dc.contributor.advisor | Hejlová, Helena | |
dc.creator | Hrkalová, Martina | |
dc.date.accessioned | 2025-03-25T09:54:14Z | |
dc.date.available | 2025-03-25T09:54:14Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/197605 | |
dc.description.abstract | The dissertation deals with the possibilities of integrating the author's creative - educational strategy Cool Animal School - Learning through joy (CAS) into the educational process in primary school. The CAS strategy is based on my 17 years of teaching experience and is based on 20 English rhymes and versed stories about animals, which are an inspiration for a creative solution to the problem situations arising from their content. The methods of this strategy are designed to offer the widest possible range of different types of tasks and procedures to meet the specific needs and preferences of students resulting from a dynamic complex of internal and external factors intervening in the student's educational process. Creativity - developing methods, forms and approaches are based on the Myers-Briggs Type Indicator ( MBTI), Dun nand Dunn Learning Styles Inventory (LSI) and H. Gardner (GI) Theory of Multiple Intelligence. The aim of research with mixed research design (direct observation, semi-structured interviews with pupils, teachers and parents, semi-structured questionnaires for pupils, teachers and parents, consular method, analysis of video and audio recordings) is case reports of 6 pupils who showed long-term behavior in pedagogical practice and verification of the effectiveness of CAS... | en_US |
dc.description.abstract | Disertační práce se zabývá možnostmi integrace autorské kreativizačně - edukační strategie Cool Animal School - Learning through joy (CAS) do edukačního procesu na 1. st. ZŠ. Strategie CAS vychází z mých 17letých pedagogických zkušeností a je založena na 20 anglických básničkách a veršovaných příbězích o zvířatech, jež představují inspirační východisko pro tvořivé řešení problémových situací z nich vyplývajících. Metody této strategie jsou designovány tak, aby nabídly co nejširší spektrum typově odlišných úkolů a postupů a vyhověly tak specifickým potřebám a preferencím žáků vyplývajících z dynamického komplexu vnitřních a vnějších faktorů intervenujících do žákova výchovně- vzdělávacího procesu. Kreativizační metody, formy a postupy jsou diferencovány na základě poznatků teorie Myers-Briggs Type Indicator (MBTI), Dun nand Dunn Learning Styles Inventory (LSI) a teorie mnohočetné inteligence H. Gardnera (GI). Cílem výzkumu se smíšeným výzkumným designem (přímé pozorování, polostukturované rozhovory se žáky, učiteli a rodiči, polostruktrurované dotazníky pro žáky, učitele a rodiče, konsesuální metoda, analýza videonahrávek a audionahrávek) jsou kazuistiky 6 žáků, jež dlouhodobě vykazovali projevy chování v pedagogické praxi standardně považovány za rizikové, a ověření efektivity metod CAS z hlediska... | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | rozvoj kreativity | cs_CZ |
dc.subject | autonomie žáka | cs_CZ |
dc.subject | edukační proces | cs_CZ |
dc.subject | CLIL | cs_CZ |
dc.subject | soft skills | cs_CZ |
dc.subject | development of creativity | en_US |
dc.subject | autonomy of a pupil | en_US |
dc.subject | educational process | en_US |
dc.subject | CLIL | en_US |
dc.subject | soft skills | en_US |
dc.title | Rozvoj kreativity a svébytnosti v procesech učení u žáka 1.st. ZŠ | cs_CZ |
dc.type | dizertační práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2022 | |
dcterms.dateAccepted | 2022-06-30 | |
dc.description.department | Oddělení pro vědeckou činnost | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 205823 | |
dc.title.translated | Development of creativity and distinctiveness in learning processes of a primary school pupil | en_US |
dc.contributor.referee | Krčmářová, Tereza | |
dc.contributor.referee | Seberová, Alena | |
thesis.degree.name | Ph.D. | |
thesis.degree.level | doktorské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Education | en_US |
thesis.degree.discipline | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Education | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
uk.thesis.type | dizertační práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Oddělení pro vědeckou činnost | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Education | en_US |
thesis.grade.cs | Neprospěl/a | cs_CZ |
thesis.grade.en | Fail | en_US |
uk.abstract.cs | Disertační práce se zabývá možnostmi integrace autorské kreativizačně - edukační strategie Cool Animal School - Learning through joy (CAS) do edukačního procesu na 1. st. ZŠ. Strategie CAS vychází z mých 17letých pedagogických zkušeností a je založena na 20 anglických básničkách a veršovaných příbězích o zvířatech, jež představují inspirační východisko pro tvořivé řešení problémových situací z nich vyplývajících. Metody této strategie jsou designovány tak, aby nabídly co nejširší spektrum typově odlišných úkolů a postupů a vyhověly tak specifickým potřebám a preferencím žáků vyplývajících z dynamického komplexu vnitřních a vnějších faktorů intervenujících do žákova výchovně- vzdělávacího procesu. Kreativizační metody, formy a postupy jsou diferencovány na základě poznatků teorie Myers-Briggs Type Indicator (MBTI), Dun nand Dunn Learning Styles Inventory (LSI) a teorie mnohočetné inteligence H. Gardnera (GI). Cílem výzkumu se smíšeným výzkumným designem (přímé pozorování, polostukturované rozhovory se žáky, učiteli a rodiči, polostruktrurované dotazníky pro žáky, učitele a rodiče, konsesuální metoda, analýza videonahrávek a audionahrávek) jsou kazuistiky 6 žáků, jež dlouhodobě vykazovali projevy chování v pedagogické praxi standardně považovány za rizikové, a ověření efektivity metod CAS z hlediska... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The dissertation deals with the possibilities of integrating the author's creative - educational strategy Cool Animal School - Learning through joy (CAS) into the educational process in primary school. The CAS strategy is based on my 17 years of teaching experience and is based on 20 English rhymes and versed stories about animals, which are an inspiration for a creative solution to the problem situations arising from their content. The methods of this strategy are designed to offer the widest possible range of different types of tasks and procedures to meet the specific needs and preferences of students resulting from a dynamic complex of internal and external factors intervening in the student's educational process. Creativity - developing methods, forms and approaches are based on the Myers-Briggs Type Indicator ( MBTI), Dun nand Dunn Learning Styles Inventory (LSI) and H. Gardner (GI) Theory of Multiple Intelligence. The aim of research with mixed research design (direct observation, semi-structured interviews with pupils, teachers and parents, semi-structured questionnaires for pupils, teachers and parents, consular method, analysis of video and audio recordings) is case reports of 6 pupils who showed long-term behavior in pedagogical practice and verification of the effectiveness of CAS... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Oddělení pro vědeckou činnost | cs_CZ |
thesis.grade.code | N | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | N | |