Zobrazit minimální záznam

Analysis of promotion of vitamin e-cigarettes and its effect on adolescents and young adults
dc.contributor.advisorHejlová, Denisa
dc.creatorTurková, Simona
dc.date.accessioned2025-02-26T10:19:35Z
dc.date.available2025-02-26T10:19:35Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/197214
dc.description.abstractTato diplomová práce se zaměřuje na problematiku beznikotinových e-cigaret, do kterých jsou přidávány zdraví prospěšné látky. Na základě jejich obsahu jsou pak produkty propagovány jako zdraví prospěšné, i když odborníci jejich účinnost zpochybňují a varují před užíváním produktů. Nebezpečí těchto produktů spočívá v tom, že jsou propagovány na sociálních sítích, kde jsou této komunikaci vystaveny i zranitelné cílové skupiny, pro které by užívání těchto produktů na základě manipulativní komunikace mohlo představovat zdravotní riziko. Cílem práce je zanalyzovat instagramovou komunikaci firem a influencerů, kteří u nás tyto produkty propagují a zjistit její vliv na mladistvé a mladé dospělé do 30 let. Práce kombinuje metody obsahové analýzy instagramové komunikace a experimentálního výzkumu v podobě dotazníkového šetření, který se zaměřuje na vliv vystavení této komunikaci na názory a postoje vůči produktům. Práce představuje hlavní komunikační sdělení, která jsou v propagaci využívána a odhaluje uplatňování manipulativních zdravotních tvrzení a sdělení, která jsou atraktivní pro děti, mladistvé a ženy. Práce poukazuje na etické a regulační problémy spojené s formou propagace a na potřebu vyšší odpovědnosti influencerů vůči jejich sledujícím. Experimentální výzkum pak odhaluje, že komunikace pozitivně...cs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis focuses on the issue of nicotine-free e-cigarettes enriched with health beneficial ingredients. These products are marketed as beneficial to health based on their content, despite the lack of evidence supporting their effectiveness. The danger of these products lies in their promotion on social media, where vulnerable target groups are exposed to this communication, potentially leading to health risks caused by the manipulative messaging. The aim of the thesis is to analyze Instagram communication by companies and influencers promoting these products in the Czech Republic and to investigate its impact on adolescents and young adults under 30. The thesis combines methods of content analysis of Instagram communication with experimental research in the form of a survey, focusing on the influence of exposure to this communication on opinions and attitudes towards the products. The thesis identifies the key communication messages used in promotion and reveals the application of manipulative health claims and messaging that appeal to children, adolescents, and women. It highlights ethical and regulatory issues related to the promotion of these products and the need for greater accountability from influencers toward their audiences. The experimental research further demonstrates that such...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectVitamínové e-cigaretycs_CZ
dc.subjectmarketingová komunikacecs_CZ
dc.subjectzdravotní tvrzenícs_CZ
dc.subjectinfluenceřics_CZ
dc.subjectobsahová analýzacs_CZ
dc.subjectexperimentální výzkumcs_CZ
dc.subjectVitamin e-cigarettesen_US
dc.subjectmarketing communicationen_US
dc.subjecthealth claimsen_US
dc.subjectinfluencersen_US
dc.subjectcontent analysisen_US
dc.subjectexperimental researchen_US
dc.titleAnalýza propagace vitamínových e-cigaret a její vliv na mladistvé a dospělé do 30 letcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-02-05
dc.description.departmentDepartment of Marketing Communication and Public Relationsen_US
dc.description.departmentKatedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId251578
dc.title.translatedAnalysis of promotion of vitamin e-cigarettes and its effect on adolescents and young adultsen_US
dc.contributor.refereeKulhánek, Adam
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineStrategic communicationen_US
thesis.degree.disciplineStrategická komunikacecs_CZ
thesis.degree.programStrategic communicationen_US
thesis.degree.programStrategická komunikacecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Marketing Communication and Public Relationsen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csStrategická komunikacecs_CZ
uk.degree-discipline.enStrategic communicationen_US
uk.degree-program.csStrategická komunikacecs_CZ
uk.degree-program.enStrategic communicationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zaměřuje na problematiku beznikotinových e-cigaret, do kterých jsou přidávány zdraví prospěšné látky. Na základě jejich obsahu jsou pak produkty propagovány jako zdraví prospěšné, i když odborníci jejich účinnost zpochybňují a varují před užíváním produktů. Nebezpečí těchto produktů spočívá v tom, že jsou propagovány na sociálních sítích, kde jsou této komunikaci vystaveny i zranitelné cílové skupiny, pro které by užívání těchto produktů na základě manipulativní komunikace mohlo představovat zdravotní riziko. Cílem práce je zanalyzovat instagramovou komunikaci firem a influencerů, kteří u nás tyto produkty propagují a zjistit její vliv na mladistvé a mladé dospělé do 30 let. Práce kombinuje metody obsahové analýzy instagramové komunikace a experimentálního výzkumu v podobě dotazníkového šetření, který se zaměřuje na vliv vystavení této komunikaci na názory a postoje vůči produktům. Práce představuje hlavní komunikační sdělení, která jsou v propagaci využívána a odhaluje uplatňování manipulativních zdravotních tvrzení a sdělení, která jsou atraktivní pro děti, mladistvé a ženy. Práce poukazuje na etické a regulační problémy spojené s formou propagace a na potřebu vyšší odpovědnosti influencerů vůči jejich sledujícím. Experimentální výzkum pak odhaluje, že komunikace pozitivně...cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis focuses on the issue of nicotine-free e-cigarettes enriched with health beneficial ingredients. These products are marketed as beneficial to health based on their content, despite the lack of evidence supporting their effectiveness. The danger of these products lies in their promotion on social media, where vulnerable target groups are exposed to this communication, potentially leading to health risks caused by the manipulative messaging. The aim of the thesis is to analyze Instagram communication by companies and influencers promoting these products in the Czech Republic and to investigate its impact on adolescents and young adults under 30. The thesis combines methods of content analysis of Instagram communication with experimental research in the form of a survey, focusing on the influence of exposure to this communication on opinions and attitudes towards the products. The thesis identifies the key communication messages used in promotion and reveals the application of manipulative health claims and messaging that appeal to children, adolescents, and women. It highlights ethical and regulatory issues related to the promotion of these products and the need for greater accountability from influencers toward their audiences. The experimental research further demonstrates that such...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
thesis.grade.codeA
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV