Trasy v mapách pre orientačný beh
Navigation in orienteering maps
Trasy v mapách pro orientační běh
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/197421Identifikátory
SIS: 279304
Kolekce
- Kvalifikační práce [11327]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Forst, Libor
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Informatika se specializací Umělá inteligence
Katedra / ústav / klinika
Informatický ústav Univerzity Karlovy
Datum obhajoby
10. 2. 2025
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Slovenština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
návrh aplikace|MVVM|hledáni tras v otevřeném terénu|orientační běhKlíčová slova (anglicky)
application design|MVVM|path finding in open terraing|orienteeringZáměrem této bakalářské práce bylo vytvořit aplikaci, která bude na základě mapo- vých dat hledat vhodnou trasu v prostředí orientačního běhu. Tato tvorba byla rozdělena do dvou částí. První čast obsahovala vytvoření návrhu a naprogramování samotné apli- kace. Objektový návrh je tím pádem detailně promyšlen a propracován. Druhá část se skládala z vytvoření implementací jednotlivých konceptů aplikace, které se společne podí- lejí na spracovávání mapových souborů z prostředí orientačního běhu do grafových podob a následném vyhledávání nejrychlejších tras na takto vytvořených mapových reprezenta- cích. Tato práce tedy primárně pojednáva o myšlenkách aplikovaných v průběhu tvorby aplikace a implementacích konceptů využívaných v aplikaci.
The aim of this bachelor's thesis was to create an application that would find a suitable route in the environment of orienteering based on map data. This development was divided itno two parts. The first part involved designing and progamming the application itself. The objcet-oriented design was therefore thoroughly thought out and elaborated. The second part cosisted of creating the implementations of the individual concepts of the application, which together contribute to processing of map files from the orienteering environment into graph representations and subsequently searching for the fastest routes on these created map representations. This thesis primarily discusses the ideas applied during the development of the application and the implementations of the concepts used within the application.