Zobrazit minimální záznam

Public Health Communication in Obesity Prevention: Insights into the Current Media Space, Influencer Communication and Audience Preception
dc.contributor.advisorHejlová, Denisa
dc.creatorOrtová, Nina
dc.date.accessioned2025-03-19T09:54:27Z
dc.date.available2025-03-19T09:54:27Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/197568
dc.description.abstractThe dissertation focuses on the issue of public health communication in the field of obesity prevention, with an emphasis on the role of media and influencers in shaping the perception of this topic among target audiences. In the context of the growing prevalence of obesity in the Czech Republic, which affects more than 60% of the population, the work analyses how messages related to obesity and healthy lifestyles are presented in the media space and how these messages are perceived by the public. In its analytical part, the dissertation examines how media representation of obesity in Czech media has changed over the past two decades and the influence of digital media, especially social networks and influencers, on perceptions of a healthy lifestyle and body image. Theories of social comparison and objectification play a key role, applied to analyse how women with a BMI over 25 are influenced by media content and what consequences this has on their self-esteem and behaviour. The discussion section explores the connection between current theoretical concepts and empirical data obtained from in-depth interviews and content analysis of media content on social networks. The conclusions indicate that media messages, especially from influencers, play a significant role in shaping attitudes towards...en_US
dc.description.abstractDisertační práce se zaměřuje na problematiku komunikace veřejného zdraví v oblasti prevence obezity s důrazem na roli médií a vlivu influencerů na vnímání tohoto tématu mezi cílovým publikem. V kontextu rostoucí prevalence obezity v České republice, která postihuje více než 60 % populace, práce analyzuje, jakým způsobem jsou sdělení týkající se obezity a zdravého životního stylu prezentována v mediálním prostoru a jak jsou tato sdělení vnímána veřejností. Ve své analytické části práce zkoumá, jak se v průběhu posledních dvou dekád proměnila mediální reprezentace obezity v českých médiích a jaký vliv mají digitální média, především sociální sítě a influenceři, na vnímání zdravého životního stylu a tělesného ideálu. Klíčovou roli hraje teorie sociálního srovnávání a objektifikace, které jsou aplikovány na analýzu toho, jak jsou ženy s BMI nad 25 ovlivňovány mediálními obsahy a jaké důsledky to má na jejich sebehodnocení a chování. Diskuze se věnuje propojení současných teoretických konceptů s empirickými daty získanými z hloubkových rozhovorů a obsahové analýzy mediálních obsahů na sociálních sítích. Závěry ukazují, že mediální sdělení, zejména od influencerů, hrají významnou roli v utváření postojů k obezitě a zdravému životnímu stylu. Tyto vlivy mohou být jak pozitivní, přispívající k osvětě a...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectHealth communicationcs_CZ
dc.subjectobezitacs_CZ
dc.subjectprevencecs_CZ
dc.subjecthubnutícs_CZ
dc.subjectzdravý životní stylcs_CZ
dc.subjectstrategická komunikacecs_CZ
dc.subjectevidence-based policycs_CZ
dc.subjectkomunikace veřejného zdravícs_CZ
dc.subjectdigitální médiacs_CZ
dc.subjectHealth communicationen_US
dc.subjectobesityen_US
dc.subjectpreventionen_US
dc.subjectweight lossen_US
dc.subjecthealthy lifestyleen_US
dc.subjectstrategic communicationen_US
dc.subjectevidence-based policyen_US
dc.subjectpublic health communicationen_US
dc.subjectdigital mediaen_US
dc.titleKomunikace veřejného zdraví v oblasti prevence obezity: pohled do současného mediálního prostoru, komunikace influencerů a vnímání cílového publikacs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-02-26
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId217378
dc.title.translatedPublic Health Communication in Obesity Prevention: Insights into the Current Media Space, Influencer Communication and Audience Preceptionen_US
dc.contributor.refereeGojda, Jan
dc.contributor.refereeTahal, Radek
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia and Communication studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communication studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia and Communication studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communication studiesen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csDisertační práce se zaměřuje na problematiku komunikace veřejného zdraví v oblasti prevence obezity s důrazem na roli médií a vlivu influencerů na vnímání tohoto tématu mezi cílovým publikem. V kontextu rostoucí prevalence obezity v České republice, která postihuje více než 60 % populace, práce analyzuje, jakým způsobem jsou sdělení týkající se obezity a zdravého životního stylu prezentována v mediálním prostoru a jak jsou tato sdělení vnímána veřejností. Ve své analytické části práce zkoumá, jak se v průběhu posledních dvou dekád proměnila mediální reprezentace obezity v českých médiích a jaký vliv mají digitální média, především sociální sítě a influenceři, na vnímání zdravého životního stylu a tělesného ideálu. Klíčovou roli hraje teorie sociálního srovnávání a objektifikace, které jsou aplikovány na analýzu toho, jak jsou ženy s BMI nad 25 ovlivňovány mediálními obsahy a jaké důsledky to má na jejich sebehodnocení a chování. Diskuze se věnuje propojení současných teoretických konceptů s empirickými daty získanými z hloubkových rozhovorů a obsahové analýzy mediálních obsahů na sociálních sítích. Závěry ukazují, že mediální sdělení, zejména od influencerů, hrají významnou roli v utváření postojů k obezitě a zdravému životnímu stylu. Tyto vlivy mohou být jak pozitivní, přispívající k osvětě a...cs_CZ
uk.abstract.enThe dissertation focuses on the issue of public health communication in the field of obesity prevention, with an emphasis on the role of media and influencers in shaping the perception of this topic among target audiences. In the context of the growing prevalence of obesity in the Czech Republic, which affects more than 60% of the population, the work analyses how messages related to obesity and healthy lifestyles are presented in the media space and how these messages are perceived by the public. In its analytical part, the dissertation examines how media representation of obesity in Czech media has changed over the past two decades and the influence of digital media, especially social networks and influencers, on perceptions of a healthy lifestyle and body image. Theories of social comparison and objectification play a key role, applied to analyse how women with a BMI over 25 are influenced by media content and what consequences this has on their self-esteem and behaviour. The discussion section explores the connection between current theoretical concepts and empirical data obtained from in-depth interviews and content analysis of media content on social networks. The conclusions indicate that media messages, especially from influencers, play a significant role in shaping attitudes towards...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV