Show simple item record

Physical Literacy of Primary School Pupils: Alpha test battery
dc.contributor.advisorBunc, Václav
dc.creatorKupilík, Michael
dc.date.accessioned2025-06-20T11:07:29Z
dc.date.available2025-06-20T11:07:29Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/199127
dc.description.abstract1 Diplomová práce se zabývá problematikou pohybové gramotnosti žáků 1. stupně základních škol a možnostmi její diagnostiky pomocí testovací baterie ALPHA (High Priority Health- Related Fitness Test Battery). Cílem práce bylo zjistit aktuální úroveň pohybové gramotnosti u žáků 3. třídy základní školy ve věku od 8-10 let a zároveň ověřit použitelnost testovací baterie ALPHA v prostředí českých škol a následně navrhnout a realizovat cílenou pohybovou intervenci. Výzkumné šetření probíhalo ve formě pre-testu, následné čtyřtýdenní intervence a závěrečného post-testu. Zapojilo se do něj 20 žáků, z toho 11 dívek a 9 chlapců. V rámci výzkumu byly stanoveny dvě hypotézy, první zjišťovala, zdali je úroveň pohybové dovednosti žáků 1. stupně ZŠ nižší, než jsou doporučované tuzemské standardy pohybové dovednosti. Druhá hypotéza se zabývala ALPHA baterií a zjišťovala, zdali ALPHA baterie umožňuje individualizovat pohybovou intervenci, která má za cíl zlepšení pohybových dovedností (pohybové gramotnosti) dětí mladšího školního věku, konkrétně v rozmezí 8 až 10 let. Pro ověření či vyvrácení hypotéz byly sledovány parametry vytrvalostní zdatnosti, svalové síly, tělesného složení a obvodu pasu. Výsledky ukázaly podprůměrnou úroveň pohybové gramotnosti v porovnání s dostupnými referenčními údaji, což první hypotézu potvrdilo....cs_CZ
dc.description.abstract1 This thesis addresses the issue of physical literacy among primary school pupils and explores the possibilities of its assessment using the ALPHA test battery (High Priority Health- Related Fitness Test Battery). The aim of the study was to determine the current level of physical literacy in third-grade primary school pupils aged 8 to 10 and to evaluate the applicability of the ALPHA test battery within the context of Czech schools. Furthermore, a targeted physical intervention was designed and implemented. The research followed a pre- test, a four-week intervention period, and a post-test. A total of 20 pupils participated in the study, including 11 girls and 9 boys. Two hypotheses were formulated. The first hypothesis aimed to determine whether the level of physical competence in primary school pupils is lower than the nationally recommended standards. The second hypothesis focused on the ALPHA test battery, investigating whether it allows for the individualization of physical interventions aimed at improving physical competence (physical literacy) in younger school- age children, specifically those aged 8 to 10. To verify or refute these hypotheses, the following parameters were monitored: cardiorespiratory fitness, muscular strength, body composition, and waist circumference. The results indicated a...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectphysical literacyen_US
dc.subjectALPHA test batteryen_US
dc.subjectphysical fitnessen_US
dc.subjectearly school ageen_US
dc.subjectintervention programen_US
dc.subjectmotor skills assessmenten_US
dc.subjectphysical educationen_US
dc.subjectpohybová gramotnostcs_CZ
dc.subjecttestovací baterie ALPHAcs_CZ
dc.subjecttělesná zdatnostcs_CZ
dc.subjectmladší školní věkcs_CZ
dc.subjectintervenční programcs_CZ
dc.subjectdiagnostika pohybových dovednostícs_CZ
dc.subjecttělesná výchovacs_CZ
dc.titlePohybová gramotnost žáků 1. stupně základních škol: Testovací baterie ALPHAcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-05-29
dc.description.departmentKatedra tělesné výchovycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId279159
dc.title.translatedPhysical Literacy of Primary School Pupils: Alpha test batteryen_US
dc.contributor.refereePolívka, Tomáš
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství tělesné výchovy pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství výchovy ke zdraví pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Education of Physical Education for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství tělesné výchovy pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra tělesné výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství tělesné výchovy pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství výchovy ke zdraví pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.degree-program.csUčitelství tělesné výchovy pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Education of Physical Education for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.cs1 Diplomová práce se zabývá problematikou pohybové gramotnosti žáků 1. stupně základních škol a možnostmi její diagnostiky pomocí testovací baterie ALPHA (High Priority Health- Related Fitness Test Battery). Cílem práce bylo zjistit aktuální úroveň pohybové gramotnosti u žáků 3. třídy základní školy ve věku od 8-10 let a zároveň ověřit použitelnost testovací baterie ALPHA v prostředí českých škol a následně navrhnout a realizovat cílenou pohybovou intervenci. Výzkumné šetření probíhalo ve formě pre-testu, následné čtyřtýdenní intervence a závěrečného post-testu. Zapojilo se do něj 20 žáků, z toho 11 dívek a 9 chlapců. V rámci výzkumu byly stanoveny dvě hypotézy, první zjišťovala, zdali je úroveň pohybové dovednosti žáků 1. stupně ZŠ nižší, než jsou doporučované tuzemské standardy pohybové dovednosti. Druhá hypotéza se zabývala ALPHA baterií a zjišťovala, zdali ALPHA baterie umožňuje individualizovat pohybovou intervenci, která má za cíl zlepšení pohybových dovedností (pohybové gramotnosti) dětí mladšího školního věku, konkrétně v rozmezí 8 až 10 let. Pro ověření či vyvrácení hypotéz byly sledovány parametry vytrvalostní zdatnosti, svalové síly, tělesného složení a obvodu pasu. Výsledky ukázaly podprůměrnou úroveň pohybové gramotnosti v porovnání s dostupnými referenčními údaji, což první hypotézu potvrdilo....cs_CZ
uk.abstract.en1 This thesis addresses the issue of physical literacy among primary school pupils and explores the possibilities of its assessment using the ALPHA test battery (High Priority Health- Related Fitness Test Battery). The aim of the study was to determine the current level of physical literacy in third-grade primary school pupils aged 8 to 10 and to evaluate the applicability of the ALPHA test battery within the context of Czech schools. Furthermore, a targeted physical intervention was designed and implemented. The research followed a pre- test, a four-week intervention period, and a post-test. A total of 20 pupils participated in the study, including 11 girls and 9 boys. Two hypotheses were formulated. The first hypothesis aimed to determine whether the level of physical competence in primary school pupils is lower than the nationally recommended standards. The second hypothesis focused on the ALPHA test battery, investigating whether it allows for the individualization of physical interventions aimed at improving physical competence (physical literacy) in younger school- age children, specifically those aged 8 to 10. To verify or refute these hypotheses, the following parameters were monitored: cardiorespiratory fitness, muscular strength, body composition, and waist circumference. The results indicated a...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra tělesné výchovycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV