Mobilní aplikace a webové stránky určené k procvičování českého pravopisu při přípravě na přijímací zkoušky na střední školy
Mobile apps and websites for practising Czech orthography in preparation for secondary school entrance exams
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/197219Identifikátory
SIS: 267150
Kolekce
- Kvalifikační práce [23975]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Dufková, Hana
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Ústav českého jazyka a teorie komunikace
Datum obhajoby
27. 1. 2025
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
pravopis|čeština|přijímací zkoušky|mobilní aplikace|webové stránkyKlíčová slova (anglicky)
orthography|Czech|entrance exams|mobile applications|websitesTato bakalářská práce se zabývá otázkou, jak současné webové a mobilní aplikace určené pro žáky deváté třídy základní školy nebo pro žáky připravující se na jednotnou přijímací zkoušku na střední školy s maturitou pojímají procvičování českého jazyka, zvláště pak českého pravopisu. První kapitoly přibližují problematiku e-learningu a jeho využití ve výuce českého jazyka. Následující část mapuje dostupné e-learningové nástroje splňující definovaná kritéria a poskytuje detailnější analýzu vybraných aplikací. Poté se práce věnuje tzv. práci s chybou ve vzdělávacím procesu a přibližuje tuto problematiku v kontextu e-learningových nástrojů. Závěrečná kapitola se zabývá otázkou didaktické validity těchto nástrojů. Klíčová slova E-learning, webové aplikace, mobilní aplikace, český jazyk, pravopis, práce s chybou
This bachelor's thesis addresses the question of how current web and mobile applications intended for ninth-grade primary school students, or students preparing for the unified entrance exam to secondary schools with graduation, approach the practice of the Czech language, particularly Czech orthography. The first chapters introduce the issue of e-learning and its use in teaching the Czech language. The following section surveys available e-learning tools that meet defined criteria and provides a more detailed analysis of selected applications. Subsequently, the work addresses the so-called work with mistakes in the educational process and explores this issue in the context of e-learning tools. The final chapter deals with the question of the didactic validity of these tools. Keywords E-learning, mobile applications, web applications, Czech language, ortography, work with mistakes