Show simple item record

Speech therapy intervention in children with Down syndrome
dc.contributor.advisorHorynová, Jana
dc.creatorMinková, Barbora
dc.date.accessioned2025-06-20T03:43:37Z
dc.date.available2025-06-20T03:43:37Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/199011
dc.description.abstractThis bachelor's thesis focuses on speech therapy intervention in children with Down syndrome. The primary goal is to analyse the process of speech-language therapy and determine which areas of communication are most frequently targeted. The theoretical section defines Down syndrome, its etiology, typical characteristics, and the specifics of speech, language, and communication development in children with this genetic condition. It also discusses speech therapy intervention with a focus on speech-language therapy, symptomatic speech disorders, and the potential use of alternative and augmentative communication. The empirical section is based on qualitative research, using the method of content analysis of available documents and participant observation. The collected data were processed into three case studies. Each study includes information about the participant's personal, family, and educational history, along with a description of the process of speech therapy intervention for three girls with Down syndrome aged 11-13. The research was conducted using content analysis of available documents and participant observation. The findings of the research indicate that speech-language therapy remains highly beneficial and necessary for children with Down syndrome even in the later years of primary...en_US
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá logopedickou intervencí u dětí s Downovým syndromem. Hlavním cílem je analyzovat průběh logopedické terapie a zjistit, na které oblasti komunikačních schopností se u těchto dětí nejvíce zaměřuje. Teoretická část vymezuje Downův syndrom, jeho etiologii, typické znaky a specifika vývoje řeči, jazyka a komunikace u dětí s touto genetickou odchylkou. Dále se věnuje logopedické intervenci s důrazem na logopedickou terapii, symptomatické poruše řeči a možnostem využití alternativní a augmentativní komunikace. Empirická část práce je založena na kvalitativním šetření, v němž byly využity metody obsahové analýzy dostupných dokumentů a zúčastněného pozorování. Získaná data byla následně zpracována do případových studií. V nich je kromě osobní, rodinné a školní anamnézy popisován také průběh logopedické terapie tří sledovaných dívek s Downovým syndromem ve věku 11-13 let. Výsledky šetření ukazují, že logopedická terapie je i na počátku staršího školního věku pro děti s Downovým syndromem velmi přínosná a potřebná. Její frekvence i průběh jsou vždy individuálně přizpůsobeny potřebám a možnostem rodiny i klinického logopeda. U sledovaných dívek je v rámci terapie nejvíce věnována pozornost zlepšování srozumitelnosti verbálního projevu, rozšiřování slovní zásoby a porozumění. Okrajově...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectDown syndromeen_US
dc.subjectspeech therapy interventionen_US
dc.subjectspeech-language therapyen_US
dc.subjectmental disabilityen_US
dc.subjectalternative and augmentative communicationen_US
dc.subjectDownův syndromcs_CZ
dc.subjectlogopedická intervencecs_CZ
dc.subjectlogopedická terapiecs_CZ
dc.subjectmentální postiženícs_CZ
dc.subjectalternativní a augmentativní komunikacecs_CZ
dc.titleLogopedická intervence u dětí s Downovým syndromemcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-05-28
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId282166
dc.title.translatedSpeech therapy intervention in children with Down syndromeen_US
dc.contributor.refereeKorandová, Zuzana
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Education/Speech Therapyen_US
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogika/Logopediecs_CZ
thesis.degree.programSpecial Education/Speech Therapyen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogika/Logopediecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogika/Logopediecs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Education/Speech Therapyen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogika/Logopediecs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Education/Speech Therapyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zabývá logopedickou intervencí u dětí s Downovým syndromem. Hlavním cílem je analyzovat průběh logopedické terapie a zjistit, na které oblasti komunikačních schopností se u těchto dětí nejvíce zaměřuje. Teoretická část vymezuje Downův syndrom, jeho etiologii, typické znaky a specifika vývoje řeči, jazyka a komunikace u dětí s touto genetickou odchylkou. Dále se věnuje logopedické intervenci s důrazem na logopedickou terapii, symptomatické poruše řeči a možnostem využití alternativní a augmentativní komunikace. Empirická část práce je založena na kvalitativním šetření, v němž byly využity metody obsahové analýzy dostupných dokumentů a zúčastněného pozorování. Získaná data byla následně zpracována do případových studií. V nich je kromě osobní, rodinné a školní anamnézy popisován také průběh logopedické terapie tří sledovaných dívek s Downovým syndromem ve věku 11-13 let. Výsledky šetření ukazují, že logopedická terapie je i na počátku staršího školního věku pro děti s Downovým syndromem velmi přínosná a potřebná. Její frekvence i průběh jsou vždy individuálně přizpůsobeny potřebám a možnostem rodiny i klinického logopeda. U sledovaných dívek je v rámci terapie nejvíce věnována pozornost zlepšování srozumitelnosti verbálního projevu, rozšiřování slovní zásoby a porozumění. Okrajově...cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor's thesis focuses on speech therapy intervention in children with Down syndrome. The primary goal is to analyse the process of speech-language therapy and determine which areas of communication are most frequently targeted. The theoretical section defines Down syndrome, its etiology, typical characteristics, and the specifics of speech, language, and communication development in children with this genetic condition. It also discusses speech therapy intervention with a focus on speech-language therapy, symptomatic speech disorders, and the potential use of alternative and augmentative communication. The empirical section is based on qualitative research, using the method of content analysis of available documents and participant observation. The collected data were processed into three case studies. Each study includes information about the participant's personal, family, and educational history, along with a description of the process of speech therapy intervention for three girls with Down syndrome aged 11-13. The research was conducted using content analysis of available documents and participant observation. The findings of the research indicate that speech-language therapy remains highly beneficial and necessary for children with Down syndrome even in the later years of primary...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV