Zobrazit minimální záznam

Strategic communication of reaching out to young voters by Danuše Nerudová in the 2024 European Parliament elections
dc.contributor.advisorShavit, Anna
dc.creatorKliková, Markéta
dc.date.accessioned2025-02-26T10:26:31Z
dc.date.available2025-02-26T10:26:31Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/197249
dc.description.abstractTato diplomová práce si klade za cíl výzkum strategické komunikace na sociálně-mediální platformě Instagram během kampaně Danuše Nerudové ve volbách do Evropského parlamentu, které se konaly 7. a 8. června 2024. Je zde zkoumáno, jaké komunikační strategie Danuše Nerudová využívala během tří vymezených časových úseků na začátku, uprostřed a na konci své kampaně a také prvky strategické komunikace, které oslovují mladou generaci voličů a míra, se kterou Nerudová tyto prvky ve své komunikaci využívala. V teoretické části práce je popsán kontext voleb do Evropského parlamentu, které se řadí mezi volby druhého řádu a zaznamenávají tak nízkou volební účast. Díky teoretické rešerši je také představeno volební chování nejmladší generace voličů ve věku 18-24 let, jejichž neúčast v institucionální politice je potenciálním ohrožením pro demokracii. Dále se tato část zaměřuje na strategickou a politickou komunikaci a marketing, a to především v rámci sociálních médií v čele s Instagramem. Následně jsou zde popsány konkrétní způsoby oslovování mladé generace voličů. Práce se zaměřuje na Danuši Nerudovou, významnou osobnost na české politické scéně a také lídryni kandidátní listiny hnutí Starostové a nezávislí ve volbách do EP v roce 2024. Analytická část práce vymezuje zkoumaný vzorek dat, které jsou podrobeny...cs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis aims to research strategic communication on the social media platform Instagram during Danuše Nerudová's campaign in the European Parliament elections, which took place on 7 and 8 June 2024. It examines what communication strategies Danuše Nerudová used during three defined time periods at the beginning, middle and end of her campaign, as well as the elements of strategic communication that appeal to the young generation of voters and the extent to which Nerudová used these elements in her communication. The theoretical part of the thesis describes the context of the European Parliament elections, which are classified as second-order elections and thus record low voter turnout. Thanks to theoretical research, it also presents the electoral behavior of the youngest generation of voters aged 18-24, whose non-participation in institutional politics is a potential threat to democracy. Furthermore, this part focuses on strategic and political communication and marketing, especially within social media, led by Instagram. Subsequently, specific methods of addressing the young generation of voters are described. The work focuses on Danuše Nerudová, a significant figure on the Czech political scene and the leader of the candidate list of the Mayors and Independents movement in the 2024...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.titleStrategická komunikace oslovování mladých voličů Danuše Nerudové ve volbách do Evropského parlamentu 2024cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-02-05
dc.description.departmentDepartment of Marketing Communication and Public Relationsen_US
dc.description.departmentKatedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId269877
dc.title.translatedStrategic communication of reaching out to young voters by Danuše Nerudová in the 2024 European Parliament electionsen_US
dc.contributor.refereeKonrádová, Marcela
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineStrategic communicationen_US
thesis.degree.disciplineStrategická komunikacecs_CZ
thesis.degree.programStrategic communicationen_US
thesis.degree.programStrategická komunikacecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Marketing Communication and Public Relationsen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csStrategická komunikacecs_CZ
uk.degree-discipline.enStrategic communicationen_US
uk.degree-program.csStrategická komunikacecs_CZ
uk.degree-program.enStrategic communicationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato diplomová práce si klade za cíl výzkum strategické komunikace na sociálně-mediální platformě Instagram během kampaně Danuše Nerudové ve volbách do Evropského parlamentu, které se konaly 7. a 8. června 2024. Je zde zkoumáno, jaké komunikační strategie Danuše Nerudová využívala během tří vymezených časových úseků na začátku, uprostřed a na konci své kampaně a také prvky strategické komunikace, které oslovují mladou generaci voličů a míra, se kterou Nerudová tyto prvky ve své komunikaci využívala. V teoretické části práce je popsán kontext voleb do Evropského parlamentu, které se řadí mezi volby druhého řádu a zaznamenávají tak nízkou volební účast. Díky teoretické rešerši je také představeno volební chování nejmladší generace voličů ve věku 18-24 let, jejichž neúčast v institucionální politice je potenciálním ohrožením pro demokracii. Dále se tato část zaměřuje na strategickou a politickou komunikaci a marketing, a to především v rámci sociálních médií v čele s Instagramem. Následně jsou zde popsány konkrétní způsoby oslovování mladé generace voličů. Práce se zaměřuje na Danuši Nerudovou, významnou osobnost na české politické scéně a také lídryni kandidátní listiny hnutí Starostové a nezávislí ve volbách do EP v roce 2024. Analytická část práce vymezuje zkoumaný vzorek dat, které jsou podrobeny...cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis aims to research strategic communication on the social media platform Instagram during Danuše Nerudová's campaign in the European Parliament elections, which took place on 7 and 8 June 2024. It examines what communication strategies Danuše Nerudová used during three defined time periods at the beginning, middle and end of her campaign, as well as the elements of strategic communication that appeal to the young generation of voters and the extent to which Nerudová used these elements in her communication. The theoretical part of the thesis describes the context of the European Parliament elections, which are classified as second-order elections and thus record low voter turnout. Thanks to theoretical research, it also presents the electoral behavior of the youngest generation of voters aged 18-24, whose non-participation in institutional politics is a potential threat to democracy. Furthermore, this part focuses on strategic and political communication and marketing, especially within social media, led by Instagram. Subsequently, specific methods of addressing the young generation of voters are described. The work focuses on Danuše Nerudová, a significant figure on the Czech political scene and the leader of the candidate list of the Mayors and Independents movement in the 2024...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
thesis.grade.codeC
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV