Zobrazit minimální záznam

The influence of gross motor skills on the development of speech, language and communication in early age
dc.contributor.advisorKorandová, Zuzana
dc.creatorStohrová, Barbora
dc.date.accessioned2025-06-20T11:24:02Z
dc.date.available2025-06-20T11:24:02Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/199141
dc.description.abstractBakalářská práce se věnuje tématu vlivu hrubé motoriky na vývoj řeči, jazyka a komunikace u dětí v raném věku. Teoretická část bakalářské práce obsahuje dvě kapitoly. První kapitola vymezuje základní pojmy vztahující se k tématu, a zároveň charakterizuje vývoj řeči, jazyka a komunikace u dětí v raném věku. Porovnává klasifikace autorů, kteří se této problematice věnují. Druhá kapitola obsahuje vývoj hrubé motoriky u dětí v tomto období. Závěr této kapitoly je pak věnovaný přetrvávajícím primárním reflexům a jejich vlivu na vývoj dítěte. Empirická část bakalářské práce se zabývá analýzou souvislostí hrubé motoriky a úrovní řeči, jazyka a komunikace u čtyřech sledovaných dětí. Hlavním cílem je analýza souvislostí mezi úrovní hrubé motoriky a vývojem řeči, jazyka a komunikace u dětí raného věku, cíl je uvedený v úvodu empirické části bakalářské práce. Dále jsou v úvodu uvedeny dílčí cíle, na které navazují výzkumné otázky. Výzkumné šetření má kvalitativní charakter a metody výzkumného šetření jsou případové studie, analýza anamnestických údajů, analýza administrovaných diagnostických nástrojů a pozorování. V druhé části jsou pak popsané jednotlivé případové studie, ve kterých je u sledovaných dětí analyzovaná úroveň hrubé motoriky a vývoj řeči, jazyka a komunikace. Výsledky výzkumného šetření...cs_CZ
dc.description.abstractThe bachelor's thesis deals with the topic of the impact of gross motor skills on the development of speech, language, and communication in early childhood. The theoretical part of the bachelor's thesis contains two chapters. The first chapter defines the basic terminology related to the topic, and, at the same time, characterizes the development of speech, language, and communication in early childhood. It provides a comparison of classifications by authors who write about this topic. The second chapter contains the development of gross motor skills in early childhood. The end of the chapter is then dedicated to the persistence of primary reflexes and their impact on a child's development. The empirical part of the bachelor's thesis analyzes the link between gross motor skill and the level of speech, language, and communication in four children observed. The main goal is to analyze the link between the level of gross motor skills and the development of speech, language, and communication in early childhood; the goal is stipulated in the introduction to the empirical part of the bachelor's thesis. The introduction also contains individual goals followed by research questions. The research is of a qualitative character and the methods used in the research are case studies, anamnestic data analysis,...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectthe development of speechen_US
dc.subjectlanguage and communicationen_US
dc.subjectmotor skills developmenten_US
dc.subjectearly childhooden_US
dc.subjectcase studyen_US
dc.subjectprimary reflexesen_US
dc.subjectvývoj řečics_CZ
dc.subjectjazyka a komunikacecs_CZ
dc.subjectmotorický vývojcs_CZ
dc.subjectraný věkcs_CZ
dc.subjectpřípadová studiecs_CZ
dc.subjectprimární reflexycs_CZ
dc.titleVliv hrubé motoriky na vývoj řeči, jazyka a komunikace u dětí raného věkucs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-05-30
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId280960
dc.title.translatedThe influence of gross motor skills on the development of speech, language and communication in early ageen_US
dc.contributor.refereeKotvová, Miroslava
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogika/Logopediecs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Education/Speech Therapyen_US
thesis.degree.programSpecial Education/Speech Therapyen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogika/Logopediecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogika/Logopediecs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Education/Speech Therapyen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogika/Logopediecs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Education/Speech Therapyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce se věnuje tématu vlivu hrubé motoriky na vývoj řeči, jazyka a komunikace u dětí v raném věku. Teoretická část bakalářské práce obsahuje dvě kapitoly. První kapitola vymezuje základní pojmy vztahující se k tématu, a zároveň charakterizuje vývoj řeči, jazyka a komunikace u dětí v raném věku. Porovnává klasifikace autorů, kteří se této problematice věnují. Druhá kapitola obsahuje vývoj hrubé motoriky u dětí v tomto období. Závěr této kapitoly je pak věnovaný přetrvávajícím primárním reflexům a jejich vlivu na vývoj dítěte. Empirická část bakalářské práce se zabývá analýzou souvislostí hrubé motoriky a úrovní řeči, jazyka a komunikace u čtyřech sledovaných dětí. Hlavním cílem je analýza souvislostí mezi úrovní hrubé motoriky a vývojem řeči, jazyka a komunikace u dětí raného věku, cíl je uvedený v úvodu empirické části bakalářské práce. Dále jsou v úvodu uvedeny dílčí cíle, na které navazují výzkumné otázky. Výzkumné šetření má kvalitativní charakter a metody výzkumného šetření jsou případové studie, analýza anamnestických údajů, analýza administrovaných diagnostických nástrojů a pozorování. V druhé části jsou pak popsané jednotlivé případové studie, ve kterých je u sledovaných dětí analyzovaná úroveň hrubé motoriky a vývoj řeči, jazyka a komunikace. Výsledky výzkumného šetření...cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor's thesis deals with the topic of the impact of gross motor skills on the development of speech, language, and communication in early childhood. The theoretical part of the bachelor's thesis contains two chapters. The first chapter defines the basic terminology related to the topic, and, at the same time, characterizes the development of speech, language, and communication in early childhood. It provides a comparison of classifications by authors who write about this topic. The second chapter contains the development of gross motor skills in early childhood. The end of the chapter is then dedicated to the persistence of primary reflexes and their impact on a child's development. The empirical part of the bachelor's thesis analyzes the link between gross motor skill and the level of speech, language, and communication in four children observed. The main goal is to analyze the link between the level of gross motor skills and the development of speech, language, and communication in early childhood; the goal is stipulated in the introduction to the empirical part of the bachelor's thesis. The introduction also contains individual goals followed by research questions. The research is of a qualitative character and the methods used in the research are case studies, anamnestic data analysis,...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV