Zobrazit minimální záznam

The use of aids in speech therapy intervention for children with developmental language disorder
dc.contributor.advisorKlenková, Jiřina
dc.creatorHofmanová, Lucie
dc.date.accessioned2025-06-20T03:31:00Z
dc.date.available2025-06-20T03:31:00Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/198854
dc.description.abstractThe bachelor's thesis is devoted to the topic of the use of aids in speech therapy intervention for children with developmental language disorder. The thesis is divided into theoretical and partical part. The theoretical part contains two main chapters. The first one defines developmental languade disorder and the second one presents speech therapy aids, including technological ones. The empirical part includes the definition of the research questions and a description of the conduted research, including its key findings. The main aim of the research is to analyse the most frequently used aids for children with developmental language disorder. To achieve this goal, a qualitative research is chosen. The research methods include case studies and semi-structured interviews. The collected data are analysed using coding, which results in four thematic areas that contribute to answering the four research questions and fulfilling the main objective of the thesis. The research shows that despite the wide range of technological applications available, traditional aids such as books, storytelling cards, puzzles and speech therapy games are still the most commonly used in speech therapy intervention. The interviews also reveal that parents are not sufficiently informed about the possibillities of...en_US
dc.description.abstractBakalářská práce se věnuje tématu Využití pomůcek při logopedické intervenci u dětí s vývojovou poruchou jazyka. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Obsahem teoretické části jsou dvě hlavní kapitoly. První z nich se zabývá vymezením vývojové poruchy jazyka a druhá představuje logopedické pomůcky, včetně technologických. Empirická část zahrnuje vymezení výzkumných otázek a popis realizovaného výzkumu včetně jeho klíčových zjištění. Hlavním cílem výzkumného šetření je analýza nejčastěji používaných pomůcek u dětí s vývojovou poruchou jazyka. Pro naplnění cíle je zvolen kvalitativní výzkum. Mezi výzkumné metody patří případové studie a polostrukturované rozhovory. Získaná data jsou analyzována formou kódování, ze kterého vyplývají čtyři tematické okruhy, které dopomáhají k zodpovězení čtyř výzkumných otázek a naplnění hlavního cíle práce. Výzkum zjišťuje, že i přes široké možnosti využití technologických aplikací jsou při logopedické intervenci nadále nejčastěji využívány tradiční pomůcky, jako jsou knížky, kartičky na vypravování, skládačky či logopedické hry. Z výpovědí dále plyne, že rodiče nejsou dostatečně informování o možnostech zapojení technologických pomůcek do logopedické intervence u svého dítěte. Součástí praktické části je i navržení konkrétních doporučení pro praxi,...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectdevelopmental language disorderen_US
dc.subjectaidsen_US
dc.subjectdigital technologiesen_US
dc.subjectchildrenen_US
dc.subjectspeech therapy interventionen_US
dc.subjectvývojová porucha jazykacs_CZ
dc.subjectpomůckycs_CZ
dc.subjectdigitální technologiecs_CZ
dc.subjectdětics_CZ
dc.subjectlogopedická intervencecs_CZ
dc.titleVyužití pomůcek při logopedické intervenci u dětí s vývojovou poruchou jazykacs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-05-27
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId281319
dc.title.translatedThe use of aids in speech therapy intervention for children with developmental language disorderen_US
dc.contributor.refereeKorandová, Zuzana
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Education/Speech Therapyen_US
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogika/Logopediecs_CZ
thesis.degree.programSpecial Education/Speech Therapyen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogika/Logopediecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogika/Logopediecs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Education/Speech Therapyen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogika/Logopediecs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Education/Speech Therapyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce se věnuje tématu Využití pomůcek při logopedické intervenci u dětí s vývojovou poruchou jazyka. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Obsahem teoretické části jsou dvě hlavní kapitoly. První z nich se zabývá vymezením vývojové poruchy jazyka a druhá představuje logopedické pomůcky, včetně technologických. Empirická část zahrnuje vymezení výzkumných otázek a popis realizovaného výzkumu včetně jeho klíčových zjištění. Hlavním cílem výzkumného šetření je analýza nejčastěji používaných pomůcek u dětí s vývojovou poruchou jazyka. Pro naplnění cíle je zvolen kvalitativní výzkum. Mezi výzkumné metody patří případové studie a polostrukturované rozhovory. Získaná data jsou analyzována formou kódování, ze kterého vyplývají čtyři tematické okruhy, které dopomáhají k zodpovězení čtyř výzkumných otázek a naplnění hlavního cíle práce. Výzkum zjišťuje, že i přes široké možnosti využití technologických aplikací jsou při logopedické intervenci nadále nejčastěji využívány tradiční pomůcky, jako jsou knížky, kartičky na vypravování, skládačky či logopedické hry. Z výpovědí dále plyne, že rodiče nejsou dostatečně informování o možnostech zapojení technologických pomůcek do logopedické intervence u svého dítěte. Součástí praktické části je i navržení konkrétních doporučení pro praxi,...cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor's thesis is devoted to the topic of the use of aids in speech therapy intervention for children with developmental language disorder. The thesis is divided into theoretical and partical part. The theoretical part contains two main chapters. The first one defines developmental languade disorder and the second one presents speech therapy aids, including technological ones. The empirical part includes the definition of the research questions and a description of the conduted research, including its key findings. The main aim of the research is to analyse the most frequently used aids for children with developmental language disorder. To achieve this goal, a qualitative research is chosen. The research methods include case studies and semi-structured interviews. The collected data are analysed using coding, which results in four thematic areas that contribute to answering the four research questions and fulfilling the main objective of the thesis. The research shows that despite the wide range of technological applications available, traditional aids such as books, storytelling cards, puzzles and speech therapy games are still the most commonly used in speech therapy intervention. The interviews also reveal that parents are not sufficiently informed about the possibillities of...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV