dc.contributor.advisor | Korandová, Zuzana | |
dc.creator | Stohrová, Barbora | |
dc.date.accessioned | 2025-06-20T11:24:02Z | |
dc.date.available | 2025-06-20T11:24:02Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/199141 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se věnuje tématu vlivu hrubé motoriky na vývoj řeči, jazyka a komunikace u dětí v raném věku. Teoretická část bakalářské práce obsahuje dvě kapitoly. První kapitola vymezuje základní pojmy vztahující se k tématu, a zároveň charakterizuje vývoj řeči, jazyka a komunikace u dětí v raném věku. Porovnává klasifikace autorů, kteří se této problematice věnují. Druhá kapitola obsahuje vývoj hrubé motoriky u dětí v tomto období. Závěr této kapitoly je pak věnovaný přetrvávajícím primárním reflexům a jejich vlivu na vývoj dítěte. Empirická část bakalářské práce se zabývá analýzou souvislostí hrubé motoriky a úrovní řeči, jazyka a komunikace u čtyřech sledovaných dětí. Hlavním cílem je analýza souvislostí mezi úrovní hrubé motoriky a vývojem řeči, jazyka a komunikace u dětí raného věku, cíl je uvedený v úvodu empirické části bakalářské práce. Dále jsou v úvodu uvedeny dílčí cíle, na které navazují výzkumné otázky. Výzkumné šetření má kvalitativní charakter a metody výzkumného šetření jsou případové studie, analýza anamnestických údajů, analýza administrovaných diagnostických nástrojů a pozorování. V druhé části jsou pak popsané jednotlivé případové studie, ve kterých je u sledovaných dětí analyzovaná úroveň hrubé motoriky a vývoj řeči, jazyka a komunikace. Výsledky výzkumného šetření... | cs_CZ |
dc.description.abstract | The bachelor's thesis deals with the topic of the impact of gross motor skills on the development of speech, language, and communication in early childhood. The theoretical part of the bachelor's thesis contains two chapters. The first chapter defines the basic terminology related to the topic, and, at the same time, characterizes the development of speech, language, and communication in early childhood. It provides a comparison of classifications by authors who write about this topic. The second chapter contains the development of gross motor skills in early childhood. The end of the chapter is then dedicated to the persistence of primary reflexes and their impact on a child's development. The empirical part of the bachelor's thesis analyzes the link between gross motor skill and the level of speech, language, and communication in four children observed. The main goal is to analyze the link between the level of gross motor skills and the development of speech, language, and communication in early childhood; the goal is stipulated in the introduction to the empirical part of the bachelor's thesis. The introduction also contains individual goals followed by research questions. The research is of a qualitative character and the methods used in the research are case studies, anamnestic data analysis,... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | the development of speech | en_US |
dc.subject | language and communication | en_US |
dc.subject | motor skills development | en_US |
dc.subject | early childhood | en_US |
dc.subject | case study | en_US |
dc.subject | primary reflexes | en_US |
dc.subject | vývoj řeči | cs_CZ |
dc.subject | jazyka a komunikace | cs_CZ |
dc.subject | motorický vývoj | cs_CZ |
dc.subject | raný věk | cs_CZ |
dc.subject | případová studie | cs_CZ |
dc.subject | primární reflexy | cs_CZ |
dc.title | Vliv hrubé motoriky na vývoj řeči, jazyka a komunikace u dětí raného věku | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2025 | |
dcterms.dateAccepted | 2025-05-30 | |
dc.description.department | Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 280960 | |
dc.title.translated | The influence of gross motor skills on the development of speech, language and communication in early age | en_US |
dc.contributor.referee | Kotvová, Miroslava | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Speciální pedagogika/Logopedie | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Special Education/Speech Therapy | en_US |
thesis.degree.program | Special Education/Speech Therapy | en_US |
thesis.degree.program | Speciální pedagogika/Logopedie | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Speciální pedagogika/Logopedie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Special Education/Speech Therapy | en_US |
uk.degree-program.cs | Speciální pedagogika/Logopedie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Special Education/Speech Therapy | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Bakalářská práce se věnuje tématu vlivu hrubé motoriky na vývoj řeči, jazyka a komunikace u dětí v raném věku. Teoretická část bakalářské práce obsahuje dvě kapitoly. První kapitola vymezuje základní pojmy vztahující se k tématu, a zároveň charakterizuje vývoj řeči, jazyka a komunikace u dětí v raném věku. Porovnává klasifikace autorů, kteří se této problematice věnují. Druhá kapitola obsahuje vývoj hrubé motoriky u dětí v tomto období. Závěr této kapitoly je pak věnovaný přetrvávajícím primárním reflexům a jejich vlivu na vývoj dítěte. Empirická část bakalářské práce se zabývá analýzou souvislostí hrubé motoriky a úrovní řeči, jazyka a komunikace u čtyřech sledovaných dětí. Hlavním cílem je analýza souvislostí mezi úrovní hrubé motoriky a vývojem řeči, jazyka a komunikace u dětí raného věku, cíl je uvedený v úvodu empirické části bakalářské práce. Dále jsou v úvodu uvedeny dílčí cíle, na které navazují výzkumné otázky. Výzkumné šetření má kvalitativní charakter a metody výzkumného šetření jsou případové studie, analýza anamnestických údajů, analýza administrovaných diagnostických nástrojů a pozorování. V druhé části jsou pak popsané jednotlivé případové studie, ve kterých je u sledovaných dětí analyzovaná úroveň hrubé motoriky a vývoj řeči, jazyka a komunikace. Výsledky výzkumného šetření... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The bachelor's thesis deals with the topic of the impact of gross motor skills on the development of speech, language, and communication in early childhood. The theoretical part of the bachelor's thesis contains two chapters. The first chapter defines the basic terminology related to the topic, and, at the same time, characterizes the development of speech, language, and communication in early childhood. It provides a comparison of classifications by authors who write about this topic. The second chapter contains the development of gross motor skills in early childhood. The end of the chapter is then dedicated to the persistence of primary reflexes and their impact on a child's development. The empirical part of the bachelor's thesis analyzes the link between gross motor skill and the level of speech, language, and communication in four children observed. The main goal is to analyze the link between the level of gross motor skills and the development of speech, language, and communication in early childhood; the goal is stipulated in the introduction to the empirical part of the bachelor's thesis. The introduction also contains individual goals followed by research questions. The research is of a qualitative character and the methods used in the research are case studies, anamnestic data analysis,... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |