Zobrazit minimální záznam

Catchment Tourism in Primary Education
dc.contributor.advisorValášková Vincejová, Eva
dc.creatorLe, Quang Nhat
dc.date.accessioned2025-02-26T10:24:09Z
dc.date.available2025-02-26T10:24:09Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/197237
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zaměřuje na problematiku spádové turistiky v českém primárním školství. Přestože její význam roste, toto téma je dosud nedostatečně prozkoumáno v českém pedagogickém prostředí. Cílem této práce je představit a vysvětlit fenomén spádové turistiky, analyzovat jeho příčiny a důsledky a prozkoumat jeho vliv na různé účastníky výchovného a vzdělávacího procesu. V teoretické části se práce zaměřuje na dostupné informace související s fenoménem spádové turistiky a prostřednictvím teoretických východisek usiluje o vysvětlení tohoto jevu a jeho zařazení do teoretického rámce. Empirická část se soustředí na porozumění umělé změny trvalého bydliště, která je spojena s výběrem školy, hledá její příčiny a zkoumá její dopady na rodiče a osoby pracující v oblasti školství. Výsledky jsou prezentovány prostřednictvím analýzy provedených kvalitativních rozhovorů. Klíčová slova Spádová turistika, základní škola, trvalý pobyt, bydliště, volba základní školy, fiktivní trvalý pobyt, spádový obvodcs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor thesis focuses on the issue of school catchment area tourism in Czech primary education. Despite its growing significance, this topic has yet to be thoroughly explored within the pedagogical environment. The aim of this thesis is to introduce and explain in detail the phenomenon of catchment area tourism, analyse its causes and consequences, and investigate its impact on various participants in the educational process. The theoretical part of the thesis concentrates on all available information related to the phenomenon of catchment area tourism and seeks to explain this phenomenon and place it within a theoretical framework through theoretical premises. The empirical part focuses on understanding the artificial change of permanent residence associated with school choice and examines its effects on parents and professionals working in the field of education. The results are presented through an analysis of the qualitative interviews conducted. Keywords School catchment area tourism, primary school, permanent residence, residence, choice of primary school, fictitious permanent residence, catchment area.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectspádová turistika|školský obvod základní škola|bydliště|volba základní školy|fiktivní trvalý pobytcs_CZ
dc.subjectCatchment tourism|catchment area|primary school|permanent domicile|residence the choice of primary school|fictitious permanent residenceen_US
dc.titleSpádová turistika v primárním vzdělávánícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-01-21
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId269790
dc.title.translatedCatchment Tourism in Primary Educationen_US
dc.contributor.refereeKaščák, Ondrej
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zaměřuje na problematiku spádové turistiky v českém primárním školství. Přestože její význam roste, toto téma je dosud nedostatečně prozkoumáno v českém pedagogickém prostředí. Cílem této práce je představit a vysvětlit fenomén spádové turistiky, analyzovat jeho příčiny a důsledky a prozkoumat jeho vliv na různé účastníky výchovného a vzdělávacího procesu. V teoretické části se práce zaměřuje na dostupné informace související s fenoménem spádové turistiky a prostřednictvím teoretických východisek usiluje o vysvětlení tohoto jevu a jeho zařazení do teoretického rámce. Empirická část se soustředí na porozumění umělé změny trvalého bydliště, která je spojena s výběrem školy, hledá její příčiny a zkoumá její dopady na rodiče a osoby pracující v oblasti školství. Výsledky jsou prezentovány prostřednictvím analýzy provedených kvalitativních rozhovorů. Klíčová slova Spádová turistika, základní škola, trvalý pobyt, bydliště, volba základní školy, fiktivní trvalý pobyt, spádový obvodcs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis focuses on the issue of school catchment area tourism in Czech primary education. Despite its growing significance, this topic has yet to be thoroughly explored within the pedagogical environment. The aim of this thesis is to introduce and explain in detail the phenomenon of catchment area tourism, analyse its causes and consequences, and investigate its impact on various participants in the educational process. The theoretical part of the thesis concentrates on all available information related to the phenomenon of catchment area tourism and seeks to explain this phenomenon and place it within a theoretical framework through theoretical premises. The empirical part focuses on understanding the artificial change of permanent residence associated with school choice and examines its effects on parents and professionals working in the field of education. The results are presented through an analysis of the qualitative interviews conducted. Keywords School catchment area tourism, primary school, permanent residence, residence, choice of primary school, fictitious permanent residence, catchment area.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV