Inclusion of Advanced Learners in English Language Classes at Czech Public Schools
Inkluze pokročilých žáků angličtiny na českých státních školách
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/197222Identifikátory
SIS: 266482
Kolekce
- Kvalifikační práce [23975]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Bulantová, Barbora
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Anglický jazyk
Katedra / ústav / klinika
Ústav anglického jazyka a didaktiky
Datum obhajoby
5. 2. 2025
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
inkluze|vzdělávání nadaných|vysoce pokročilí žáci|učitelé|české státní školy|angličtina|SERRKlíčová slova (anglicky)
inclusion|gifted education|highly advanced learners|teachers|Czech public schools|English|CEFRPráce se zabývá inkluzí vysoce pokroilých žáků anglitiny na eských státních školách. V první ásti je předloženo teoretické pozadí problematiky. Práce se zabývá otázkou jazykových úrovní podle SERR, eskou legislativou a obecně otázkou inkluze a vzdělávání nadaných žáků. V závěru jsou také položeny tyři výzkumné otázky: Jak asto se uitelé setkávají s vysoce pokroilými žáky? Dokážou uitelé a školy snadno identifikovat vysoce pokroilé žáky a zajistit jim dobrý základ pro další rozvoj? Jak dobře jsou uitelé připravení k práci s vysoce pokroilými žáky ve smíšených třídách? Jaký je pohled uitelů na inkluzi ve vztahu k vysoce pokroilým žákům? Praktická ást představuje analýzu dotazníku zodpovězeného 32 respondenty. Dotazník byl vytvořen v programu Microsoft Forms, skládá se z maximálně 57 otázek a je rozdělen do celkem pěti kategorií podle tématu. Respondenty jsou uitelé anglitiny na základních školách z různých krajů R. Z analýzy dotazníku vyplývá, že se uitelé asto setkávají s pokroilými žáky, avšak není pro ně zajištěné systematické zvláštní vzdělávání a rozhodnutí diferenciovat výuku je zcela na rozhodnutí jednotlivých uitelů. Dále z výsledků vyplývá, že téma inkluze vysoce pokroilých žáků je málo probírané, a tak je celkově v tomto ohledu potřeba více vzdělávání. Nakonec,...
The thesis addresses the inclusion of highly advanced learners of English at Czech public schools. The first part presents the theoretical background of the issue. It discusses language proficiency levels according to the CEFR, Czech legislation, and generally the issues of inclusion and education of gifted students. In conclusion of the theoretical part, four research questions are posed: How frequently do teachers encounter highly advanced learners? Can the teachers / schools easily identify such students and provide a suitable ground for their further development? How well are the teachers trained/prepared to work with highly advanced learners in a mixed-ability classroom? What are the teachers' attitudes towards the inclusion specifically in terms of teaching highly advanced learners? The practical part presents an analysis of a questionnaire answered by 32 respondents. The questionnaire was created in Microsoft Forms, it consists of up to 57 questions, and is divided into a total of five categories based on the topics. The respondents are English teachers at public schools from various regions of the Czech Republic. The analysis of the questionnaire shows that teachers often encounter advanced students, but there is no systematic special education provided for them, and the decision to...