Zobrazit minimální záznam

Communication of disposable e-cigarettes on Tik'Tok aimed at young people
dc.contributor.advisorHejlová, Denisa
dc.creatorKonířová, Dominika
dc.date.accessioned2025-02-26T10:03:23Z
dc.date.available2025-02-26T10:03:23Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/197138
dc.description.abstractTato diplomová práce s názvem "Komunikace jednorázových e-cigaret na TikToku zaměřená na mladé lidi" zkoumá rostoucí trend užívání jednorázových elektronických cigaret mezi Generací Z se zaměřením na roli sociální sítě TikTok. Výzkum kombinuje kvantitativní obsahovou analýzu videí na TikToku souvisejících s e-cigaretami s kvalitativními hloubkovými rozhovory s mladými dospělými uživateli jednorázových e-cigaret a TikToku. Diplomová práce zkoumá vliv sociálního tlaku, marketingu a komunikace na sociálních sítích na normalizaci a šíření vapingu, přičemž se zaměřuje na atraktivitu příchutí, snadnou dostupnost a vnímání škodlivosti. Práce dále zkoumá environmentální otázky spojené s odpadem z jednorázových e- cigaret, které jsou v rozporu s deklarovanými hodnotami udržitelnosti Generace Z. Zjištění poskytují vhled do komplexní souhry faktorů, které vedou k užívání jednorázových e-cigaret mezi mladými lidmi, a nabízejí doporučení pro regulační opatření, kampaně veřejného zdraví a zodpovědnost platforem sociálních médií.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis, "Communication of disposable e-cigarettes on TikTok aimed at young people," examines the growing trend of disposable e-cigarette use among Generation Z, focusing on the role of the social media platform TikTok. The research combines a quantitative content analysis of TikTok videos related to e-cigarettes with qualitative in-depth interviews with young adult users of both disposable e-cigarettes and TikTok. The thesis explores the influence of peer pressure, marketing, and social media communication on the normalization and spread of vaping, analyzing the appeal of flavors, ease of access, and the perception of harm. Furthermore, the thesis investigates the environmental concerns associated with disposable e- cigarette waste, contrasting with Generation Z's declared values of sustainability. The findings provide insights into the complex interplay of factors driving disposable e-cigarette use among young people and offer recommendations for regulatory measures, public health campaigns, and social media platform responsibility.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectJednorázové e-cigaretycs_CZ
dc.subjecttabákový průmyslcs_CZ
dc.subjectTikTokcs_CZ
dc.subjectsociální sítěcs_CZ
dc.subjectGenerace Zcs_CZ
dc.subjectmarketingcs_CZ
dc.subjectudržitelnostcs_CZ
dc.subjectDisposable e-cigarettesen_US
dc.subjecttobacco industryen_US
dc.subjectTikToken_US
dc.subjectsocial mediaen_US
dc.subjectGeneration Zen_US
dc.subjectmarketingen_US
dc.subjectsustainabilityen_US
dc.titleKomunikace jednorázových e-cigaret na TikToku zaměřena na mladé lidics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-02-05
dc.description.departmentDepartment of Marketing Communication and Public Relationsen_US
dc.description.departmentKatedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId273254
dc.title.translatedCommunication of disposable e-cigarettes on Tik'Tok aimed at young peopleen_US
dc.contributor.refereeKulhánek, Adam
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineStrategic communicationen_US
thesis.degree.disciplineStrategická komunikacecs_CZ
thesis.degree.programStrategic communicationen_US
thesis.degree.programStrategická komunikacecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Marketing Communication and Public Relationsen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csStrategická komunikacecs_CZ
uk.degree-discipline.enStrategic communicationen_US
uk.degree-program.csStrategická komunikacecs_CZ
uk.degree-program.enStrategic communicationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce s názvem "Komunikace jednorázových e-cigaret na TikToku zaměřená na mladé lidi" zkoumá rostoucí trend užívání jednorázových elektronických cigaret mezi Generací Z se zaměřením na roli sociální sítě TikTok. Výzkum kombinuje kvantitativní obsahovou analýzu videí na TikToku souvisejících s e-cigaretami s kvalitativními hloubkovými rozhovory s mladými dospělými uživateli jednorázových e-cigaret a TikToku. Diplomová práce zkoumá vliv sociálního tlaku, marketingu a komunikace na sociálních sítích na normalizaci a šíření vapingu, přičemž se zaměřuje na atraktivitu příchutí, snadnou dostupnost a vnímání škodlivosti. Práce dále zkoumá environmentální otázky spojené s odpadem z jednorázových e- cigaret, které jsou v rozporu s deklarovanými hodnotami udržitelnosti Generace Z. Zjištění poskytují vhled do komplexní souhry faktorů, které vedou k užívání jednorázových e-cigaret mezi mladými lidmi, a nabízejí doporučení pro regulační opatření, kampaně veřejného zdraví a zodpovědnost platforem sociálních médií.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis, "Communication of disposable e-cigarettes on TikTok aimed at young people," examines the growing trend of disposable e-cigarette use among Generation Z, focusing on the role of the social media platform TikTok. The research combines a quantitative content analysis of TikTok videos related to e-cigarettes with qualitative in-depth interviews with young adult users of both disposable e-cigarettes and TikTok. The thesis explores the influence of peer pressure, marketing, and social media communication on the normalization and spread of vaping, analyzing the appeal of flavors, ease of access, and the perception of harm. Furthermore, the thesis investigates the environmental concerns associated with disposable e- cigarette waste, contrasting with Generation Z's declared values of sustainability. The findings provide insights into the complex interplay of factors driving disposable e-cigarette use among young people and offer recommendations for regulatory measures, public health campaigns, and social media platform responsibility.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
thesis.grade.codeB
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV