dc.contributor.advisor | Klenková, Jiřina | |
dc.creator | Hofmanová, Lucie | |
dc.date.accessioned | 2025-06-20T03:31:00Z | |
dc.date.available | 2025-06-20T03:31:00Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/198854 | |
dc.description.abstract | The bachelor's thesis is devoted to the topic of the use of aids in speech therapy intervention for children with developmental language disorder. The thesis is divided into theoretical and partical part. The theoretical part contains two main chapters. The first one defines developmental languade disorder and the second one presents speech therapy aids, including technological ones. The empirical part includes the definition of the research questions and a description of the conduted research, including its key findings. The main aim of the research is to analyse the most frequently used aids for children with developmental language disorder. To achieve this goal, a qualitative research is chosen. The research methods include case studies and semi-structured interviews. The collected data are analysed using coding, which results in four thematic areas that contribute to answering the four research questions and fulfilling the main objective of the thesis. The research shows that despite the wide range of technological applications available, traditional aids such as books, storytelling cards, puzzles and speech therapy games are still the most commonly used in speech therapy intervention. The interviews also reveal that parents are not sufficiently informed about the possibillities of... | en_US |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se věnuje tématu Využití pomůcek při logopedické intervenci u dětí s vývojovou poruchou jazyka. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Obsahem teoretické části jsou dvě hlavní kapitoly. První z nich se zabývá vymezením vývojové poruchy jazyka a druhá představuje logopedické pomůcky, včetně technologických. Empirická část zahrnuje vymezení výzkumných otázek a popis realizovaného výzkumu včetně jeho klíčových zjištění. Hlavním cílem výzkumného šetření je analýza nejčastěji používaných pomůcek u dětí s vývojovou poruchou jazyka. Pro naplnění cíle je zvolen kvalitativní výzkum. Mezi výzkumné metody patří případové studie a polostrukturované rozhovory. Získaná data jsou analyzována formou kódování, ze kterého vyplývají čtyři tematické okruhy, které dopomáhají k zodpovězení čtyř výzkumných otázek a naplnění hlavního cíle práce. Výzkum zjišťuje, že i přes široké možnosti využití technologických aplikací jsou při logopedické intervenci nadále nejčastěji využívány tradiční pomůcky, jako jsou knížky, kartičky na vypravování, skládačky či logopedické hry. Z výpovědí dále plyne, že rodiče nejsou dostatečně informování o možnostech zapojení technologických pomůcek do logopedické intervence u svého dítěte. Součástí praktické části je i navržení konkrétních doporučení pro praxi,... | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | developmental language disorder | en_US |
dc.subject | aids | en_US |
dc.subject | digital technologies | en_US |
dc.subject | children | en_US |
dc.subject | speech therapy intervention | en_US |
dc.subject | vývojová porucha jazyka | cs_CZ |
dc.subject | pomůcky | cs_CZ |
dc.subject | digitální technologie | cs_CZ |
dc.subject | děti | cs_CZ |
dc.subject | logopedická intervence | cs_CZ |
dc.title | Využití pomůcek při logopedické intervenci u dětí s vývojovou poruchou jazyka | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2025 | |
dcterms.dateAccepted | 2025-05-27 | |
dc.description.department | Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 281319 | |
dc.title.translated | The use of aids in speech therapy intervention for children with developmental language disorder | en_US |
dc.contributor.referee | Korandová, Zuzana | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Special Education/Speech Therapy | en_US |
thesis.degree.discipline | Speciální pedagogika/Logopedie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Special Education/Speech Therapy | en_US |
thesis.degree.program | Speciální pedagogika/Logopedie | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Speciální pedagogika/Logopedie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Special Education/Speech Therapy | en_US |
uk.degree-program.cs | Speciální pedagogika/Logopedie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Special Education/Speech Therapy | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Bakalářská práce se věnuje tématu Využití pomůcek při logopedické intervenci u dětí s vývojovou poruchou jazyka. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Obsahem teoretické části jsou dvě hlavní kapitoly. První z nich se zabývá vymezením vývojové poruchy jazyka a druhá představuje logopedické pomůcky, včetně technologických. Empirická část zahrnuje vymezení výzkumných otázek a popis realizovaného výzkumu včetně jeho klíčových zjištění. Hlavním cílem výzkumného šetření je analýza nejčastěji používaných pomůcek u dětí s vývojovou poruchou jazyka. Pro naplnění cíle je zvolen kvalitativní výzkum. Mezi výzkumné metody patří případové studie a polostrukturované rozhovory. Získaná data jsou analyzována formou kódování, ze kterého vyplývají čtyři tematické okruhy, které dopomáhají k zodpovězení čtyř výzkumných otázek a naplnění hlavního cíle práce. Výzkum zjišťuje, že i přes široké možnosti využití technologických aplikací jsou při logopedické intervenci nadále nejčastěji využívány tradiční pomůcky, jako jsou knížky, kartičky na vypravování, skládačky či logopedické hry. Z výpovědí dále plyne, že rodiče nejsou dostatečně informování o možnostech zapojení technologických pomůcek do logopedické intervence u svého dítěte. Součástí praktické části je i navržení konkrétních doporučení pro praxi,... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The bachelor's thesis is devoted to the topic of the use of aids in speech therapy intervention for children with developmental language disorder. The thesis is divided into theoretical and partical part. The theoretical part contains two main chapters. The first one defines developmental languade disorder and the second one presents speech therapy aids, including technological ones. The empirical part includes the definition of the research questions and a description of the conduted research, including its key findings. The main aim of the research is to analyse the most frequently used aids for children with developmental language disorder. To achieve this goal, a qualitative research is chosen. The research methods include case studies and semi-structured interviews. The collected data are analysed using coding, which results in four thematic areas that contribute to answering the four research questions and fulfilling the main objective of the thesis. The research shows that despite the wide range of technological applications available, traditional aids such as books, storytelling cards, puzzles and speech therapy games are still the most commonly used in speech therapy intervention. The interviews also reveal that parents are not sufficiently informed about the possibillities of... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |