Show simple item record

In-game Photography as a Work of Authorship
dc.contributor.advisorHolcová, Irena
dc.creatorStará, Diana
dc.date.accessioned2025-06-20T10:32:59Z
dc.date.available2025-06-20T10:32:59Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/199098
dc.description.abstractHerní fotografie jako autorské dílo Abstrakt Diplomová práce se věnuje fenoménu herní fotografie, tedy snímků pořizovaných v prostředí videoher jejími hráči, a klade si za cíl zodpovědět otázku, zda tyto mohou být považovány za autorské dílo. Práce sestává z pěti kapitol. První kapitola je věnována herní fotografii jako pojmu - právnímu posouzení herní fotografie nutně předchází definice, mimo to je naznačen i její historický vývoj a význam v současné videoherní i umělecké komunitě. Druhá kapitola se zaměřuje na právní aspekty videoher a jejich autorskoprávní charakter. Toto je nezbytné proto, že herní fotografie vzniká právě v prostředí videohry, a je tak nutno postavit na jisto, jak je videohra autorskoprávně chráněna. V kapitole třetí je rozebrána právní úprava autorskoprávní ochrany a z ní vyvozeny pojmové znaky autorského díla - pozornost je věnována konkrétně úpravě autorského díla dle autorského zákona a dále požadavku originality dovozeném judikaturou SDEU. Z té je zvláštní pozornost věnována hlavně rozhodnutí Painer, které dává návod, jak nahlížet na autorskoprávní ochranu fotografií. Pojmové znaky autorského díla jsou následně v kapitole čtvrté konfrontovány s předmětem herní fotografie. Právě kapitola čtvrtá tvoří jádro této práce, kdy za pomoci analýzy herní fotografie a jejích možností je...cs_CZ
dc.description.abstract64 In-game Photography as a Work of Authorship Abstract The thesis focuses on the phenomenon of in-game photography, i.e. images taken in the environment of video games by their players, and aims to answer the question of whether these can be considered as works of authorship. The thesis consists of five chapters. The first chapter is devoted to in-game photography as a concept - the legal assessment of in-game photography is necessarily preceded by a definition, as well as an outline of its historical development and importance in the contemporary video game and art community. The second chapter focuses on the legal aspects of video games and their copyright character. This is necessary because in-game photography is created in a video game environment, and it is therefore essential to establish how a video game is protected by copyright. The third chapter discusses the legal regulation of copyright protection and the conceptual features of a work of authorship derived from it - attention is paid specifically to the regulation of a work of authorship under the Copyright Act and the requirement of originality imported by the case law of the CJEU. Of these, particular attention is paid to the Painer decision, which provides guidance on how to view the copyright protection of photographs. The defining...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Právnická fakultacs_CZ
dc.subjectIn-game photographyen_US
dc.subjectwork of authorshipen_US
dc.subjectterms of copyright protectionen_US
dc.subjectHerní fotografiecs_CZ
dc.subjectautorské dílocs_CZ
dc.subjectpodmínky autorskoprávní ochranycs_CZ
dc.titleHerní fotografie jako autorské dílocs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-05-29
dc.description.departmentInstitute of Copyright, Industrial Property and Competition Lawen_US
dc.description.departmentÚstav práva autorského, práv průmyslových a práva soutěžníhocs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Lawen_US
dc.description.facultyPrávnická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId267498
dc.title.translatedIn-game Photography as a Work of Authorshipen_US
dc.contributor.refereeDobřichovský, Tomáš
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePrávo a právní vědacs_CZ
thesis.degree.disciplineLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.degree.programLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.degree.programPrávo a právní vědacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPrávnická fakulta::Ústav práva autorského, práv průmyslových a práva soutěžníhocs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Law::Institute of Copyright, Industrial Property and Competition Lawen_US
uk.faculty-name.csPrávnická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Lawen_US
uk.faculty-abbr.csPFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPrávo a právní vědacs_CZ
uk.degree-discipline.enLaw and Jurisprudenceen_US
uk.degree-program.csPrávo a právní vědacs_CZ
uk.degree-program.enLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csHerní fotografie jako autorské dílo Abstrakt Diplomová práce se věnuje fenoménu herní fotografie, tedy snímků pořizovaných v prostředí videoher jejími hráči, a klade si za cíl zodpovědět otázku, zda tyto mohou být považovány za autorské dílo. Práce sestává z pěti kapitol. První kapitola je věnována herní fotografii jako pojmu - právnímu posouzení herní fotografie nutně předchází definice, mimo to je naznačen i její historický vývoj a význam v současné videoherní i umělecké komunitě. Druhá kapitola se zaměřuje na právní aspekty videoher a jejich autorskoprávní charakter. Toto je nezbytné proto, že herní fotografie vzniká právě v prostředí videohry, a je tak nutno postavit na jisto, jak je videohra autorskoprávně chráněna. V kapitole třetí je rozebrána právní úprava autorskoprávní ochrany a z ní vyvozeny pojmové znaky autorského díla - pozornost je věnována konkrétně úpravě autorského díla dle autorského zákona a dále požadavku originality dovozeném judikaturou SDEU. Z té je zvláštní pozornost věnována hlavně rozhodnutí Painer, které dává návod, jak nahlížet na autorskoprávní ochranu fotografií. Pojmové znaky autorského díla jsou následně v kapitole čtvrté konfrontovány s předmětem herní fotografie. Právě kapitola čtvrtá tvoří jádro této práce, kdy za pomoci analýzy herní fotografie a jejích možností je...cs_CZ
uk.abstract.en64 In-game Photography as a Work of Authorship Abstract The thesis focuses on the phenomenon of in-game photography, i.e. images taken in the environment of video games by their players, and aims to answer the question of whether these can be considered as works of authorship. The thesis consists of five chapters. The first chapter is devoted to in-game photography as a concept - the legal assessment of in-game photography is necessarily preceded by a definition, as well as an outline of its historical development and importance in the contemporary video game and art community. The second chapter focuses on the legal aspects of video games and their copyright character. This is necessary because in-game photography is created in a video game environment, and it is therefore essential to establish how a video game is protected by copyright. The third chapter discusses the legal regulation of copyright protection and the conceptual features of a work of authorship derived from it - attention is paid specifically to the regulation of a work of authorship under the Copyright Act and the requirement of originality imported by the case law of the CJEU. Of these, particular attention is paid to the Painer decision, which provides guidance on how to view the copyright protection of photographs. The defining...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Právnická fakulta, Ústav práva autorského, práv průmyslových a práva soutěžníhocs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV