Zobrazit minimální záznam

Development of creativity and distinctiveness in learning processes of a primary school pupil
dc.contributor.advisorHejlová, Helena
dc.creatorHrkalová, Martina
dc.date.accessioned2025-03-25T09:54:14Z
dc.date.available2025-03-25T09:54:14Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/197605
dc.description.abstractThe dissertation deals with the possibilities of integrating the author's creative - educational strategy Cool Animal School - Learning through joy (CAS) into the educational process in primary school. The CAS strategy is based on my 17 years of teaching experience and is based on 20 English rhymes and versed stories about animals, which are an inspiration for a creative solution to the problem situations arising from their content. The methods of this strategy are designed to offer the widest possible range of different types of tasks and procedures to meet the specific needs and preferences of students resulting from a dynamic complex of internal and external factors intervening in the student's educational process. Creativity - developing methods, forms and approaches are based on the Myers-Briggs Type Indicator ( MBTI), Dun nand Dunn Learning Styles Inventory (LSI) and H. Gardner (GI) Theory of Multiple Intelligence. The aim of research with mixed research design (direct observation, semi-structured interviews with pupils, teachers and parents, semi-structured questionnaires for pupils, teachers and parents, consular method, analysis of video and audio recordings) is case reports of 6 pupils who showed long-term behavior in pedagogical practice and verification of the effectiveness of CAS...en_US
dc.description.abstractDisertační práce se zabývá možnostmi integrace autorské kreativizačně - edukační strategie Cool Animal School - Learning through joy (CAS) do edukačního procesu na 1. st. ZŠ. Strategie CAS vychází z mých 17letých pedagogických zkušeností a je založena na 20 anglických básničkách a veršovaných příbězích o zvířatech, jež představují inspirační východisko pro tvořivé řešení problémových situací z nich vyplývajících. Metody této strategie jsou designovány tak, aby nabídly co nejširší spektrum typově odlišných úkolů a postupů a vyhověly tak specifickým potřebám a preferencím žáků vyplývajících z dynamického komplexu vnitřních a vnějších faktorů intervenujících do žákova výchovně- vzdělávacího procesu. Kreativizační metody, formy a postupy jsou diferencovány na základě poznatků teorie Myers-Briggs Type Indicator (MBTI), Dun nand Dunn Learning Styles Inventory (LSI) a teorie mnohočetné inteligence H. Gardnera (GI). Cílem výzkumu se smíšeným výzkumným designem (přímé pozorování, polostukturované rozhovory se žáky, učiteli a rodiči, polostruktrurované dotazníky pro žáky, učitele a rodiče, konsesuální metoda, analýza videonahrávek a audionahrávek) jsou kazuistiky 6 žáků, jež dlouhodobě vykazovali projevy chování v pedagogické praxi standardně považovány za rizikové, a ověření efektivity metod CAS z hlediska...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectrozvoj kreativitycs_CZ
dc.subjectautonomie žákacs_CZ
dc.subjectedukační procescs_CZ
dc.subjectCLILcs_CZ
dc.subjectsoft skillscs_CZ
dc.subjectdevelopment of creativityen_US
dc.subjectautonomy of a pupilen_US
dc.subjecteducational processen_US
dc.subjectCLILen_US
dc.subjectsoft skillsen_US
dc.titleRozvoj kreativity a svébytnosti v procesech učení u žáka 1.st. ZŠcs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-06-30
dc.description.departmentOddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId205823
dc.title.translatedDevelopment of creativity and distinctiveness in learning processes of a primary school pupilen_US
dc.contributor.refereeKrčmářová, Tereza
dc.contributor.refereeSeberová, Alena
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csNeprospěl/acs_CZ
thesis.grade.enFailen_US
uk.abstract.csDisertační práce se zabývá možnostmi integrace autorské kreativizačně - edukační strategie Cool Animal School - Learning through joy (CAS) do edukačního procesu na 1. st. ZŠ. Strategie CAS vychází z mých 17letých pedagogických zkušeností a je založena na 20 anglických básničkách a veršovaných příbězích o zvířatech, jež představují inspirační východisko pro tvořivé řešení problémových situací z nich vyplývajících. Metody této strategie jsou designovány tak, aby nabídly co nejširší spektrum typově odlišných úkolů a postupů a vyhověly tak specifickým potřebám a preferencím žáků vyplývajících z dynamického komplexu vnitřních a vnějších faktorů intervenujících do žákova výchovně- vzdělávacího procesu. Kreativizační metody, formy a postupy jsou diferencovány na základě poznatků teorie Myers-Briggs Type Indicator (MBTI), Dun nand Dunn Learning Styles Inventory (LSI) a teorie mnohočetné inteligence H. Gardnera (GI). Cílem výzkumu se smíšeným výzkumným designem (přímé pozorování, polostukturované rozhovory se žáky, učiteli a rodiči, polostruktrurované dotazníky pro žáky, učitele a rodiče, konsesuální metoda, analýza videonahrávek a audionahrávek) jsou kazuistiky 6 žáků, jež dlouhodobě vykazovali projevy chování v pedagogické praxi standardně považovány za rizikové, a ověření efektivity metod CAS z hlediska...cs_CZ
uk.abstract.enThe dissertation deals with the possibilities of integrating the author's creative - educational strategy Cool Animal School - Learning through joy (CAS) into the educational process in primary school. The CAS strategy is based on my 17 years of teaching experience and is based on 20 English rhymes and versed stories about animals, which are an inspiration for a creative solution to the problem situations arising from their content. The methods of this strategy are designed to offer the widest possible range of different types of tasks and procedures to meet the specific needs and preferences of students resulting from a dynamic complex of internal and external factors intervening in the student's educational process. Creativity - developing methods, forms and approaches are based on the Myers-Briggs Type Indicator ( MBTI), Dun nand Dunn Learning Styles Inventory (LSI) and H. Gardner (GI) Theory of Multiple Intelligence. The aim of research with mixed research design (direct observation, semi-structured interviews with pupils, teachers and parents, semi-structured questionnaires for pupils, teachers and parents, consular method, analysis of video and audio recordings) is case reports of 6 pupils who showed long-term behavior in pedagogical practice and verification of the effectiveness of CAS...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
thesis.grade.codeN
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusN


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV