Zobrazit minimální záznam

Cooperation between the school and theatre: Ideas and expectations of teachers of Czech language and literature at secondary schools
dc.contributor.advisorSaicová Římalová, Lucie
dc.creatorŠavrdová, Petra
dc.date.accessioned2025-02-26T10:27:31Z
dc.date.available2025-02-26T10:27:31Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/197254
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá otázkou, jaké aktivity vyučující českého jazyka a literatury na středních školách z nabídky divadel využívají a jaké mají představy a očekávání, pokud jde o divadelní představení určená pro školy a o další spolupráci školy a divadla. Zda nabídku divadelních představení a dalších doprovodných programů využívají, jakou roli jim při výuce svého předmětu přikládají, na základě jakých kritérií si je vybírají, jaké požadavky mají na jejich kvalitu, a to včetně používaného jazyka, popř. jak se studenty v návaznosti na divadelní aktivity v rámci vyučovacích hodin českého jazyka pracují (např. před návštěvou divadelního představení a po něm). V teoretické části práce autorka zpracovává téma výchovně-vzdělávací funkce divadla a jeho místo v neformálním i formálním vzdělávání. Součástí je i analýza kurikulárních dokumentů z hlediska zastoupení této problematiky v nich. Východiskem výzkumné části diplomové práce je dotazníkové šetření mezi vyučujícími českého jazyka a literatury na středních školách, jádrem pak polostrukturované rozhovory s vybranými vyučujícími pražských středních škol, v jejichž rámci byli požádáni i o zhodnocení krátkých ukázek z divadelních představení tří inscenačních zpracování dramatu Maryša (zejména z hlediska jazykového) a zdůvodnění, kterou adaptaci by...cs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis deals with the question of what activities teachers of Czech language and literature in secondary schools choose from the offer of theatres and what expectations they have regarding theatrical performances intended for schools and further schools and theaters collaboration. It examines whether they choose something suitable from the offer of theater performances and other accompanying programs, what role they attach to them in relation to their teaching subject, on what criteria they based their choosing process, what requirements they have for their quality, including the used language, or how they work with the students in connection with theater activities within the framework of lessons of Czech language (e. g. before and after attending a theater performance) and what type of performances or accompanying programs they would like to find in theater`s offer. In the theoretical part of the thesis, the author deals with the topic of the educational function of the theater and its place in informal and formal education. An analysis of curricular documents from the point of view of the representation of this issue in them is also included. The initiation point of the research is questionnaire survey among teachers of Czech language and literature in secondary schools, the core of...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectčeský jazyk a literatura|divadlo|střední škola|vyučující|představení pro školy|doprovodné programycs_CZ
dc.subjectCzech language and literature|theatre|secondary school|teachers|performances for schools|accompanying programsen_US
dc.titleSpolupráce školy a divadla: představy a očekávání vyučujících českého jazyka a literatury na středních školáchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-02-03
dc.description.departmentInstitute of Czech Language and Theory of Communicationen_US
dc.description.departmentÚstav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId268054
dc.title.translatedCooperation between the school and theatre: Ideas and expectations of teachers of Czech language and literature at secondary schoolsen_US
dc.contributor.refereeDufková, Hana
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Education of Czech Language and Literature for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství českého jazyka a literatury pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Education of Czech Language and Literature for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství českého jazyka a literatury pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Czech Language and Theory of Communicationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství českého jazyka a literatury pro střední školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Education of Czech Language and Literature for Upper Secondary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství českého jazyka a literatury pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Education of Czech Language and Literature for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá otázkou, jaké aktivity vyučující českého jazyka a literatury na středních školách z nabídky divadel využívají a jaké mají představy a očekávání, pokud jde o divadelní představení určená pro školy a o další spolupráci školy a divadla. Zda nabídku divadelních představení a dalších doprovodných programů využívají, jakou roli jim při výuce svého předmětu přikládají, na základě jakých kritérií si je vybírají, jaké požadavky mají na jejich kvalitu, a to včetně používaného jazyka, popř. jak se studenty v návaznosti na divadelní aktivity v rámci vyučovacích hodin českého jazyka pracují (např. před návštěvou divadelního představení a po něm). V teoretické části práce autorka zpracovává téma výchovně-vzdělávací funkce divadla a jeho místo v neformálním i formálním vzdělávání. Součástí je i analýza kurikulárních dokumentů z hlediska zastoupení této problematiky v nich. Východiskem výzkumné části diplomové práce je dotazníkové šetření mezi vyučujícími českého jazyka a literatury na středních školách, jádrem pak polostrukturované rozhovory s vybranými vyučujícími pražských středních škol, v jejichž rámci byli požádáni i o zhodnocení krátkých ukázek z divadelních představení tří inscenačních zpracování dramatu Maryša (zejména z hlediska jazykového) a zdůvodnění, kterou adaptaci by...cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis deals with the question of what activities teachers of Czech language and literature in secondary schools choose from the offer of theatres and what expectations they have regarding theatrical performances intended for schools and further schools and theaters collaboration. It examines whether they choose something suitable from the offer of theater performances and other accompanying programs, what role they attach to them in relation to their teaching subject, on what criteria they based their choosing process, what requirements they have for their quality, including the used language, or how they work with the students in connection with theater activities within the framework of lessons of Czech language (e. g. before and after attending a theater performance) and what type of performances or accompanying programs they would like to find in theater`s offer. In the theoretical part of the thesis, the author deals with the topic of the educational function of the theater and its place in informal and formal education. An analysis of curricular documents from the point of view of the representation of this issue in them is also included. The initiation point of the research is questionnaire survey among teachers of Czech language and literature in secondary schools, the core of...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV