelligence, Russian language as a foreign language, motivation, activation, teaching Russian as a foreign language, text analysisen_US
dc.description.abstractAnotace: Práce se zabývá potenciálem umělé inteligence (AI) pro rozvoj čtenářské gramotnosti a kritického myšlení v kontextu výuky ruštiny na českých středních školách. Autorka se zaměřuje na nástroje posilování těchto dovedností pomocí umělé inteligence, ale zároveň upozorňuje i na úskalí vznikající při nesprávném používání AI. Cílem práce je zmapovat současný stav používání umělé inteligence na českých středních školách a způsoby využívání AI žáky středních škol (učících se ruský jazyk), a zároveň navrhnout metodická doporučení a praktická cvičení, která by pomohla rozvíjet čtenářskou gramotnost a kritické myšlení na příkladu výuky ruštiny jako cizího jazyka. Klíčová slova: čtenářská gramotnost, kritické myšlení, umělá inteligence, ruština jako cizí jazyk, motivace, aktivizace, výuka ruštiny jako cizího jazyka, analýza textucs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectreading literacy|critical thinking skills|artificial intelligence|Russian language as a foreign language|motivation|activation|teaching Russian as a foreign language|text analysisen_US
dc.subjectčtenářská gramotnost|kritické myšlení|umělá inteligence|ruština jako cizí jazyk|motivace|aktivizace|výuka ruštiny jako cizího jazyka|analýza textucs_CZ
dc.titleVyužití umělé inteligence v rozvoji čtenářské gramotnosti a kritického myšlení (ve výuce ruštiny jako cizího jazyka)cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-05-30
dc.description.departmentInstitute of East European Studiesen_US
dc.description.departmentÚstav východoevropských studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId276480
dc.title.translatedThe use of artificial intelligence (AI) in the development of reading literacy and critical thinking skills (in teaching Russian as a foreign language)en_US
dc.contributor.refereeDobrova, Mariia
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství ruského jazyka pro střední školy - Učitelství historie pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programUčitelství ruského jazyka pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Education of Russian Language for Upper Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav východoevropských studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of East European Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství ruského jazyka pro střední školy - Učitelství historie pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.csUčitelství ruského jazyka pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Education of Russian Language for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csAnotace: Práce se zabývá potenciálem umělé inteligence (AI) pro rozvoj čtenářské gramotnosti a kritického myšlení v kontextu výuky ruštiny na českých středních školách. Autorka se zaměřuje na nástroje posilování těchto dovedností pomocí umělé inteligence, ale zároveň upozorňuje i na úskalí vznikající při nesprávném používání AI. Cílem práce je zmapovat současný stav používání umělé inteligence na českých středních školách a způsoby využívání AI žáky středních škol (učících se ruský jazyk), a zároveň navrhnout metodická doporučení a praktická cvičení, která by pomohla rozvíjet čtenářskou gramotnost a kritické myšlení na příkladu výuky ruštiny jako cizího jazyka. Klíčová slova: čtenářská gramotnost, kritické myšlení, umělá inteligence, ruština jako cizí jazyk, motivace, aktivizace, výuka ruštiny jako cizího jazyka, analýza textucs_CZ
uk.abstract.enThe master's thesis deals with the potential of artificial intelligence (AI) for the development of reading literacy and critical thinking in the context of teaching Russian in Czech secondary schools. The author focuses on tools for strengthening these skills using artificial intelligence but also draws attention to the problems that arise when AI is used incorrectly. The aim of the thesis is to map the current state of the use of artificial intelligence in Czech secondary schools and the ways in which AI is used by secondary school students (learning the Russian language), and at the same time to propose methodological recommendations and practical exercises that would help develop reading literacy and critical thinking of students in learning Russian as a foreign language. Key words: reading literacy, critical thinking skills, artificial intelligence, Russian language as a foreign language, motivation, activation, teaching Russian as a foreign language, text analysisen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav východoevropských studiícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV