dc.contributor.advisor | Kotvová, Miroslava | |
dc.creator | Semeráková, Klára | |
dc.date.accessioned | 2025-06-20T12:07:47Z | |
dc.date.available | 2025-06-20T12:07:47Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/199178 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá problematikou osob s tinnitem - ušním šelestem a jeho odbornou intervencí. Tinnitus postihuje dle nejnovějších zdrojů zhruba 10 % populace (Schwabbaur, 2022) a významně ovlivňuje kvalitu života jedince. Cílem práce je představit aktuálně používané rehabilitační metody a postupy v léčbě tinnitu, včetně alternativní léčby, užívané strategie pro jeho každodenní zvládání a zkušenosti s poskytováním odborné péče. Teoretická část obsahuje vymezení tinnitu, jeho odbornou intervenci, jeho vliv na každodenní život a možnosti jeho prevence. Praktická část formou smíšeného výzkumu kombinuje kvalitativní a kvantitativní přístup. Kvalitativní výzkum představuje případové studie založené na rozhovorech s osobami s tinnitem a analýze odborných dokumentů a kvantitativní výzkum představuje data získaná dotazníkovým šetřením. Výzkum si klade za cíl vymezit aktuálně užívané rehabilitační postupy osobami s tinnitem, zjistit, jak probíhaly jednotlivé intervence, jak byly osoby spokojeny s poskytováním odborné péče, jaké překážky jim tinnitus vytváří v každodenním životě a jaké strategie používají k jeho zvládání. Výsledky ukazují, že nejpoužívanějšími rehabilitačními metodami jsou u zúčastněných osob doplňky stravy, farmakoterapie a využívání bílých a růžových šumů. Hojně užívaná je i... | cs_CZ |
dc.description.abstract | This bachelor's thesis studies individuals with tinnitus and their possibilities of rehabilitation. Tinnitus affects approximately 10 % of the population (Schwabbaur, 2022) and significantly impacts an individual's quality of life. The aim of the thesis is to present currently used rehabilitation methods and treatment procedures for tinnitus including alternative treatments, strategies for its daily management, and experiences with providing professional care. The theoretical part focuses on the definition of tinnitus, its professional intervention, impact on daily life, and prevention methods. The practical part employs a mixed research design, combining qualitative and quantitative approaches. The qualitative research consists of case studies based on interviews with individuals suffering from tinnitus, while the quantitative research presents data collected through a questionnaire survey. The goal of the research is to map out the currently used rehabilitation procedures for tinnitus patients, find out how their individual interventions turn out, how they were satisfied wiith the treatment provided, what obstacles tinnitus creates for them in their day-to-day life and what strategies they employ to handle tinnitus. The results show that the most commonly used rehabilitation methods among the... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Tinnitus | en_US |
dc.subject | a person suffering with tinnitus | en_US |
dc.subject | tinnitus rehabilitation | en_US |
dc.subject | tinnitus therapy | en_US |
dc.subject | professional tinnitus intervention | en_US |
dc.subject | Tinnitus | cs_CZ |
dc.subject | ušní šelest | cs_CZ |
dc.subject | osoba s tinnitem | cs_CZ |
dc.subject | rehabilitace tinnitu | cs_CZ |
dc.subject | terapie tinnitu | cs_CZ |
dc.subject | odborná intervence tinnitu | cs_CZ |
dc.title | Odborná intervence poskytovaná osobám s tinnitem | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2025 | |
dcterms.dateAccepted | 2025-05-30 | |
dc.description.department | Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 282778 | |
dc.title.translated | Professional intervention provided to tinnitus patients | en_US |
dc.contributor.referee | Hádková, Kateřina | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Speciální pedagogika/Logopedie | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Special Education/Speech Therapy | en_US |
thesis.degree.program | Special Education/Speech Therapy | en_US |
thesis.degree.program | Speciální pedagogika/Logopedie | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Speciální pedagogika/Logopedie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Special Education/Speech Therapy | en_US |
uk.degree-program.cs | Speciální pedagogika/Logopedie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Special Education/Speech Therapy | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Bakalářská práce se zabývá problematikou osob s tinnitem - ušním šelestem a jeho odbornou intervencí. Tinnitus postihuje dle nejnovějších zdrojů zhruba 10 % populace (Schwabbaur, 2022) a významně ovlivňuje kvalitu života jedince. Cílem práce je představit aktuálně používané rehabilitační metody a postupy v léčbě tinnitu, včetně alternativní léčby, užívané strategie pro jeho každodenní zvládání a zkušenosti s poskytováním odborné péče. Teoretická část obsahuje vymezení tinnitu, jeho odbornou intervenci, jeho vliv na každodenní život a možnosti jeho prevence. Praktická část formou smíšeného výzkumu kombinuje kvalitativní a kvantitativní přístup. Kvalitativní výzkum představuje případové studie založené na rozhovorech s osobami s tinnitem a analýze odborných dokumentů a kvantitativní výzkum představuje data získaná dotazníkovým šetřením. Výzkum si klade za cíl vymezit aktuálně užívané rehabilitační postupy osobami s tinnitem, zjistit, jak probíhaly jednotlivé intervence, jak byly osoby spokojeny s poskytováním odborné péče, jaké překážky jim tinnitus vytváří v každodenním životě a jaké strategie používají k jeho zvládání. Výsledky ukazují, že nejpoužívanějšími rehabilitačními metodami jsou u zúčastněných osob doplňky stravy, farmakoterapie a využívání bílých a růžových šumů. Hojně užívaná je i... | cs_CZ |
uk.abstract.en | This bachelor's thesis studies individuals with tinnitus and their possibilities of rehabilitation. Tinnitus affects approximately 10 % of the population (Schwabbaur, 2022) and significantly impacts an individual's quality of life. The aim of the thesis is to present currently used rehabilitation methods and treatment procedures for tinnitus including alternative treatments, strategies for its daily management, and experiences with providing professional care. The theoretical part focuses on the definition of tinnitus, its professional intervention, impact on daily life, and prevention methods. The practical part employs a mixed research design, combining qualitative and quantitative approaches. The qualitative research consists of case studies based on interviews with individuals suffering from tinnitus, while the quantitative research presents data collected through a questionnaire survey. The goal of the research is to map out the currently used rehabilitation procedures for tinnitus patients, find out how their individual interventions turn out, how they were satisfied wiith the treatment provided, what obstacles tinnitus creates for them in their day-to-day life and what strategies they employ to handle tinnitus. The results show that the most commonly used rehabilitation methods among the... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |