Zobrazit minimální záznam

The development of auditory perception in kindergartens for children with communication disorder
dc.contributor.advisorKotvová, Miroslava
dc.creatorŽďárská, Anežka
dc.date.accessioned2025-06-20T04:22:57Z
dc.date.available2025-06-20T04:22:57Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/199006
dc.description.abstractThe bachelor thesis focuses on the development of auditory perception in children in kindergarten for children with communication disorders. The main aim of the thesis is to describe the teacher's approches and aids aimed at the development of auditory perception, which are used in practise with children with communication disorder. The thesis also includes the creation of material aimed at the development of auditory perception and verification of its benefits from the perspective of teaching staff. The theoretical part is divided into three chapters. The first chapter characterizes the development of the preschool child and its speech development. The second chapter focuses on auditory perception, its components, development, possible manifestations when impaired and suggestions for its development. The third chapter is devoted to the issue of communication disorder, its classification and the possibilities of preschool education of children with communication disorder. The empirical part includes qualitatice research carried out through observations and semi-structured interviews with teaching-staff. The research investigation focuses on the description of the used methods, comparison of approches in the observed kindergartens, description of the specifics that educators encounter when working...en_US
dc.description.abstractBakalářská práce se zaměřuje na rozvoj sluchového vnímání u dětí v mateřských školách logopedických. Hlavním cílem práce je popsat přístupy pedagogů a pomůcky zaměřené na rozvoj sluchového vnímání, které jsou v praxi u dětí s narušenou komunikační schopností využívány. Součástí práce je také vytvoření materiálu zaměřeného na rozvoj sluchového vnímání a ověření jeho přínosu z pohledu pedagogických pracovníků. Teoretická část je rozdělena do tří kapitol. První kapitola charakterizuje vývoj dítěte předškolního věku a jeho vývoj řeči. Druhá kapitola se zaměřuje na sluchové vnímání, jeho složky, vývoj, možné projevy při jeho oslabení a náměty pro jeho rozvoj. Třetí kapitola se věnuje problematice narušené komunikační schopnosti, její klasifikaci a možnostem předškolního vzdělávání dětí s narušenou komunikační schopností. Empirická část obsahuje kvalitativní výzkum realizovaný pomocí pozorování a polostrukturovaných rozhovorů s pedagogy. Výzkumné šetření se zaměřuje na popsání používaných metod, porovnání přístupů ve sledovaných mateřských školách logopedických, zhodnocení přínosu vytvořeného materiálu, který je zaměřen na rozvoj všech oblastí sluchového vnímání a popsání specifik, se kterými se pedagogové při práci s dětmi s narušenou komunikační schopností setkávají. Z výsledků výzkumu vychází, že...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectcommunication disorderen_US
dc.subjectdevelopment of auditory perceptionen_US
dc.subjectpreschool childen_US
dc.subjectpreschool educationen_US
dc.subjectdítě předškolního věkucs_CZ
dc.subjectnarušená komunikační schopnostcs_CZ
dc.subjectpředškolní vzdělávánícs_CZ
dc.subjectrozvoj sluchového vnímánícs_CZ
dc.titleRozvoj sluchového vnímání u dětí v mateřských školách logopedickýchcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-05-28
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId282283
dc.title.translatedThe development of auditory perception in kindergartens for children with communication disorderen_US
dc.contributor.refereeKomorná, Marie
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Education/Speech Therapyen_US
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogika/Logopediecs_CZ
thesis.degree.programSpecial Education/Speech Therapyen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogika/Logopediecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogika/Logopediecs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Education/Speech Therapyen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogika/Logopediecs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Education/Speech Therapyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zaměřuje na rozvoj sluchového vnímání u dětí v mateřských školách logopedických. Hlavním cílem práce je popsat přístupy pedagogů a pomůcky zaměřené na rozvoj sluchového vnímání, které jsou v praxi u dětí s narušenou komunikační schopností využívány. Součástí práce je také vytvoření materiálu zaměřeného na rozvoj sluchového vnímání a ověření jeho přínosu z pohledu pedagogických pracovníků. Teoretická část je rozdělena do tří kapitol. První kapitola charakterizuje vývoj dítěte předškolního věku a jeho vývoj řeči. Druhá kapitola se zaměřuje na sluchové vnímání, jeho složky, vývoj, možné projevy při jeho oslabení a náměty pro jeho rozvoj. Třetí kapitola se věnuje problematice narušené komunikační schopnosti, její klasifikaci a možnostem předškolního vzdělávání dětí s narušenou komunikační schopností. Empirická část obsahuje kvalitativní výzkum realizovaný pomocí pozorování a polostrukturovaných rozhovorů s pedagogy. Výzkumné šetření se zaměřuje na popsání používaných metod, porovnání přístupů ve sledovaných mateřských školách logopedických, zhodnocení přínosu vytvořeného materiálu, který je zaměřen na rozvoj všech oblastí sluchového vnímání a popsání specifik, se kterými se pedagogové při práci s dětmi s narušenou komunikační schopností setkávají. Z výsledků výzkumu vychází, že...cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor thesis focuses on the development of auditory perception in children in kindergarten for children with communication disorders. The main aim of the thesis is to describe the teacher's approches and aids aimed at the development of auditory perception, which are used in practise with children with communication disorder. The thesis also includes the creation of material aimed at the development of auditory perception and verification of its benefits from the perspective of teaching staff. The theoretical part is divided into three chapters. The first chapter characterizes the development of the preschool child and its speech development. The second chapter focuses on auditory perception, its components, development, possible manifestations when impaired and suggestions for its development. The third chapter is devoted to the issue of communication disorder, its classification and the possibilities of preschool education of children with communication disorder. The empirical part includes qualitatice research carried out through observations and semi-structured interviews with teaching-staff. The research investigation focuses on the description of the used methods, comparison of approches in the observed kindergartens, description of the specifics that educators encounter when working...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV