dc.contributor.advisor | Valášková Vincejová, Eva | |
dc.creator | Le, Quang Nhat | |
dc.date.accessioned | 2025-02-26T10:24:09Z | |
dc.date.available | 2025-02-26T10:24:09Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/197237 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce se zaměřuje na problematiku spádové turistiky v českém primárním školství. Přestože její význam roste, toto téma je dosud nedostatečně prozkoumáno v českém pedagogickém prostředí. Cílem této práce je představit a vysvětlit fenomén spádové turistiky, analyzovat jeho příčiny a důsledky a prozkoumat jeho vliv na různé účastníky výchovného a vzdělávacího procesu. V teoretické části se práce zaměřuje na dostupné informace související s fenoménem spádové turistiky a prostřednictvím teoretických východisek usiluje o vysvětlení tohoto jevu a jeho zařazení do teoretického rámce. Empirická část se soustředí na porozumění umělé změny trvalého bydliště, která je spojena s výběrem školy, hledá její příčiny a zkoumá její dopady na rodiče a osoby pracující v oblasti školství. Výsledky jsou prezentovány prostřednictvím analýzy provedených kvalitativních rozhovorů. Klíčová slova Spádová turistika, základní škola, trvalý pobyt, bydliště, volba základní školy, fiktivní trvalý pobyt, spádový obvod | cs_CZ |
dc.description.abstract | This bachelor thesis focuses on the issue of school catchment area tourism in Czech primary education. Despite its growing significance, this topic has yet to be thoroughly explored within the pedagogical environment. The aim of this thesis is to introduce and explain in detail the phenomenon of catchment area tourism, analyse its causes and consequences, and investigate its impact on various participants in the educational process. The theoretical part of the thesis concentrates on all available information related to the phenomenon of catchment area tourism and seeks to explain this phenomenon and place it within a theoretical framework through theoretical premises. The empirical part focuses on understanding the artificial change of permanent residence associated with school choice and examines its effects on parents and professionals working in the field of education. The results are presented through an analysis of the qualitative interviews conducted. Keywords School catchment area tourism, primary school, permanent residence, residence, choice of primary school, fictitious permanent residence, catchment area. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | spádová turistika|školský obvod základní škola|bydliště|volba základní školy|fiktivní trvalý pobyt | cs_CZ |
dc.subject | Catchment tourism|catchment area|primary school|permanent domicile|residence the choice of primary school|fictitious permanent residence | en_US |
dc.title | Spádová turistika v primárním vzdělávání | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2025 | |
dcterms.dateAccepted | 2025-01-21 | |
dc.description.department | Department of Education | en_US |
dc.description.department | Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 269790 | |
dc.title.translated | Catchment Tourism in Primary Education | en_US |
dc.contributor.referee | Kaščák, Ondrej | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Education | en_US |
thesis.degree.discipline | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Education | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra pedagogiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Education | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato bakalářská práce se zaměřuje na problematiku spádové turistiky v českém primárním školství. Přestože její význam roste, toto téma je dosud nedostatečně prozkoumáno v českém pedagogickém prostředí. Cílem této práce je představit a vysvětlit fenomén spádové turistiky, analyzovat jeho příčiny a důsledky a prozkoumat jeho vliv na různé účastníky výchovného a vzdělávacího procesu. V teoretické části se práce zaměřuje na dostupné informace související s fenoménem spádové turistiky a prostřednictvím teoretických východisek usiluje o vysvětlení tohoto jevu a jeho zařazení do teoretického rámce. Empirická část se soustředí na porozumění umělé změny trvalého bydliště, která je spojena s výběrem školy, hledá její příčiny a zkoumá její dopady na rodiče a osoby pracující v oblasti školství. Výsledky jsou prezentovány prostřednictvím analýzy provedených kvalitativních rozhovorů. Klíčová slova Spádová turistika, základní škola, trvalý pobyt, bydliště, volba základní školy, fiktivní trvalý pobyt, spádový obvod | cs_CZ |
uk.abstract.en | This bachelor thesis focuses on the issue of school catchment area tourism in Czech primary education. Despite its growing significance, this topic has yet to be thoroughly explored within the pedagogical environment. The aim of this thesis is to introduce and explain in detail the phenomenon of catchment area tourism, analyse its causes and consequences, and investigate its impact on various participants in the educational process. The theoretical part of the thesis concentrates on all available information related to the phenomenon of catchment area tourism and seeks to explain this phenomenon and place it within a theoretical framework through theoretical premises. The empirical part focuses on understanding the artificial change of permanent residence associated with school choice and examines its effects on parents and professionals working in the field of education. The results are presented through an analysis of the qualitative interviews conducted. Keywords School catchment area tourism, primary school, permanent residence, residence, choice of primary school, fictitious permanent residence, catchment area. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |