Zobrazit minimální záznam

Emoční vazby k AI influencerům
dc.contributor.advisorHuněk, Filip
dc.creatorHolá, Karolína
dc.date.accessioned2025-02-26T10:34:27Z
dc.date.available2025-02-26T10:34:27Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/197288
dc.description.abstractTato diplomová práce zkoumá emocionální vazby na AI influencery a faktory, které je ovlivňují, jako jsou vlastnosti budování vztahů, vliv emocí na tyto vazby, význam společenského zázemí, univerzálnosti obsahu a vlivu tísnivého údolí. Pro účely zkoumání byly vybrány tři typy virtuálních influencerů, kteří se liší úrovní antropomorfismu, dva z nich nesoucí lidskou podobu a jeden jako kreslená postavička. Pro účely této práce bylo stanoveno pět hypotéz vycházejících ze současných teorií, které jsou zkoumány prostřednictvím kvalitativního výzkumu. Polostrukturované rozhovory se zaměřují na vnímání chování a vzhledu AI influencerů a jejich vliv na uživatele a vznik emocionálních vazeb. V těchto hypotézách se předpokládá, že uživatelé navazují emocionální vazby s AI influencery podobně jako s lidskými influencery, přičemž faktory, které mohou hrát roli při vytváření těchto vazeb, jsou podrobněji zkoumány v souladu se současnými teoriemi.cs_CZ
dc.description.abstractThis study examines emotional connections to AI influencers and factors influencing them such as perceived trust and relationship-building characteristics of influencers, the effect of emotions on those connections, as well as the potential importance of societal background, the universality of the content, and the influence of the uncanny valley effect. With this intention, three types of virtual influencers are examined, differentiating in their levels of anthropomorphism, two of which carry the resemblance of a human and one being a cartoon character. For the purpose of this thesis, five hypotheses stemming from contemporary theories are established and examined through qualitative research, and semi-structured interviews are conducted to focus on the perceptions of AI influencers' behaviour and appearance and its effect on the user and the establishment of emotional connections. In these hypotheses, users are expected to establish an emotional connection with the AI influencers in similar ways they would with human influencers, and the factors which might play a role in creating said connections are investigated in further detail in line with current theories.en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectAI influenceřics_CZ
dc.subjectemoční vazbycs_CZ
dc.subjecttísnivé údolícs_CZ
dc.subjectantropomorfismuscs_CZ
dc.subjectAI-lidské vztahycs_CZ
dc.subjectvirtuální influenceřics_CZ
dc.subjectemoce vůči AIcs_CZ
dc.subjectztotožnitelnostcs_CZ
dc.subjectautenticitacs_CZ
dc.subjectsociální normycs_CZ
dc.subjectAI Influencersen_US
dc.subjectEmotional Connectionsen_US
dc.subjectUncanny Valleyen_US
dc.subjectAnthropomorphismen_US
dc.subjectAI-Human Relationshipsen_US
dc.subjectVirtual Influencersen_US
dc.subjectEmotions Towards AIen_US
dc.subjectRelatabilityen_US
dc.subjectAuthenticityen_US
dc.subjectSocietal Normsen_US
dc.titleEmotional Connections to AI Influencersen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-02-05
dc.description.departmentDepartment of Marketing Communication and Public Relationsen_US
dc.description.departmentKatedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId276081
dc.title.translatedEmoční vazby k AI influencerůmcs_CZ
dc.contributor.refereeMoravcová, Hana
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineStrategic communicationen_US
thesis.degree.disciplineStrategická komunikacecs_CZ
thesis.degree.programStrategic communicationen_US
thesis.degree.programStrategická komunikacecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Marketing Communication and Public Relationsen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csStrategická komunikacecs_CZ
uk.degree-discipline.enStrategic communicationen_US
uk.degree-program.csStrategická komunikacecs_CZ
uk.degree-program.enStrategic communicationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato diplomová práce zkoumá emocionální vazby na AI influencery a faktory, které je ovlivňují, jako jsou vlastnosti budování vztahů, vliv emocí na tyto vazby, význam společenského zázemí, univerzálnosti obsahu a vlivu tísnivého údolí. Pro účely zkoumání byly vybrány tři typy virtuálních influencerů, kteří se liší úrovní antropomorfismu, dva z nich nesoucí lidskou podobu a jeden jako kreslená postavička. Pro účely této práce bylo stanoveno pět hypotéz vycházejících ze současných teorií, které jsou zkoumány prostřednictvím kvalitativního výzkumu. Polostrukturované rozhovory se zaměřují na vnímání chování a vzhledu AI influencerů a jejich vliv na uživatele a vznik emocionálních vazeb. V těchto hypotézách se předpokládá, že uživatelé navazují emocionální vazby s AI influencery podobně jako s lidskými influencery, přičemž faktory, které mohou hrát roli při vytváření těchto vazeb, jsou podrobněji zkoumány v souladu se současnými teoriemi.cs_CZ
uk.abstract.enThis study examines emotional connections to AI influencers and factors influencing them such as perceived trust and relationship-building characteristics of influencers, the effect of emotions on those connections, as well as the potential importance of societal background, the universality of the content, and the influence of the uncanny valley effect. With this intention, three types of virtual influencers are examined, differentiating in their levels of anthropomorphism, two of which carry the resemblance of a human and one being a cartoon character. For the purpose of this thesis, five hypotheses stemming from contemporary theories are established and examined through qualitative research, and semi-structured interviews are conducted to focus on the perceptions of AI influencers' behaviour and appearance and its effect on the user and the establishment of emotional connections. In these hypotheses, users are expected to establish an emotional connection with the AI influencers in similar ways they would with human influencers, and the factors which might play a role in creating said connections are investigated in further detail in line with current theories.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
thesis.grade.codeC
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV