Zobrazit minimální záznam

Korpusový výzkum prostředků Backchannelin v britské angličtině s ohledem na faktor věku a genderug
dc.contributor.advisorPípalová, Renata
dc.creatorSlunečková, Martina
dc.date.accessioned2025-06-20T11:35:52Z
dc.date.available2025-06-20T11:35:52Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/199151
dc.description.abstractTato diplomová práce zkoumá užívání prostředků backchanneling v současné mluvené britské angličtině, se zaměřením na jejich distribuci a funkci v závislosti na genderu a věku mluvčích. Teoretická část se věnuje typům, funkcím a sociolingvistickým aspektům prostředků backchanneling a jejich roli v řízení konverzace. Analýza je korpusová studie využívající data ze Spoken British National Corpus 2014. Skládá se ze dvou částí: kvalitativní analýza zkoumá 18 vybraných konverzací s cílem identifikovat klíčové vzorce v četnosti, formě, funkci a dopadu prostředků backchanneling na komunikaci. Komparativní analýza se zaměřuje na rozdíly v užívání prostředků backchanneling mezi skupinami lišícími se dle genderu a věku a zohledňuje proměnné jako minimální a neminimální prostředky backchanneling, shlukování, překryv řeči a reakce vyvolané prostředky backchanneling. Práce přináší nové poznatky o tom, jak různé demografické skupiny využívají prostředky backchanneling, a přispívá k hlubšímu porozumění posluchačským reakcím, střídání replik a interakčním strategiím v mluveném diskurzu. KLÍČOVÁ SLOVA backchanneling, mluvená britská angličtina, konverzační analýzy, rozdíly z hlediska věku, rozdíly z hlediska genderu, korpus mluvené angličtiny BNC 2014, sociolingvistikacs_CZ
dc.description.abstractThis thesis examines the use of backchannels in present-day spoken British English, focusing on their distribution and function across gender and age groups. The theoretical part explores the types, functions, and sociolinguistic aspects of backchannels, as well as their role in conversation management. The analysis is a corpus-based study using data from the Spoken British National Corpus 2014. It consists of two parts: the qualitative analysis examines 18 selected conversations to identify key patterns in backchannel frequency, form, function and conversational impact. The comparative analysis explores gender-related and age-related differences, considering variables such as minimal vs. non-minimal backchannels, clustering, overlap, and prompted reactions. The thesis provides new insights into how different demographic groups use backchannels, contributing to a broader understanding of listener responses, turn-taking, and interactional strategies in spoken discourse. KEYWORDS backchannels, spoken British English, conversation analysis, gender variation, age variation, Spoken BNC2014, sociolinguisticsen_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectBackchannelsen_US
dc.subjectspoken British Englishen_US
dc.subjectconversation analysisen_US
dc.subjectgender variationen_US
dc.subjectage variationen_US
dc.subjectSpoken BNC2014en_US
dc.subjectsociolinguisticsen_US
dc.subjectBackchannelingcs_CZ
dc.subjectmluvená britská angličtinacs_CZ
dc.subjectkonverzační analýzy,rozdíly z hlediska věkucs_CZ
dc.subjectrozdíly z hlediska genderucs_CZ
dc.subjectkorpus mluvené angličtiny BNC 2014cs_CZ
dc.subjectsociolingvistikacs_CZ
dc.titleA Corpus-Based Research of Backchannels in British English Taking Account of Gender and Age Factorsen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-05-29
dc.description.departmentKatedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId281889
dc.title.translatedKorpusový výzkum prostředků Backchannelin v britské angličtině s ohledem na faktor věku a genderugcs_CZ
dc.contributor.refereeLancová, Klára
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství anglického jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství matematiky pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Education of English Language for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství anglického jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství anglického jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství matematiky pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.degree-program.csUčitelství anglického jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Education of English Language for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce zkoumá užívání prostředků backchanneling v současné mluvené britské angličtině, se zaměřením na jejich distribuci a funkci v závislosti na genderu a věku mluvčích. Teoretická část se věnuje typům, funkcím a sociolingvistickým aspektům prostředků backchanneling a jejich roli v řízení konverzace. Analýza je korpusová studie využívající data ze Spoken British National Corpus 2014. Skládá se ze dvou částí: kvalitativní analýza zkoumá 18 vybraných konverzací s cílem identifikovat klíčové vzorce v četnosti, formě, funkci a dopadu prostředků backchanneling na komunikaci. Komparativní analýza se zaměřuje na rozdíly v užívání prostředků backchanneling mezi skupinami lišícími se dle genderu a věku a zohledňuje proměnné jako minimální a neminimální prostředky backchanneling, shlukování, překryv řeči a reakce vyvolané prostředky backchanneling. Práce přináší nové poznatky o tom, jak různé demografické skupiny využívají prostředky backchanneling, a přispívá k hlubšímu porozumění posluchačským reakcím, střídání replik a interakčním strategiím v mluveném diskurzu. KLÍČOVÁ SLOVA backchanneling, mluvená britská angličtina, konverzační analýzy, rozdíly z hlediska věku, rozdíly z hlediska genderu, korpus mluvené angličtiny BNC 2014, sociolingvistikacs_CZ
uk.abstract.enThis thesis examines the use of backchannels in present-day spoken British English, focusing on their distribution and function across gender and age groups. The theoretical part explores the types, functions, and sociolinguistic aspects of backchannels, as well as their role in conversation management. The analysis is a corpus-based study using data from the Spoken British National Corpus 2014. It consists of two parts: the qualitative analysis examines 18 selected conversations to identify key patterns in backchannel frequency, form, function and conversational impact. The comparative analysis explores gender-related and age-related differences, considering variables such as minimal vs. non-minimal backchannels, clustering, overlap, and prompted reactions. The thesis provides new insights into how different demographic groups use backchannels, contributing to a broader understanding of listener responses, turn-taking, and interactional strategies in spoken discourse. KEYWORDS backchannels, spoken British English, conversation analysis, gender variation, age variation, Spoken BNC2014, sociolinguisticsen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV