Zobrazit minimální záznam

Mapping and analysis of marketing communication of selected kratom distributors
dc.contributor.advisorKulhánek, Adam
dc.creatorHorecký, Tobiáš
dc.date.accessioned2025-02-26T10:11:33Z
dc.date.available2025-02-26T10:11:33Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/197176
dc.description.abstractVýchodiska: Kratom je přírodní látka s psychoaktivními účinky podobnými některým opioidům. Míra užívání kratomu v české populaci se zvyšuje, a to zejména mezi mladistvými. Kratom bývá na českém trhu řazen do kategorie "sběratelský předmět," jeho distribuce a marketing nejsou regulovány. Objevuje se snaha o interní regulaci trhu ze strany distributorů kratomu, marketingová propagace kratomu však nadále zůstává neregulována. Marketingová komunikace distributorů kratomu dosud v ČR nebyla zmapována. Cíle: Hlavním cílem výzkumu bylo analyzovat marketingovou komunikaci kratomu ve vybraných komunikačních kanálech: webové stránky e-shopu, inzertní plochy na internetu, newsletter a obal produktu. Sekundárním cílem bylo mapovat propagaci kratomu ve vybraných kamenných prodejnách, večerkách a prodejních automatech na území Prahy. Metody: Marketingová komunikace distributorů kratomu byla analyzována metodou kvalitativní obsahové analýzy. Výzkumný soubor tvořily komunikační kanály vybraných 30 distributorů kratomu. Analýzovány byly vybrané komunikační kanály: webové stránky e-shopu, inzertní plochy na internetu, newsletter a místa přímého prodeje kratomu. Sběr dat probíhal od dubna do října 2024. Propagační materiál byl analyzován v kategoriích: vizuální audit, verbální audit, tematická analýza, metody podpory...cs_CZ
dc.description.abstractBackground: Kratom is a natural substance with psychoactive effects similar to some opioids. Kratom use is becoming more common in the Czech population, particularly among adolescents. Kratom is often classified as a "collectible" on the Czech market and its distribution and marketing are not regulated. There are efforts to regulate the market internally by kratom vendors, but the marketing promotion of kratom remains unregulated. Marketing communication by kratom vendors has not been mapped in the Czech Republic yet. Aims: The main aim of the research was to analyse the marketing communication of kratom in selected communication channels: e-shop website, advertisement on the Internet, newsletter and product packaging. The secondary aim was to map the promotion of kratom in selected retail stores, convenience stores and vending machines in Prague. Methods: The research set consisted of communication channels of 30 selected kratom distributors. Selected communication channels were analysed: e-shop websites, advertising areas on the Internet, newsletters and direct sales points of kratom. The data was collected from April to October 2024. Promotional material was analysed under the following categories: visual audit, verbal audit, thematic analysis, sales promotion methods, contact point analysis,...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, 1. lékařská fakultacs_CZ
dc.subjectKratomcs_CZ
dc.subjectanalýza marketingucs_CZ
dc.subjectreklamacs_CZ
dc.subjecte-shopcs_CZ
dc.subjectkontaktní místacs_CZ
dc.subjectKratomen_US
dc.subjectmarketing analysisen_US
dc.subjectadvertisementen_US
dc.subjecte-shopen_US
dc.subjectpoints of contacten_US
dc.titleMapování a analýza marketingové komunikace vybraných distributorů kratomucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-02-05
dc.description.departmentDepartment of Addictology First Faculty of Medicine Charles University and General University Hospital in Pragueen_US
dc.description.departmentKlinika adiktologie 1. LF UK a VFNcs_CZ
dc.description.facultyFirst Faculty of Medicineen_US
dc.description.faculty1. lékařská fakultacs_CZ
dc.identifier.repId264639
dc.title.translatedMapping and analysis of marketing communication of selected kratom distributorsen_US
dc.contributor.refereeHejlová, Denisa
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAddictologyen_US
thesis.degree.disciplineAdiktologiecs_CZ
thesis.degree.programAddictologyen_US
thesis.degree.programAdiktologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-cs1. lékařská fakulta::Klinika adiktologie 1. LF UK a VFNcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFirst Faculty of Medicine::Department of Addictology First Faculty of Medicine Charles University and General University Hospital in Pragueen_US
uk.faculty-name.cs1. lékařská fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFirst Faculty of Medicineen_US
uk.faculty-abbr.cs1.LFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAdiktologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enAddictologyen_US
uk.degree-program.csAdiktologiecs_CZ
uk.degree-program.enAddictologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csVýchodiska: Kratom je přírodní látka s psychoaktivními účinky podobnými některým opioidům. Míra užívání kratomu v české populaci se zvyšuje, a to zejména mezi mladistvými. Kratom bývá na českém trhu řazen do kategorie "sběratelský předmět," jeho distribuce a marketing nejsou regulovány. Objevuje se snaha o interní regulaci trhu ze strany distributorů kratomu, marketingová propagace kratomu však nadále zůstává neregulována. Marketingová komunikace distributorů kratomu dosud v ČR nebyla zmapována. Cíle: Hlavním cílem výzkumu bylo analyzovat marketingovou komunikaci kratomu ve vybraných komunikačních kanálech: webové stránky e-shopu, inzertní plochy na internetu, newsletter a obal produktu. Sekundárním cílem bylo mapovat propagaci kratomu ve vybraných kamenných prodejnách, večerkách a prodejních automatech na území Prahy. Metody: Marketingová komunikace distributorů kratomu byla analyzována metodou kvalitativní obsahové analýzy. Výzkumný soubor tvořily komunikační kanály vybraných 30 distributorů kratomu. Analýzovány byly vybrané komunikační kanály: webové stránky e-shopu, inzertní plochy na internetu, newsletter a místa přímého prodeje kratomu. Sběr dat probíhal od dubna do října 2024. Propagační materiál byl analyzován v kategoriích: vizuální audit, verbální audit, tematická analýza, metody podpory...cs_CZ
uk.abstract.enBackground: Kratom is a natural substance with psychoactive effects similar to some opioids. Kratom use is becoming more common in the Czech population, particularly among adolescents. Kratom is often classified as a "collectible" on the Czech market and its distribution and marketing are not regulated. There are efforts to regulate the market internally by kratom vendors, but the marketing promotion of kratom remains unregulated. Marketing communication by kratom vendors has not been mapped in the Czech Republic yet. Aims: The main aim of the research was to analyse the marketing communication of kratom in selected communication channels: e-shop website, advertisement on the Internet, newsletter and product packaging. The secondary aim was to map the promotion of kratom in selected retail stores, convenience stores and vending machines in Prague. Methods: The research set consisted of communication channels of 30 selected kratom distributors. Selected communication channels were analysed: e-shop websites, advertising areas on the Internet, newsletters and direct sales points of kratom. The data was collected from April to October 2024. Promotional material was analysed under the following categories: visual audit, verbal audit, thematic analysis, sales promotion methods, contact point analysis,...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, 1. lékařská fakulta, Klinika adiktologie 1. LF UK a VFNcs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV