dc.contributor.advisor | Kotvová, Miroslava | |
dc.creator | Žďárská, Anežka | |
dc.date.accessioned | 2025-06-20T04:22:57Z | |
dc.date.available | 2025-06-20T04:22:57Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/199006 | |
dc.description.abstract | The bachelor thesis focuses on the development of auditory perception in children in kindergarten for children with communication disorders. The main aim of the thesis is to describe the teacher's approches and aids aimed at the development of auditory perception, which are used in practise with children with communication disorder. The thesis also includes the creation of material aimed at the development of auditory perception and verification of its benefits from the perspective of teaching staff. The theoretical part is divided into three chapters. The first chapter characterizes the development of the preschool child and its speech development. The second chapter focuses on auditory perception, its components, development, possible manifestations when impaired and suggestions for its development. The third chapter is devoted to the issue of communication disorder, its classification and the possibilities of preschool education of children with communication disorder. The empirical part includes qualitatice research carried out through observations and semi-structured interviews with teaching-staff. The research investigation focuses on the description of the used methods, comparison of approches in the observed kindergartens, description of the specifics that educators encounter when working... | en_US |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zaměřuje na rozvoj sluchového vnímání u dětí v mateřských školách logopedických. Hlavním cílem práce je popsat přístupy pedagogů a pomůcky zaměřené na rozvoj sluchového vnímání, které jsou v praxi u dětí s narušenou komunikační schopností využívány. Součástí práce je také vytvoření materiálu zaměřeného na rozvoj sluchového vnímání a ověření jeho přínosu z pohledu pedagogických pracovníků. Teoretická část je rozdělena do tří kapitol. První kapitola charakterizuje vývoj dítěte předškolního věku a jeho vývoj řeči. Druhá kapitola se zaměřuje na sluchové vnímání, jeho složky, vývoj, možné projevy při jeho oslabení a náměty pro jeho rozvoj. Třetí kapitola se věnuje problematice narušené komunikační schopnosti, její klasifikaci a možnostem předškolního vzdělávání dětí s narušenou komunikační schopností. Empirická část obsahuje kvalitativní výzkum realizovaný pomocí pozorování a polostrukturovaných rozhovorů s pedagogy. Výzkumné šetření se zaměřuje na popsání používaných metod, porovnání přístupů ve sledovaných mateřských školách logopedických, zhodnocení přínosu vytvořeného materiálu, který je zaměřen na rozvoj všech oblastí sluchového vnímání a popsání specifik, se kterými se pedagogové při práci s dětmi s narušenou komunikační schopností setkávají. Z výsledků výzkumu vychází, že... | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | communication disorder | en_US |
dc.subject | development of auditory perception | en_US |
dc.subject | preschool child | en_US |
dc.subject | preschool education | en_US |
dc.subject | dítě předškolního věku | cs_CZ |
dc.subject | narušená komunikační schopnost | cs_CZ |
dc.subject | předškolní vzdělávání | cs_CZ |
dc.subject | rozvoj sluchového vnímání | cs_CZ |
dc.title | Rozvoj sluchového vnímání u dětí v mateřských školách logopedických | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2025 | |
dcterms.dateAccepted | 2025-05-28 | |
dc.description.department | Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 282283 | |
dc.title.translated | The development of auditory perception in kindergartens for children with communication disorder | en_US |
dc.contributor.referee | Komorná, Marie | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Special Education/Speech Therapy | en_US |
thesis.degree.discipline | Speciální pedagogika/Logopedie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Special Education/Speech Therapy | en_US |
thesis.degree.program | Speciální pedagogika/Logopedie | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Speciální pedagogika/Logopedie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Special Education/Speech Therapy | en_US |
uk.degree-program.cs | Speciální pedagogika/Logopedie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Special Education/Speech Therapy | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Bakalářská práce se zaměřuje na rozvoj sluchového vnímání u dětí v mateřských školách logopedických. Hlavním cílem práce je popsat přístupy pedagogů a pomůcky zaměřené na rozvoj sluchového vnímání, které jsou v praxi u dětí s narušenou komunikační schopností využívány. Součástí práce je také vytvoření materiálu zaměřeného na rozvoj sluchového vnímání a ověření jeho přínosu z pohledu pedagogických pracovníků. Teoretická část je rozdělena do tří kapitol. První kapitola charakterizuje vývoj dítěte předškolního věku a jeho vývoj řeči. Druhá kapitola se zaměřuje na sluchové vnímání, jeho složky, vývoj, možné projevy při jeho oslabení a náměty pro jeho rozvoj. Třetí kapitola se věnuje problematice narušené komunikační schopnosti, její klasifikaci a možnostem předškolního vzdělávání dětí s narušenou komunikační schopností. Empirická část obsahuje kvalitativní výzkum realizovaný pomocí pozorování a polostrukturovaných rozhovorů s pedagogy. Výzkumné šetření se zaměřuje na popsání používaných metod, porovnání přístupů ve sledovaných mateřských školách logopedických, zhodnocení přínosu vytvořeného materiálu, který je zaměřen na rozvoj všech oblastí sluchového vnímání a popsání specifik, se kterými se pedagogové při práci s dětmi s narušenou komunikační schopností setkávají. Z výsledků výzkumu vychází, že... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The bachelor thesis focuses on the development of auditory perception in children in kindergarten for children with communication disorders. The main aim of the thesis is to describe the teacher's approches and aids aimed at the development of auditory perception, which are used in practise with children with communication disorder. The thesis also includes the creation of material aimed at the development of auditory perception and verification of its benefits from the perspective of teaching staff. The theoretical part is divided into three chapters. The first chapter characterizes the development of the preschool child and its speech development. The second chapter focuses on auditory perception, its components, development, possible manifestations when impaired and suggestions for its development. The third chapter is devoted to the issue of communication disorder, its classification and the possibilities of preschool education of children with communication disorder. The empirical part includes qualitatice research carried out through observations and semi-structured interviews with teaching-staff. The research investigation focuses on the description of the used methods, comparison of approches in the observed kindergartens, description of the specifics that educators encounter when working... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |