dc.contributor.advisor | Korandová, Zuzana | |
dc.creator | Šnejdarová, Emilie | |
dc.date.accessioned | 2025-06-20T11:32:19Z | |
dc.date.available | 2025-06-20T11:32:19Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/199148 | |
dc.description.abstract | Hlavním tématem předložené bakalářské práce je vliv jazykových her k rozvoji české jazykové kompetence u dětí s odlišným mateřským jazykem. Práce obsahuje teoretickou a empirickou část, teoretická část je tvořena dvěma kapitolami. První kapitola teoretické části obsahuje teoretická východiska o základních pojmech. V kapitole je uveden rozdíl mezi řečí a jazykem, jazykové roviny, jazyková kompetence, mateřský a druhý jazyk a mísení jazyků. Dále je uveden bilingvismu, jeho druhy a multilingvismus. Druhá kapitola teoretické části se zabývá dítětem předškolního věku s odlišným mateřským jazykem. Uvádí problematiku dětí s odlišným mateřským jazykem v mateřských školách a jejich socializaci, předškolní věk a vývoj komunikačních schopností u dětí. Kapitolu uzavírá podkapitola hry, která je nezbytnou součástí dětského vývoje. Empirická část předkládá výzkumné šetření, které má charakter kvalitativní. Metody výzkumného šetření jsou případové studie. Jako techniky sběru dat byly zvoleny analýza anamnestických dokumentů, zúčastněné neutajené pozorování a analýza výsledků činností dětí. Hlavní cíl je analyzovat vliv jazykových her k rozvoji české jazykové kompetence u dětí s odlišným mateřským jazykem. Výzkumný vzorek je tvořen 4 dětmi s odlišným mateřským jazykem předškolního věku. Předložen je zde i soubor... | cs_CZ |
dc.description.abstract | The main topic of the presented bachelor thesis is the influence of language games on the development of Czech language competence in children with a different mother tongue. The thesis contains a theoretical and an empirical part, the theoretical part consists of two chapters. The first chapter of the theoretical part contains the theoretical background on basic concepts. The chapter presents the difference between speech and language, language levels, language competence, mother tongue, second tongue and tongue mixing. As next are presennted bilingualism, its types and multilingualism. The second chapter of the theoretical part deals with the preschool child with a different mother tongue. Presents the issues of children with a different mother tongue in kindergartens and their socialization, also presents issues of preschool age and the development of communication skills in children. The chapter ends with the issues of play, which is an essential part of child development. The empirical part presents a qualitative research investigation. The research methods are case studies. The chosen data collection techniques are analysis of anamnestic documents, participant observation and analysis of children's activity outcomes. The main aim is to analyse the influence of language games to the... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Different mother tongue | en_US |
dc.subject | linguistic levels | en_US |
dc.subject | child of preschool age | en_US |
dc.subject | language games | en_US |
dc.subject | Odlišný mateřský jazyk | cs_CZ |
dc.subject | jazykové roviny | cs_CZ |
dc.subject | dítě předškolního věku | cs_CZ |
dc.subject | jazykové hry | cs_CZ |
dc.title | Využití jazykových her k rozvoji české jazykové kompetence u dětí s odlišným mateřským jazykem | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2025 | |
dcterms.dateAccepted | 2025-05-30 | |
dc.description.department | Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 276222 | |
dc.title.translated | The use of language games for the development of Czech language competence in children with a different mother tongue | en_US |
dc.contributor.referee | Klenková, Jiřina | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Speciální pedagogika/Logopedie | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Special Education/Speech Therapy | en_US |
thesis.degree.program | Special Education/Speech Therapy | en_US |
thesis.degree.program | Speciální pedagogika/Logopedie | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Speciální pedagogika/Logopedie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Special Education/Speech Therapy | en_US |
uk.degree-program.cs | Speciální pedagogika/Logopedie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Special Education/Speech Therapy | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Hlavním tématem předložené bakalářské práce je vliv jazykových her k rozvoji české jazykové kompetence u dětí s odlišným mateřským jazykem. Práce obsahuje teoretickou a empirickou část, teoretická část je tvořena dvěma kapitolami. První kapitola teoretické části obsahuje teoretická východiska o základních pojmech. V kapitole je uveden rozdíl mezi řečí a jazykem, jazykové roviny, jazyková kompetence, mateřský a druhý jazyk a mísení jazyků. Dále je uveden bilingvismu, jeho druhy a multilingvismus. Druhá kapitola teoretické části se zabývá dítětem předškolního věku s odlišným mateřským jazykem. Uvádí problematiku dětí s odlišným mateřským jazykem v mateřských školách a jejich socializaci, předškolní věk a vývoj komunikačních schopností u dětí. Kapitolu uzavírá podkapitola hry, která je nezbytnou součástí dětského vývoje. Empirická část předkládá výzkumné šetření, které má charakter kvalitativní. Metody výzkumného šetření jsou případové studie. Jako techniky sběru dat byly zvoleny analýza anamnestických dokumentů, zúčastněné neutajené pozorování a analýza výsledků činností dětí. Hlavní cíl je analyzovat vliv jazykových her k rozvoji české jazykové kompetence u dětí s odlišným mateřským jazykem. Výzkumný vzorek je tvořen 4 dětmi s odlišným mateřským jazykem předškolního věku. Předložen je zde i soubor... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The main topic of the presented bachelor thesis is the influence of language games on the development of Czech language competence in children with a different mother tongue. The thesis contains a theoretical and an empirical part, the theoretical part consists of two chapters. The first chapter of the theoretical part contains the theoretical background on basic concepts. The chapter presents the difference between speech and language, language levels, language competence, mother tongue, second tongue and tongue mixing. As next are presennted bilingualism, its types and multilingualism. The second chapter of the theoretical part deals with the preschool child with a different mother tongue. Presents the issues of children with a different mother tongue in kindergartens and their socialization, also presents issues of preschool age and the development of communication skills in children. The chapter ends with the issues of play, which is an essential part of child development. The empirical part presents a qualitative research investigation. The research methods are case studies. The chosen data collection techniques are analysis of anamnestic documents, participant observation and analysis of children's activity outcomes. The main aim is to analyse the influence of language games to the... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |