Zobrazit minimální záznam

The use of language games for the development of Czech language competence in children with a different mother tongue
dc.contributor.advisorKorandová, Zuzana
dc.creatorŠnejdarová, Emilie
dc.date.accessioned2025-06-20T11:32:19Z
dc.date.available2025-06-20T11:32:19Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/199148
dc.description.abstractHlavním tématem předložené bakalářské práce je vliv jazykových her k rozvoji české jazykové kompetence u dětí s odlišným mateřským jazykem. Práce obsahuje teoretickou a empirickou část, teoretická část je tvořena dvěma kapitolami. První kapitola teoretické části obsahuje teoretická východiska o základních pojmech. V kapitole je uveden rozdíl mezi řečí a jazykem, jazykové roviny, jazyková kompetence, mateřský a druhý jazyk a mísení jazyků. Dále je uveden bilingvismu, jeho druhy a multilingvismus. Druhá kapitola teoretické části se zabývá dítětem předškolního věku s odlišným mateřským jazykem. Uvádí problematiku dětí s odlišným mateřským jazykem v mateřských školách a jejich socializaci, předškolní věk a vývoj komunikačních schopností u dětí. Kapitolu uzavírá podkapitola hry, která je nezbytnou součástí dětského vývoje. Empirická část předkládá výzkumné šetření, které má charakter kvalitativní. Metody výzkumného šetření jsou případové studie. Jako techniky sběru dat byly zvoleny analýza anamnestických dokumentů, zúčastněné neutajené pozorování a analýza výsledků činností dětí. Hlavní cíl je analyzovat vliv jazykových her k rozvoji české jazykové kompetence u dětí s odlišným mateřským jazykem. Výzkumný vzorek je tvořen 4 dětmi s odlišným mateřským jazykem předškolního věku. Předložen je zde i soubor...cs_CZ
dc.description.abstractThe main topic of the presented bachelor thesis is the influence of language games on the development of Czech language competence in children with a different mother tongue. The thesis contains a theoretical and an empirical part, the theoretical part consists of two chapters. The first chapter of the theoretical part contains the theoretical background on basic concepts. The chapter presents the difference between speech and language, language levels, language competence, mother tongue, second tongue and tongue mixing. As next are presennted bilingualism, its types and multilingualism. The second chapter of the theoretical part deals with the preschool child with a different mother tongue. Presents the issues of children with a different mother tongue in kindergartens and their socialization, also presents issues of preschool age and the development of communication skills in children. The chapter ends with the issues of play, which is an essential part of child development. The empirical part presents a qualitative research investigation. The research methods are case studies. The chosen data collection techniques are analysis of anamnestic documents, participant observation and analysis of children's activity outcomes. The main aim is to analyse the influence of language games to the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectDifferent mother tongueen_US
dc.subjectlinguistic levelsen_US
dc.subjectchild of preschool ageen_US
dc.subjectlanguage gamesen_US
dc.subjectOdlišný mateřský jazykcs_CZ
dc.subjectjazykové rovinycs_CZ
dc.subjectdítě předškolního věkucs_CZ
dc.subjectjazykové hrycs_CZ
dc.titleVyužití jazykových her k rozvoji české jazykové kompetence u dětí s odlišným mateřským jazykemcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-05-30
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId276222
dc.title.translatedThe use of language games for the development of Czech language competence in children with a different mother tongueen_US
dc.contributor.refereeKlenková, Jiřina
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogika/Logopediecs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Education/Speech Therapyen_US
thesis.degree.programSpecial Education/Speech Therapyen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogika/Logopediecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogika/Logopediecs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Education/Speech Therapyen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogika/Logopediecs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Education/Speech Therapyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csHlavním tématem předložené bakalářské práce je vliv jazykových her k rozvoji české jazykové kompetence u dětí s odlišným mateřským jazykem. Práce obsahuje teoretickou a empirickou část, teoretická část je tvořena dvěma kapitolami. První kapitola teoretické části obsahuje teoretická východiska o základních pojmech. V kapitole je uveden rozdíl mezi řečí a jazykem, jazykové roviny, jazyková kompetence, mateřský a druhý jazyk a mísení jazyků. Dále je uveden bilingvismu, jeho druhy a multilingvismus. Druhá kapitola teoretické části se zabývá dítětem předškolního věku s odlišným mateřským jazykem. Uvádí problematiku dětí s odlišným mateřským jazykem v mateřských školách a jejich socializaci, předškolní věk a vývoj komunikačních schopností u dětí. Kapitolu uzavírá podkapitola hry, která je nezbytnou součástí dětského vývoje. Empirická část předkládá výzkumné šetření, které má charakter kvalitativní. Metody výzkumného šetření jsou případové studie. Jako techniky sběru dat byly zvoleny analýza anamnestických dokumentů, zúčastněné neutajené pozorování a analýza výsledků činností dětí. Hlavní cíl je analyzovat vliv jazykových her k rozvoji české jazykové kompetence u dětí s odlišným mateřským jazykem. Výzkumný vzorek je tvořen 4 dětmi s odlišným mateřským jazykem předškolního věku. Předložen je zde i soubor...cs_CZ
uk.abstract.enThe main topic of the presented bachelor thesis is the influence of language games on the development of Czech language competence in children with a different mother tongue. The thesis contains a theoretical and an empirical part, the theoretical part consists of two chapters. The first chapter of the theoretical part contains the theoretical background on basic concepts. The chapter presents the difference between speech and language, language levels, language competence, mother tongue, second tongue and tongue mixing. As next are presennted bilingualism, its types and multilingualism. The second chapter of the theoretical part deals with the preschool child with a different mother tongue. Presents the issues of children with a different mother tongue in kindergartens and their socialization, also presents issues of preschool age and the development of communication skills in children. The chapter ends with the issues of play, which is an essential part of child development. The empirical part presents a qualitative research investigation. The research methods are case studies. The chosen data collection techniques are analysis of anamnestic documents, participant observation and analysis of children's activity outcomes. The main aim is to analyse the influence of language games to the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV