Zobrazit minimální záznam

The use of digital technologies in the primary education in the context of child development
dc.contributor.advisorJeřábek, Tomáš
dc.creatorŠkorpová, Michaela
dc.date.accessioned2025-06-20T03:18:21Z
dc.date.available2025-06-20T03:18:21Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/198318
dc.description.abstractThe thesis maps the implementation and use of digital technologies in the first grade of primary school in the context of healthy child development. The theoretical part defines the developmental stages of a child, analyzes conducted research studies, and maps the use of digital technologies in primary school. Based on the study of professional sources and research, it approximates the negative impact of digital technologies on the development of pupils and its possible elimination by the teacher. Additionally, the thesis briefly summarizes the history of the introduction of digital technologies into Czech schools and the teaching of digital competencies according to the Framework Educational Program for Basic Education (RVP ZV) and School Educational Programs (ŠVP). The practical part examines, using a combination of qualitative and quantitative research tools at two selected primary schools, specific methods of implementing digital technologies, the frequency of their use in teaching, and the knowledge of teachers in the area of eliminating the negative impacts of digital technologies on pupils. In conclusion, the research results are summarized in recommendations on how to use digital technologies effectively in teaching and eliminate their negative impact on the healthy development of primary...en_US
dc.description.abstractDiplomová práce mapuje zavádění a užívání digitálních technologií na prvním stupni základní školy v kontextu zdravého vývoje dětí. Teoretická část vymezuje vývojové fáze dítěte, analyzuje provedené výzkumné studie a mapuje využití digitálních technologií na základní škole. Na základě studia odborných zdrojů a výzkumů přibližuje negativní vliv digitálních technologií na vývoj žáků a jeho možnou eliminaci ze strany učitele. V neposlední řadě práce v krátkosti shrnuje historii zavádění digitálních technologií do českých škol a výuku digitálních kompetencí dle RVP ZV a ŠVP. Praktická část zkoumá za pomoci kombinace nástrojů kvalitativního a kvantitativního výzkumu na dvou vybraných základních školách konkrétní metody zavádění digitálních technologií, četnost jejich využití ve výuce a znalosti pedagogů v oblasti eliminace negativních vlivů DT na žáky. V závěru jsou výsledky výzkumu shrnuty v doporučení, jak využívat digitální technologie ve výuce efektivně, a eliminovat jejich negativní vliv na zdravý vývoj žáků základních škol. KLÍČOVÁ SLOVA digitální technologie, zdravý vývoj dítěte, základní škola, ICT ve výuce, digitální kompetence, eliminace rizik vlivu DT na vývoj žákůcs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectdigital technologiesen_US
dc.subjecthealthy child developmenten_US
dc.subjectprimary schoolen_US
dc.subjectICT in educationen_US
dc.subjectdigital competenciesen_US
dc.subjectelimination of risks of DT impact on pupil developmenten_US
dc.subjectdigitální technologiecs_CZ
dc.subjectzdravý vývoj dítětecs_CZ
dc.subjectzákladní školacs_CZ
dc.subjectICT ve výucecs_CZ
dc.subjectdigitální kompetencecs_CZ
dc.subjecteliminace rizik vlivu DT na vývoj žákůcs_CZ
dc.titleVyužívání digitálních technologií na 1. st. ZŠ v kontextu zdravého vývoje dětícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-05-20
dc.description.departmentKatedra informačních technologií a technické výchovycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId280306
dc.title.translatedThe use of digital technologies in the primary education in the context of child developmenten_US
dc.contributor.refereeČernochová, Miroslava
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training For Primary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training For Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra informačních technologií a technické výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training For Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training For Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce mapuje zavádění a užívání digitálních technologií na prvním stupni základní školy v kontextu zdravého vývoje dětí. Teoretická část vymezuje vývojové fáze dítěte, analyzuje provedené výzkumné studie a mapuje využití digitálních technologií na základní škole. Na základě studia odborných zdrojů a výzkumů přibližuje negativní vliv digitálních technologií na vývoj žáků a jeho možnou eliminaci ze strany učitele. V neposlední řadě práce v krátkosti shrnuje historii zavádění digitálních technologií do českých škol a výuku digitálních kompetencí dle RVP ZV a ŠVP. Praktická část zkoumá za pomoci kombinace nástrojů kvalitativního a kvantitativního výzkumu na dvou vybraných základních školách konkrétní metody zavádění digitálních technologií, četnost jejich využití ve výuce a znalosti pedagogů v oblasti eliminace negativních vlivů DT na žáky. V závěru jsou výsledky výzkumu shrnuty v doporučení, jak využívat digitální technologie ve výuce efektivně, a eliminovat jejich negativní vliv na zdravý vývoj žáků základních škol. KLÍČOVÁ SLOVA digitální technologie, zdravý vývoj dítěte, základní škola, ICT ve výuce, digitální kompetence, eliminace rizik vlivu DT na vývoj žákůcs_CZ
uk.abstract.enThe thesis maps the implementation and use of digital technologies in the first grade of primary school in the context of healthy child development. The theoretical part defines the developmental stages of a child, analyzes conducted research studies, and maps the use of digital technologies in primary school. Based on the study of professional sources and research, it approximates the negative impact of digital technologies on the development of pupils and its possible elimination by the teacher. Additionally, the thesis briefly summarizes the history of the introduction of digital technologies into Czech schools and the teaching of digital competencies according to the Framework Educational Program for Basic Education (RVP ZV) and School Educational Programs (ŠVP). The practical part examines, using a combination of qualitative and quantitative research tools at two selected primary schools, specific methods of implementing digital technologies, the frequency of their use in teaching, and the knowledge of teachers in the area of eliminating the negative impacts of digital technologies on pupils. In conclusion, the research results are summarized in recommendations on how to use digital technologies effectively in teaching and eliminate their negative impact on the healthy development of primary...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra informačních technologií a technické výchovycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV