Zobrazit minimální záznam

Teacher's instruction in managing pupils' learning activities
dc.contributor.advisorKasíková, Hana
dc.creatorPospíšilová, Barbara
dc.date.accessioned2025-06-20T00:09:05Z
dc.date.available2025-06-20T00:09:05Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/197992
dc.description.abstractThe dissertation deals with the issue of classroom management, specifically classroom structures and their changes in the practice of beginning teachers. Classroom management is a key factor for effective teaching, promoting a healthy classroom climate, and teacher professional development. The theoretical part of the thesis analyzes the concepts of proactive classroom management with an emphasis on a win-win approach that respects the needs of both teachers and students and identifies the topic of classroom routines as a promising area for improving classroom processes. The empirical part is based on action research conducted with three novice teachers in a lower secondary school. The research investigated the implementation of classroom routines, their benefits for teaching effectiveness, and their impact on classroom climate. Data were collected via observations, interviews, and analysis of teacher reflections, which provided deeper insight into the process of organizational change. The findings show that the introduction of classroom routines promotes teachers' professional self-confidence, improves the organization of teaching, and creates stable conditions for learning. The thesis provides theoretical and practical insights into the possibilities and limits of implementing classroom routines...en_US
dc.description.abstractDisertační práce se zabývá problematikou třídního managementu, konkrétně organizačními postupy a jejich proměnami v praxi začínajících učitelů. Třídní management je klíčovým faktorem pro efektivní výuku, podporu zdravého třídního klimatu a profesní rozvoj učitelů. Teoretická část práce analyzuje koncepty proaktivního třídního managementu s důrazem na win-win přístup, který respektuje potřeby učitelů i žáků, a identifikuje téma třídních rutin jako perspektivní oblast pro zlepšení třídních procesů. Empirická část vychází z akčního výzkumu realizovaného se třemi začínajícími učiteli na druhém stupni ZŠ. Výzkum sledoval implementaci třídních rutin, jejich přínosy pro efektivitu výuky a vliv na třídní klima. Data byla získávána prostřednictvím pozorování, rozhovorů a analýzy učitelských reflexí, což umožnilo hlubší vhled do procesu proměn organizačních oblastí. Zjištění ukazují, že zavedení třídních rutin podporuje profesní sebevědomí učitelů, zlepšuje organizaci výuky a vytváří stabilní podmínky pro učení. Práce přináší teoretické i praktické poznatky o možnostech a limitech implementace třídních rutin v českém vzdělávacím prostředí. Současně otevírá otázky ohledně podpory začínajících učitelů a jejich přípravy v oblasti třídního managementu, což představuje výzvu pro další výzkum i praxi. Závěrem...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectclassroom management|proactive approach|win-win approach|organizational practices|classroom routines|action research|novice teachers|professional developmenten_US
dc.subjecttřídní management|proaktivní přístup|win-win přístup|organizační postupy|třídní rutiny|akční výzkum|začínající učitelé|profesní rozvojcs_CZ
dc.titleOrganizační postupy a možnosti jejich proměny v třídním managementucs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-04-25
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId216895
dc.title.translatedTeacher's instruction in managing pupils' learning activitiesen_US
dc.contributor.refereeSpilková, Vladimíra
dc.contributor.refereeSkutil, Martin
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csDisertační práce se zabývá problematikou třídního managementu, konkrétně organizačními postupy a jejich proměnami v praxi začínajících učitelů. Třídní management je klíčovým faktorem pro efektivní výuku, podporu zdravého třídního klimatu a profesní rozvoj učitelů. Teoretická část práce analyzuje koncepty proaktivního třídního managementu s důrazem na win-win přístup, který respektuje potřeby učitelů i žáků, a identifikuje téma třídních rutin jako perspektivní oblast pro zlepšení třídních procesů. Empirická část vychází z akčního výzkumu realizovaného se třemi začínajícími učiteli na druhém stupni ZŠ. Výzkum sledoval implementaci třídních rutin, jejich přínosy pro efektivitu výuky a vliv na třídní klima. Data byla získávána prostřednictvím pozorování, rozhovorů a analýzy učitelských reflexí, což umožnilo hlubší vhled do procesu proměn organizačních oblastí. Zjištění ukazují, že zavedení třídních rutin podporuje profesní sebevědomí učitelů, zlepšuje organizaci výuky a vytváří stabilní podmínky pro učení. Práce přináší teoretické i praktické poznatky o možnostech a limitech implementace třídních rutin v českém vzdělávacím prostředí. Současně otevírá otázky ohledně podpory začínajících učitelů a jejich přípravy v oblasti třídního managementu, což představuje výzvu pro další výzkum i praxi. Závěrem...cs_CZ
uk.abstract.enThe dissertation deals with the issue of classroom management, specifically classroom structures and their changes in the practice of beginning teachers. Classroom management is a key factor for effective teaching, promoting a healthy classroom climate, and teacher professional development. The theoretical part of the thesis analyzes the concepts of proactive classroom management with an emphasis on a win-win approach that respects the needs of both teachers and students and identifies the topic of classroom routines as a promising area for improving classroom processes. The empirical part is based on action research conducted with three novice teachers in a lower secondary school. The research investigated the implementation of classroom routines, their benefits for teaching effectiveness, and their impact on classroom climate. Data were collected via observations, interviews, and analysis of teacher reflections, which provided deeper insight into the process of organizational change. The findings show that the introduction of classroom routines promotes teachers' professional self-confidence, improves the organization of teaching, and creates stable conditions for learning. The thesis provides theoretical and practical insights into the possibilities and limits of implementing classroom routines...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV