dc.contributor.advisor | Jandová, Soňa | |
dc.creator | Brádka, Michal | |
dc.date.accessioned | 2025-06-20T11:44:10Z | |
dc.date.available | 2025-06-20T11:44:10Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/199158 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se věnuje posouzení fyzické zdatnosti žáků ve věku 11-12 let prostřednictvím modifikované testové baterie ALPHA. Toto období vývoje je zásadní, protože dochází k významným změnám v motorických dovednostech i celkové tělesné stavbě. Hlavním záměrem bylo zhodnotit úroveň fyzické kondice žáků a zjistit případné odlišnosti mezi chlapci a dívkami. Výzkum probíhal na vzorku 67 žáků, z nichž 27 tvořili chlapci a 40 dívky dvou základních škol. Testování bylo realizováno během hodin tělesné výchovy. Získaná data zahrnovala antropometrická měření, jako je tělesná výška, tělesná hmotnost a podíl tělesného tuku. Dále motorické testy zaměřené na hodnocení síly, vytrvalosti a koordinace. Statistickou významnost rozdílů jsme zjistili použitím Mann-Whitney U testu. Přestože se v některých testech projevily rozdíly mezi pohlavími, celkově nebyly statisticky významné. Práce poukazuje na důležitost pohybové gramotnosti a pravidelné fyzické aktivity pro správný růst a zdraví žáků. S ohledem na vzrůstající sedavý způsob života a úbytek pohybu u mladší generace doporučuje aktivní podporu pohybových aktivit ve školách. KLÍČOVÁ SLOVA tělesná zdatnost; pohybová gramotnost; obezita; testová baterie ALPHA; fyzická aktivita | cs_CZ |
dc.description.abstract | This thesis focuses on assessing the physical fitness of pupils aged 11-12 years through a modified ALPHA test battery. This developmental period is crucial because significant changes occur in motor skills and overall body composition. The main objective was to evaluate the students' physical fitness level and identify any differences between boys and girls. The research was conducted on a sample of 67 students, consisting of 27 boys and 40 girls from two primary schools. Testing was carried out during physical education lessons. The collected data included anthropometric measurements such as height, body weight, and body fat percentage, as well as motor tests focused on evaluating strength, endurance, and coordination. Statistical significance of the differences was determined using the Mann-Whitney U test. Although some differences between genders were observed in certain tests, they were not statistically significant overall. The thesis highlights the importance of motor literacy and regular physical activity for proper growth and health of students. Given the increasing sedentary lifestyle and decreased physical activity among the younger generation, it recommends active support for physical activities in schools. KEYWORDS Physical Fitness; Motor Literacy; Obesity; ALPHA Test Battery; Physical... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Physical Fitness | en_US |
dc.subject | Motor Literacy | en_US |
dc.subject | Obesity | en_US |
dc.subject | ALPHA Test Battery | en_US |
dc.subject | Physical Activity | en_US |
dc.subject | tělesná zdatnost | cs_CZ |
dc.subject | pohybová gramotnost | cs_CZ |
dc.subject | obezita | cs_CZ |
dc.subject | testová baterie ALPHA | cs_CZ |
dc.subject | fyzická aktivita | cs_CZ |
dc.title | Hodnocení tělesné zdatnosti žáků ve věku 11-12 let pomocí testové baterie ALPHA | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2025 | |
dcterms.dateAccepted | 2025-05-29 | |
dc.description.department | Katedra tělesné výchovy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 276519 | |
dc.title.translated | Assessment of physical fitness of pupils aged 11-12 years using the ALPHA test battery. | en_US |
dc.contributor.referee | Vighová, Kristýna | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství tělesné výchovy pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství biologie pro 2. stupeň základní školy a střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Education of Physical Education for Lower and Upper Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství tělesné výchovy pro 2. stupeň základní školy a střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra tělesné výchovy | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství tělesné výchovy pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství biologie pro 2. stupeň základní školy a střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.cs | Učitelství tělesné výchovy pro 2. stupeň základní školy a střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Education of Physical Education for Lower and Upper Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce se věnuje posouzení fyzické zdatnosti žáků ve věku 11-12 let prostřednictvím modifikované testové baterie ALPHA. Toto období vývoje je zásadní, protože dochází k významným změnám v motorických dovednostech i celkové tělesné stavbě. Hlavním záměrem bylo zhodnotit úroveň fyzické kondice žáků a zjistit případné odlišnosti mezi chlapci a dívkami. Výzkum probíhal na vzorku 67 žáků, z nichž 27 tvořili chlapci a 40 dívky dvou základních škol. Testování bylo realizováno během hodin tělesné výchovy. Získaná data zahrnovala antropometrická měření, jako je tělesná výška, tělesná hmotnost a podíl tělesného tuku. Dále motorické testy zaměřené na hodnocení síly, vytrvalosti a koordinace. Statistickou významnost rozdílů jsme zjistili použitím Mann-Whitney U testu. Přestože se v některých testech projevily rozdíly mezi pohlavími, celkově nebyly statisticky významné. Práce poukazuje na důležitost pohybové gramotnosti a pravidelné fyzické aktivity pro správný růst a zdraví žáků. S ohledem na vzrůstající sedavý způsob života a úbytek pohybu u mladší generace doporučuje aktivní podporu pohybových aktivit ve školách. KLÍČOVÁ SLOVA tělesná zdatnost; pohybová gramotnost; obezita; testová baterie ALPHA; fyzická aktivita | cs_CZ |
uk.abstract.en | This thesis focuses on assessing the physical fitness of pupils aged 11-12 years through a modified ALPHA test battery. This developmental period is crucial because significant changes occur in motor skills and overall body composition. The main objective was to evaluate the students' physical fitness level and identify any differences between boys and girls. The research was conducted on a sample of 67 students, consisting of 27 boys and 40 girls from two primary schools. Testing was carried out during physical education lessons. The collected data included anthropometric measurements such as height, body weight, and body fat percentage, as well as motor tests focused on evaluating strength, endurance, and coordination. Statistical significance of the differences was determined using the Mann-Whitney U test. Although some differences between genders were observed in certain tests, they were not statistically significant overall. The thesis highlights the importance of motor literacy and regular physical activity for proper growth and health of students. Given the increasing sedentary lifestyle and decreased physical activity among the younger generation, it recommends active support for physical activities in schools. KEYWORDS Physical Fitness; Motor Literacy; Obesity; ALPHA Test Battery; Physical... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra tělesné výchovy | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |