Vliv společenské odpovědnosti organizace na značku zaměstnavatele
The Impact of Corporate Social Responsibility on Employer Brand
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/197239Identifikátory
SIS: 272617
Kolekce
- Kvalifikační práce [23975]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Baumgartner, František
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Andragogika a personální řízení
Katedra / ústav / klinika
Katedra andragogiky a personálního řízení
Datum obhajoby
5. 2. 2025
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
společenská odpovědnost organizace|značka zaměstnavatele|personální marketing|atraktivita zaměstnavatele|udržitelnostKlíčová slova (anglicky)
corporate social responsibility|employer brand|personnel marketing|employer's attractiveness|sustainabilityCílem diplomové práce je analyzovat vliv společenské odpovědnosti organizace na budování značky zaměstnavatele. Práce je zaměřena na fenomén společenské odpovědnosti organizace (zkratka CSR), který se stal nedílnou součástí strategie organizací v oblasti sociální, environmentální a ekonomické a skrze který se organizace snaží zlepšit interní podmínky a zároveň přebírá společenskou odpovědnost i mimo vlastní provoz. Charakterizována je značka zaměstnavatele, neboť v rámci jejího budování hraje společenská odpovědnost organizace významnou roli. Pozornost je věnována vzájemnému vztahu řízení lidských zdrojů a společenské odpovědnosti organizace s orientací na problematiku interního a externího marketingu. Definována je hodnotová nabídka zaměstnavatele (tzv. EVP), tedy oblast hodnot, jež organizace jako zaměstnavatel svým zaměstnancům nabízí, reprezentuje je a které na rozdíl od konceptu značky zaměstnavatele může ovlivňovat žádoucím směrem. Dále je práce zaměřena na proces oceňování organizací za společenskou odpovědnost s cílem podpořit atraktivitu jejich značky na trhu práce, uvedeny jsou žebříčky společensky odpovědných organizací, mezinárodní certifikáty a standardy. Charakterizována je vybraná mezinárodní společnost s pozorností na její aktivity v souvislosti se společenskou odpovědností...
The aim of the diploma thesis is to analyse the influence of the social responsibility of the organization on the building of the employer's brand. The thesis focuses on the phenomenon of social responsibility of the organization (so-called corporate social responsibility, CSR), which has become an integral part of the organization's strategy in the social, environmental and economic fields and through which the organization tries to improve internal conditions and at the same time assumes social responsibility outside its own operations. The employer's brand is characterized, as the social responsibility of the organization plays a significant role in its construction. Attention is paid to the interrelationship of human resource management and the social responsibility of the organization with an orientation to the issue of internal and external marketing. The employer's value proposition (so-called EVP) is defined, i.e. the area of values that the organization as an employer offers to its employees, represents them and which, unlike the employer brand concept, can influence in the desired direction. Furthermore, the work is focused on the process of awarding organizations for social responsibility to support their brand on the labour market, the rankings of socially responsible organizations,...