Show simple item record

Assessment of physical fitness of pupils aged 11-12 years using the ALPHA test battery.
dc.contributor.advisorJandová, Soňa
dc.creatorBrádka, Michal
dc.date.accessioned2025-06-20T11:44:10Z
dc.date.available2025-06-20T11:44:10Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/199158
dc.description.abstractDiplomová práce se věnuje posouzení fyzické zdatnosti žáků ve věku 11-12 let prostřednictvím modifikované testové baterie ALPHA. Toto období vývoje je zásadní, protože dochází k významným změnám v motorických dovednostech i celkové tělesné stavbě. Hlavním záměrem bylo zhodnotit úroveň fyzické kondice žáků a zjistit případné odlišnosti mezi chlapci a dívkami. Výzkum probíhal na vzorku 67 žáků, z nichž 27 tvořili chlapci a 40 dívky dvou základních škol. Testování bylo realizováno během hodin tělesné výchovy. Získaná data zahrnovala antropometrická měření, jako je tělesná výška, tělesná hmotnost a podíl tělesného tuku. Dále motorické testy zaměřené na hodnocení síly, vytrvalosti a koordinace. Statistickou významnost rozdílů jsme zjistili použitím Mann-Whitney U testu. Přestože se v některých testech projevily rozdíly mezi pohlavími, celkově nebyly statisticky významné. Práce poukazuje na důležitost pohybové gramotnosti a pravidelné fyzické aktivity pro správný růst a zdraví žáků. S ohledem na vzrůstající sedavý způsob života a úbytek pohybu u mladší generace doporučuje aktivní podporu pohybových aktivit ve školách. KLÍČOVÁ SLOVA tělesná zdatnost; pohybová gramotnost; obezita; testová baterie ALPHA; fyzická aktivitacs_CZ
dc.description.abstractThis thesis focuses on assessing the physical fitness of pupils aged 11-12 years through a modified ALPHA test battery. This developmental period is crucial because significant changes occur in motor skills and overall body composition. The main objective was to evaluate the students' physical fitness level and identify any differences between boys and girls. The research was conducted on a sample of 67 students, consisting of 27 boys and 40 girls from two primary schools. Testing was carried out during physical education lessons. The collected data included anthropometric measurements such as height, body weight, and body fat percentage, as well as motor tests focused on evaluating strength, endurance, and coordination. Statistical significance of the differences was determined using the Mann-Whitney U test. Although some differences between genders were observed in certain tests, they were not statistically significant overall. The thesis highlights the importance of motor literacy and regular physical activity for proper growth and health of students. Given the increasing sedentary lifestyle and decreased physical activity among the younger generation, it recommends active support for physical activities in schools. KEYWORDS Physical Fitness; Motor Literacy; Obesity; ALPHA Test Battery; Physical...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectPhysical Fitnessen_US
dc.subjectMotor Literacyen_US
dc.subjectObesityen_US
dc.subjectALPHA Test Batteryen_US
dc.subjectPhysical Activityen_US
dc.subjecttělesná zdatnostcs_CZ
dc.subjectpohybová gramotnostcs_CZ
dc.subjectobezitacs_CZ
dc.subjecttestová baterie ALPHAcs_CZ
dc.subjectfyzická aktivitacs_CZ
dc.titleHodnocení tělesné zdatnosti žáků ve věku 11-12 let pomocí testové baterie ALPHAcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-05-29
dc.description.departmentKatedra tělesné výchovycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId276519
dc.title.translatedAssessment of physical fitness of pupils aged 11-12 years using the ALPHA test battery.en_US
dc.contributor.refereeVighová, Kristýna
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství tělesné výchovy pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství biologie pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Education of Physical Education for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství tělesné výchovy pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra tělesné výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství tělesné výchovy pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství biologie pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.degree-program.csUčitelství tělesné výchovy pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Education of Physical Education for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se věnuje posouzení fyzické zdatnosti žáků ve věku 11-12 let prostřednictvím modifikované testové baterie ALPHA. Toto období vývoje je zásadní, protože dochází k významným změnám v motorických dovednostech i celkové tělesné stavbě. Hlavním záměrem bylo zhodnotit úroveň fyzické kondice žáků a zjistit případné odlišnosti mezi chlapci a dívkami. Výzkum probíhal na vzorku 67 žáků, z nichž 27 tvořili chlapci a 40 dívky dvou základních škol. Testování bylo realizováno během hodin tělesné výchovy. Získaná data zahrnovala antropometrická měření, jako je tělesná výška, tělesná hmotnost a podíl tělesného tuku. Dále motorické testy zaměřené na hodnocení síly, vytrvalosti a koordinace. Statistickou významnost rozdílů jsme zjistili použitím Mann-Whitney U testu. Přestože se v některých testech projevily rozdíly mezi pohlavími, celkově nebyly statisticky významné. Práce poukazuje na důležitost pohybové gramotnosti a pravidelné fyzické aktivity pro správný růst a zdraví žáků. S ohledem na vzrůstající sedavý způsob života a úbytek pohybu u mladší generace doporučuje aktivní podporu pohybových aktivit ve školách. KLÍČOVÁ SLOVA tělesná zdatnost; pohybová gramotnost; obezita; testová baterie ALPHA; fyzická aktivitacs_CZ
uk.abstract.enThis thesis focuses on assessing the physical fitness of pupils aged 11-12 years through a modified ALPHA test battery. This developmental period is crucial because significant changes occur in motor skills and overall body composition. The main objective was to evaluate the students' physical fitness level and identify any differences between boys and girls. The research was conducted on a sample of 67 students, consisting of 27 boys and 40 girls from two primary schools. Testing was carried out during physical education lessons. The collected data included anthropometric measurements such as height, body weight, and body fat percentage, as well as motor tests focused on evaluating strength, endurance, and coordination. Statistical significance of the differences was determined using the Mann-Whitney U test. Although some differences between genders were observed in certain tests, they were not statistically significant overall. The thesis highlights the importance of motor literacy and regular physical activity for proper growth and health of students. Given the increasing sedentary lifestyle and decreased physical activity among the younger generation, it recommends active support for physical activities in schools. KEYWORDS Physical Fitness; Motor Literacy; Obesity; ALPHA Test Battery; Physical...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra tělesné výchovycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV