dc.contributor.advisor | Holcová, Irena | |
dc.creator | Stará, Diana | |
dc.date.accessioned | 2025-06-20T10:32:59Z | |
dc.date.available | 2025-06-20T10:32:59Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/199098 | |
dc.description.abstract | Herní fotografie jako autorské dílo Abstrakt Diplomová práce se věnuje fenoménu herní fotografie, tedy snímků pořizovaných v prostředí videoher jejími hráči, a klade si za cíl zodpovědět otázku, zda tyto mohou být považovány za autorské dílo. Práce sestává z pěti kapitol. První kapitola je věnována herní fotografii jako pojmu - právnímu posouzení herní fotografie nutně předchází definice, mimo to je naznačen i její historický vývoj a význam v současné videoherní i umělecké komunitě. Druhá kapitola se zaměřuje na právní aspekty videoher a jejich autorskoprávní charakter. Toto je nezbytné proto, že herní fotografie vzniká právě v prostředí videohry, a je tak nutno postavit na jisto, jak je videohra autorskoprávně chráněna. V kapitole třetí je rozebrána právní úprava autorskoprávní ochrany a z ní vyvozeny pojmové znaky autorského díla - pozornost je věnována konkrétně úpravě autorského díla dle autorského zákona a dále požadavku originality dovozeném judikaturou SDEU. Z té je zvláštní pozornost věnována hlavně rozhodnutí Painer, které dává návod, jak nahlížet na autorskoprávní ochranu fotografií. Pojmové znaky autorského díla jsou následně v kapitole čtvrté konfrontovány s předmětem herní fotografie. Právě kapitola čtvrtá tvoří jádro této práce, kdy za pomoci analýzy herní fotografie a jejích možností je... | cs_CZ |
dc.description.abstract | 64 In-game Photography as a Work of Authorship Abstract The thesis focuses on the phenomenon of in-game photography, i.e. images taken in the environment of video games by their players, and aims to answer the question of whether these can be considered as works of authorship. The thesis consists of five chapters. The first chapter is devoted to in-game photography as a concept - the legal assessment of in-game photography is necessarily preceded by a definition, as well as an outline of its historical development and importance in the contemporary video game and art community. The second chapter focuses on the legal aspects of video games and their copyright character. This is necessary because in-game photography is created in a video game environment, and it is therefore essential to establish how a video game is protected by copyright. The third chapter discusses the legal regulation of copyright protection and the conceptual features of a work of authorship derived from it - attention is paid specifically to the regulation of a work of authorship under the Copyright Act and the requirement of originality imported by the case law of the CJEU. Of these, particular attention is paid to the Painer decision, which provides guidance on how to view the copyright protection of photographs. The defining... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Právnická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | In-game photography | en_US |
dc.subject | work of authorship | en_US |
dc.subject | terms of copyright protection | en_US |
dc.subject | Herní fotografie | cs_CZ |
dc.subject | autorské dílo | cs_CZ |
dc.subject | podmínky autorskoprávní ochrany | cs_CZ |
dc.title | Herní fotografie jako autorské dílo | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2025 | |
dcterms.dateAccepted | 2025-05-29 | |
dc.description.department | Institute of Copyright, Industrial Property and Competition Law | en_US |
dc.description.department | Ústav práva autorského, práv průmyslových a práva soutěžního | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Law | en_US |
dc.description.faculty | Právnická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 267498 | |
dc.title.translated | In-game Photography as a Work of Authorship | en_US |
dc.contributor.referee | Dobřichovský, Tomáš | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Právo a právní věda | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Law and Jurisprudence | en_US |
thesis.degree.program | Law and Jurisprudence | en_US |
thesis.degree.program | Právo a právní věda | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Právnická fakulta::Ústav práva autorského, práv průmyslových a práva soutěžního | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Law::Institute of Copyright, Industrial Property and Competition Law | en_US |
uk.faculty-name.cs | Právnická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Law | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Právo a právní věda | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Law and Jurisprudence | en_US |
uk.degree-program.cs | Právo a právní věda | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Law and Jurisprudence | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Herní fotografie jako autorské dílo Abstrakt Diplomová práce se věnuje fenoménu herní fotografie, tedy snímků pořizovaných v prostředí videoher jejími hráči, a klade si za cíl zodpovědět otázku, zda tyto mohou být považovány za autorské dílo. Práce sestává z pěti kapitol. První kapitola je věnována herní fotografii jako pojmu - právnímu posouzení herní fotografie nutně předchází definice, mimo to je naznačen i její historický vývoj a význam v současné videoherní i umělecké komunitě. Druhá kapitola se zaměřuje na právní aspekty videoher a jejich autorskoprávní charakter. Toto je nezbytné proto, že herní fotografie vzniká právě v prostředí videohry, a je tak nutno postavit na jisto, jak je videohra autorskoprávně chráněna. V kapitole třetí je rozebrána právní úprava autorskoprávní ochrany a z ní vyvozeny pojmové znaky autorského díla - pozornost je věnována konkrétně úpravě autorského díla dle autorského zákona a dále požadavku originality dovozeném judikaturou SDEU. Z té je zvláštní pozornost věnována hlavně rozhodnutí Painer, které dává návod, jak nahlížet na autorskoprávní ochranu fotografií. Pojmové znaky autorského díla jsou následně v kapitole čtvrté konfrontovány s předmětem herní fotografie. Právě kapitola čtvrtá tvoří jádro této práce, kdy za pomoci analýzy herní fotografie a jejích možností je... | cs_CZ |
uk.abstract.en | 64 In-game Photography as a Work of Authorship Abstract The thesis focuses on the phenomenon of in-game photography, i.e. images taken in the environment of video games by their players, and aims to answer the question of whether these can be considered as works of authorship. The thesis consists of five chapters. The first chapter is devoted to in-game photography as a concept - the legal assessment of in-game photography is necessarily preceded by a definition, as well as an outline of its historical development and importance in the contemporary video game and art community. The second chapter focuses on the legal aspects of video games and their copyright character. This is necessary because in-game photography is created in a video game environment, and it is therefore essential to establish how a video game is protected by copyright. The third chapter discusses the legal regulation of copyright protection and the conceptual features of a work of authorship derived from it - attention is paid specifically to the regulation of a work of authorship under the Copyright Act and the requirement of originality imported by the case law of the CJEU. Of these, particular attention is paid to the Painer decision, which provides guidance on how to view the copyright protection of photographs. The defining... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Právnická fakulta, Ústav práva autorského, práv průmyslových a práva soutěžního | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |