Spádová turistika v primárním vzdělávání
Catchment Tourism in Primary Education
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/197237Identifikátory
SIS: 269790
Kolekce
- Kvalifikační práce [23975]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kaščák, Ondrej
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
21. 1. 2025
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
spádová turistika|školský obvod základní škola|bydliště|volba základní školy|fiktivní trvalý pobytKlíčová slova (anglicky)
Catchment tourism|catchment area|primary school|permanent domicile|residence the choice of primary school|fictitious permanent residenceTato bakalářská práce se zaměřuje na problematiku spádové turistiky v českém primárním školství. Přestože její význam roste, toto téma je dosud nedostatečně prozkoumáno v českém pedagogickém prostředí. Cílem této práce je představit a vysvětlit fenomén spádové turistiky, analyzovat jeho příčiny a důsledky a prozkoumat jeho vliv na různé účastníky výchovného a vzdělávacího procesu. V teoretické části se práce zaměřuje na dostupné informace související s fenoménem spádové turistiky a prostřednictvím teoretických východisek usiluje o vysvětlení tohoto jevu a jeho zařazení do teoretického rámce. Empirická část se soustředí na porozumění umělé změny trvalého bydliště, která je spojena s výběrem školy, hledá její příčiny a zkoumá její dopady na rodiče a osoby pracující v oblasti školství. Výsledky jsou prezentovány prostřednictvím analýzy provedených kvalitativních rozhovorů. Klíčová slova Spádová turistika, základní škola, trvalý pobyt, bydliště, volba základní školy, fiktivní trvalý pobyt, spádový obvod
This bachelor thesis focuses on the issue of school catchment area tourism in Czech primary education. Despite its growing significance, this topic has yet to be thoroughly explored within the pedagogical environment. The aim of this thesis is to introduce and explain in detail the phenomenon of catchment area tourism, analyse its causes and consequences, and investigate its impact on various participants in the educational process. The theoretical part of the thesis concentrates on all available information related to the phenomenon of catchment area tourism and seeks to explain this phenomenon and place it within a theoretical framework through theoretical premises. The empirical part focuses on understanding the artificial change of permanent residence associated with school choice and examines its effects on parents and professionals working in the field of education. The results are presented through an analysis of the qualitative interviews conducted. Keywords School catchment area tourism, primary school, permanent residence, residence, choice of primary school, fictitious permanent residence, catchment area.