Zobrazit minimální záznam

Identifying user needs for teachers visiting museum websites
dc.contributor.advisorWanča, Nina
dc.creatorHolý, Mikuláš
dc.date.accessioned2025-02-26T10:14:13Z
dc.date.available2025-02-26T10:14:13Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/197189
dc.description.abstractBakalářská práce se zaměřuje na uživatelské potřeby učitelů navštěvujících muzejní weby. Práce zkoumá aktuální vztah učitelů k webovým stránkám muzeí a galerií. Teoretická část se věnuje spolupráci muzeí a škol, prezentaci muzeí na webu a současnému stavu poznání v této oblasti. Praktická část práce je tvořena kvantitativním průzkumem formou online dotazníku a analýzou získaných výsledků. Otázky se zaměřují na samostatnou důležitost webů pro učitele a obsah webových stránek, který by tuto důležitost umocnil. Na dotazník odpovědělo 84 respondentů a z výzkumu vyplývá, že učitelé muzejní weby vnímají, uvědomují si jejich výhody a jsou ochotní využívat online obsah, který nabízí, instituce jim však o jeho existenci musí říct a poskytnout vhodné doplňkové materiály. Chybí jim ale dostatek potřebných informací o zveřejňovaných akcích a využití online obsahu, což má za následek upřednostnění jiných komunikačních kanálů. Muzea a galerie proto nemusí měnit celý koncept svých webů, musí pouze uvádět více důležitých informací o exkurzích a lépe učitele informovat, jak využít nabízené online materiály.cs_CZ
dc.description.abstractThe bachelor thesis focuses on the user needs of teachers visiting museum websites. The thesis explores the current relationship of teachers to museum and gallery websites. The theoretical part focuses on the collaboration between museums and schools, the presentation of museums on the web and the current state of knowledge in this area. The practical part of the thesis consists of a quantitative survey in the form of an online questionnaire and analysis of the obtained results. The questions focus on the independent importance of websites for teachers and the content of websites that would enhance this importance. The questionnaire was answered by 84 respondents and the research shows that teachers perceive museum websites, they are aware of their benefits and they are willing to use the online content the museum websites offer. The institutions need to inform them of its existence and provide the teachers appropriate supplementary material. However, teachers lack the necessary information about the events posted and about the use of online content, resulting in a preference for other communication channels. Therefore, museums and galleries do not need to change the whole concept of their websites, they just need to provide more relevant information about field trips and better inform teachers how to use...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectmuzejní weby|uživatelské potřeby|učitelé|vztahy mezi školou a muzeemcs_CZ
dc.subjectmuseum websites|user needs|teachers|school-museum relatioen_US
dc.titleZjištění uživatelských potřeb učitelů navštěvujících muzejní webycs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-01-20
dc.description.departmentInstitute of Information Studies and Librarianshipen_US
dc.description.departmentÚstav informačních studií a knihovnictvícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId261884
dc.title.translatedIdentifying user needs for teachers visiting museum websitesen_US
dc.contributor.refereeSixta, Václav
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineInformation Studies and Librarianshipen_US
thesis.degree.disciplineInformační studia a knihovnictvícs_CZ
thesis.degree.programInformation Studies and Librarianshipen_US
thesis.degree.programInformační studia a knihovnictvícs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav informačních studií a knihovnictvícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Information Studies and Librarianshipen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csInformační studia a knihovnictvícs_CZ
uk.degree-discipline.enInformation Studies and Librarianshipen_US
uk.degree-program.csInformační studia a knihovnictvícs_CZ
uk.degree-program.enInformation Studies and Librarianshipen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zaměřuje na uživatelské potřeby učitelů navštěvujících muzejní weby. Práce zkoumá aktuální vztah učitelů k webovým stránkám muzeí a galerií. Teoretická část se věnuje spolupráci muzeí a škol, prezentaci muzeí na webu a současnému stavu poznání v této oblasti. Praktická část práce je tvořena kvantitativním průzkumem formou online dotazníku a analýzou získaných výsledků. Otázky se zaměřují na samostatnou důležitost webů pro učitele a obsah webových stránek, který by tuto důležitost umocnil. Na dotazník odpovědělo 84 respondentů a z výzkumu vyplývá, že učitelé muzejní weby vnímají, uvědomují si jejich výhody a jsou ochotní využívat online obsah, který nabízí, instituce jim však o jeho existenci musí říct a poskytnout vhodné doplňkové materiály. Chybí jim ale dostatek potřebných informací o zveřejňovaných akcích a využití online obsahu, což má za následek upřednostnění jiných komunikačních kanálů. Muzea a galerie proto nemusí měnit celý koncept svých webů, musí pouze uvádět více důležitých informací o exkurzích a lépe učitele informovat, jak využít nabízené online materiály.cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor thesis focuses on the user needs of teachers visiting museum websites. The thesis explores the current relationship of teachers to museum and gallery websites. The theoretical part focuses on the collaboration between museums and schools, the presentation of museums on the web and the current state of knowledge in this area. The practical part of the thesis consists of a quantitative survey in the form of an online questionnaire and analysis of the obtained results. The questions focus on the independent importance of websites for teachers and the content of websites that would enhance this importance. The questionnaire was answered by 84 respondents and the research shows that teachers perceive museum websites, they are aware of their benefits and they are willing to use the online content the museum websites offer. The institutions need to inform them of its existence and provide the teachers appropriate supplementary material. However, teachers lack the necessary information about the events posted and about the use of online content, resulting in a preference for other communication channels. Therefore, museums and galleries do not need to change the whole concept of their websites, they just need to provide more relevant information about field trips and better inform teachers how to use...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav informačních studií a knihovnictvícs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV