Dětské výtvarné encyklopedie a jejich využití ve výtvarné výchově
Children's art books and their use in art education
diplomová práce (NEOBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/198560Identifikátory
SIS: 278905
Kolekce
- Kvalifikační práce [19978]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Francová, Sylva
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství výtvarné výchovy pro 2. stupeň základní školy a střední školy a základní umělecké školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra výtvarné výchovy
Datum obhajoby
20. 5. 2025
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Neprospěl/a
Klíčová slova (česky)
Projektová výuka, autorská kniha, dětská encyklopedie, galerijní edukace, dětská odborná literatura, IlustraceKlíčová slova (anglicky)
Project teaching, author's book, children's encyclopedia, gallery education, children's literature, IllustrationsNÁZEV: Dětské výtvarné encyklopedie a jejich využití ve výtvarné výchově potvrzuji AUTOR: Bc. Monika Pešoutová KATEDRA: Katedra výtvarné výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: doc. PhDr. Raudenský Martin, Ph. D, ANOTACE: Diplomová práce se zabývá dětskými výtvarnými encyklopediemi. Zaznamenává jejich zpracování, společné rysy a využití při výuce výtvarné výchovy. V práci je zmíněno a popsána několik dětských encyklopedií s výtvarným či výtvarně historickým zaměřením. Závěrem práce je pojednání o jejich využití ve výtvarné výchově a jak se za jejich pomoci vyučovalo. Tento závěr je sestaven za pomoci mnou odučených hodin, které jsem si pro tuto práci připravila. KLÍČOVÁ SLOVA Projektová výuka, autorská kniha, dětská encyklopedie, galerijní edukace, dětská odborná literatura, Ilustrace
TITLE: Children's art books and their use in art education AUTHOR: Bc. Monika Pešoutová DEPARTMENT: Department of Art Education SUPERVISOR: doc. PhDr. Raudenský Martin, Ph. D, ABSTRACT: The thesis focuses on children's art encyclopaedias. It records their processing, common features and use in art education. Several children's encyclopaedias with an art or art historical focus are mentioned and described in the thesis. The thesis concludes with a discussion of their use in art education and how they were used to during classes etc. This conclusion is compiled with the help of the lessons I have taught for this thesis. KEYWORDS: Project teaching, author's book, children's encyclopaedia, gallery education, children's literature, Illustrations