Zjištění uživatelských potřeb učitelů navštěvujících muzejní weby
Identifying user needs for teachers visiting museum websites
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/197189Identifikátory
SIS: 261884
Kolekce
- Kvalifikační práce [23975]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Sixta, Václav
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Informační studia a knihovnictví
Katedra / ústav / klinika
Ústav informačních studií a knihovnictví
Datum obhajoby
20. 1. 2025
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
muzejní weby|uživatelské potřeby|učitelé|vztahy mezi školou a muzeemKlíčová slova (anglicky)
museum websites|user needs|teachers|school-museum relatioBakalářská práce se zaměřuje na uživatelské potřeby učitelů navštěvujících muzejní weby. Práce zkoumá aktuální vztah učitelů k webovým stránkám muzeí a galerií. Teoretická část se věnuje spolupráci muzeí a škol, prezentaci muzeí na webu a současnému stavu poznání v této oblasti. Praktická část práce je tvořena kvantitativním průzkumem formou online dotazníku a analýzou získaných výsledků. Otázky se zaměřují na samostatnou důležitost webů pro učitele a obsah webových stránek, který by tuto důležitost umocnil. Na dotazník odpovědělo 84 respondentů a z výzkumu vyplývá, že učitelé muzejní weby vnímají, uvědomují si jejich výhody a jsou ochotní využívat online obsah, který nabízí, instituce jim však o jeho existenci musí říct a poskytnout vhodné doplňkové materiály. Chybí jim ale dostatek potřebných informací o zveřejňovaných akcích a využití online obsahu, což má za následek upřednostnění jiných komunikačních kanálů. Muzea a galerie proto nemusí měnit celý koncept svých webů, musí pouze uvádět více důležitých informací o exkurzích a lépe učitele informovat, jak využít nabízené online materiály.
The bachelor thesis focuses on the user needs of teachers visiting museum websites. The thesis explores the current relationship of teachers to museum and gallery websites. The theoretical part focuses on the collaboration between museums and schools, the presentation of museums on the web and the current state of knowledge in this area. The practical part of the thesis consists of a quantitative survey in the form of an online questionnaire and analysis of the obtained results. The questions focus on the independent importance of websites for teachers and the content of websites that would enhance this importance. The questionnaire was answered by 84 respondents and the research shows that teachers perceive museum websites, they are aware of their benefits and they are willing to use the online content the museum websites offer. The institutions need to inform them of its existence and provide the teachers appropriate supplementary material. However, teachers lack the necessary information about the events posted and about the use of online content, resulting in a preference for other communication channels. Therefore, museums and galleries do not need to change the whole concept of their websites, they just need to provide more relevant information about field trips and better inform teachers how to use...