Zobrazit minimální záznam

The issue of the concept of creativity in pedagogy
dc.contributor.advisorStrouhal, Martin
dc.creatorZmeková, Justýna
dc.date.accessioned2025-02-26T10:30:01Z
dc.date.available2025-02-26T10:30:01Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/197267
dc.description.abstractUniverzita Karlova Filozofická fakulta Katedra pedagogiky Bakalářská práce Justýna Zmeková Problematika pojmu tvořivosti v pedagogice Praha 2024 Vedoucí práce: doc. PhDr. Martin Strouhal, Ph.D. Poděkování Ráda bych na tomto místě poděkovala vedoucímu mé bakalářské práce doc. PhDr. Martinu Strouhalovi, Ph.D., za vstřícný a podporující přístup při vypracovávání této práce. Prohlášení Prohlašuji, že jsem bakalářskou práci vypracovala samostatně, že jsem řádně citovala použitou literaturu, a že práce nebyla využita v rámci jiného vysokoškolského studia či k získání jiného nebo stejného titulu. V Praze dne 15.12.2024 Abstrakt Bakalářská práce si klade za cíl analyzovat pojem tvořivosti a způsoby jeho užívání v pedagogických vědách a v reflexích pedagogické praxe. Práce je teoretická a v úvodní části půjde o zmapování aktuálních pojetí tvořivosti a jeho stručné historie v humanitních a sociálních vědách. Další část je zaměřena na postoj k tvořivosti a jak souvisí s kritickým myšlením a kompetencí k řešení problémů, na které je v posledních letech kladen větší důraz. Důležitou součástí této práce je rozbor pojmů zkušenosti, problému a činnosti ve vybraných dílech Johna Deweyho, jehož myšlení v této oblasti bude sloužit jako "modelová figura", na níž lze dobře demonstrovat podstatu vztahu mezi pedagogickým...cs_CZ
dc.description.abstractThe bachelor thesis aims to analyse the concept of creativity and the ways of its use in pedagogical sciences and in reflections of pedagogical practice. The thesis is theoretical and the introductory part will be a mapping of current conceptions of creativity and its brief history in the humanities and social sciences. The next section focuses on attitudes towards creativity and how it relates to critical thinking and problem-solving competence, which have been given greater emphasis in recent years. An important part of this work is an analysis of the concepts of experience, problem and action in selected works by John Dewey, whose thinking in this area will serve as a 'model figure' on which the nature of the relationship between pedagogical action and creative problem-solving competence can be well demonstrated. Key words creativity, pedagogy, critical thinking, problem-solving competence, John Deweyen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjecttvořivost|pedagogika|kritické myšlení|kompetence k řešení problémů|John Deweycs_CZ
dc.subjectcreativity|pedagogy|critical thinking|problem-solving competence|John Deweyen_US
dc.titleProblematika pojmu tvořivosti v pedagogicecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-01-21
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId269211
dc.title.translatedThe issue of the concept of creativity in pedagogyen_US
dc.contributor.refereeKropáč, Jiří
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csUniverzita Karlova Filozofická fakulta Katedra pedagogiky Bakalářská práce Justýna Zmeková Problematika pojmu tvořivosti v pedagogice Praha 2024 Vedoucí práce: doc. PhDr. Martin Strouhal, Ph.D. Poděkování Ráda bych na tomto místě poděkovala vedoucímu mé bakalářské práce doc. PhDr. Martinu Strouhalovi, Ph.D., za vstřícný a podporující přístup při vypracovávání této práce. Prohlášení Prohlašuji, že jsem bakalářskou práci vypracovala samostatně, že jsem řádně citovala použitou literaturu, a že práce nebyla využita v rámci jiného vysokoškolského studia či k získání jiného nebo stejného titulu. V Praze dne 15.12.2024 Abstrakt Bakalářská práce si klade za cíl analyzovat pojem tvořivosti a způsoby jeho užívání v pedagogických vědách a v reflexích pedagogické praxe. Práce je teoretická a v úvodní části půjde o zmapování aktuálních pojetí tvořivosti a jeho stručné historie v humanitních a sociálních vědách. Další část je zaměřena na postoj k tvořivosti a jak souvisí s kritickým myšlením a kompetencí k řešení problémů, na které je v posledních letech kladen větší důraz. Důležitou součástí této práce je rozbor pojmů zkušenosti, problému a činnosti ve vybraných dílech Johna Deweyho, jehož myšlení v této oblasti bude sloužit jako "modelová figura", na níž lze dobře demonstrovat podstatu vztahu mezi pedagogickým...cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor thesis aims to analyse the concept of creativity and the ways of its use in pedagogical sciences and in reflections of pedagogical practice. The thesis is theoretical and the introductory part will be a mapping of current conceptions of creativity and its brief history in the humanities and social sciences. The next section focuses on attitudes towards creativity and how it relates to critical thinking and problem-solving competence, which have been given greater emphasis in recent years. An important part of this work is an analysis of the concepts of experience, problem and action in selected works by John Dewey, whose thinking in this area will serve as a 'model figure' on which the nature of the relationship between pedagogical action and creative problem-solving competence can be well demonstrated. Key words creativity, pedagogy, critical thinking, problem-solving competence, John Deweyen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV