Trasy v mapách pre orientačný beh
Navigation in orienteering maps
Trasy v mapách pro orientační běh
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/197421Identifiers
Study Information System: 279304
Collections
- Kvalifikační práce [11327]
Author
Advisor
Referee
Forst, Libor
Faculty / Institute
Faculty of Mathematics and Physics
Discipline
Computer Science with specialisation in Artificial Intelligence
Department
Computer Science Institute of Charles University
Date of defense
10. 2. 2025
Publisher
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaLanguage
Slovak
Grade
Very good
Keywords (Czech)
návrh aplikace|MVVM|hledáni tras v otevřeném terénu|orientační běhKeywords (English)
application design|MVVM|path finding in open terraing|orienteeringZáměrem této bakalářské práce bylo vytvořit aplikaci, která bude na základě mapo- vých dat hledat vhodnou trasu v prostředí orientačního běhu. Tato tvorba byla rozdělena do dvou částí. První čast obsahovala vytvoření návrhu a naprogramování samotné apli- kace. Objektový návrh je tím pádem detailně promyšlen a propracován. Druhá část se skládala z vytvoření implementací jednotlivých konceptů aplikace, které se společne podí- lejí na spracovávání mapových souborů z prostředí orientačního běhu do grafových podob a následném vyhledávání nejrychlejších tras na takto vytvořených mapových reprezenta- cích. Tato práce tedy primárně pojednáva o myšlenkách aplikovaných v průběhu tvorby aplikace a implementacích konceptů využívaných v aplikaci.
The aim of this bachelor's thesis was to create an application that would find a suitable route in the environment of orienteering based on map data. This development was divided itno two parts. The first part involved designing and progamming the application itself. The objcet-oriented design was therefore thoroughly thought out and elaborated. The second part cosisted of creating the implementations of the individual concepts of the application, which together contribute to processing of map files from the orienteering environment into graph representations and subsequently searching for the fastest routes on these created map representations. This thesis primarily discusses the ideas applied during the development of the application and the implementations of the concepts used within the application.