Zobrazit minimální záznam

Expressive means of advertising slogans of the companies Radegast and Staropramen
dc.contributor.advisorJirák, Jan
dc.creatorCísová, Markéta
dc.date.accessioned2025-02-25T10:12:54Z
dc.date.available2025-02-25T10:12:54Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/197106
dc.description.abstractPředložená diplomová práce si klade za cíl analyzovat výrazové prostředky televizních reklam pivovarů Radegast a Staropramen. Cílem je zhodnotit, jak tyto společnosti využívají jazykové a stylistické prostředky k formování svého obrazu a komunikaci s cílovou skupinou. Práce přispívá k pochopení persvazivní komunikace, která je charakteristickým rysem reklamy. Studie se zaměřuje na reklamy na pivo, které byly zvoleny pro užší tematické zaměření a také proto, že reklamy na alkoholické nápoje podléhají specifickým legislativním regulacím. Toto zaměření umožňuje zkoumat, jak tyto regulace ovlivňují volbu výrazových prostředků v jednotlivých reklamních sloganech. Výzkum využívá sémiotickou analýzu reklamních sloganů uvedených společností s důrazem na výrazové prostředky. Studie si klade za cíl poskytnout hlubší porozumění tomu, jak jsou tyto prostředky využívány k posílení identifikace spotřebitelů se značkou.cs_CZ
dc.description.abstractThe presented thesis aims to analyze the expressive means of television commercials by the breweries Radegast and Staropramen. The objective is to evaluate how these companies utilize linguistic and stylistic devices to shape their image and communicate with their target audience. The study contributes to understanding persuasive communication, which is a distinctive feature of advertising. The research focuses on beer advertisements, chosen for their narrower thematic scope and because advertisements for alcoholic beverages are subject to specific legislative regulations. This focus enables an examination of how these regulations influence the choice of expressive means in individual advertising slogans. The study employs a semiotic analysis of the advertising slogans of the mentioned companies, emphasizing expressive means. It aims to provide a deeper understanding of how these devices are used to strengthen consumer identification with the brand.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectRadegastcs_CZ
dc.subjectReklamacs_CZ
dc.subjectsémiotická analýzacs_CZ
dc.subjectsémiotikacs_CZ
dc.subjectStaropramencs_CZ
dc.subjecttelevizecs_CZ
dc.subjecttelevizní reklamacs_CZ
dc.subjectAdvertismenten_US
dc.subjectRadegasten_US
dc.subjectsemiotic analysisen_US
dc.subjectsemioticsen_US
dc.subjectStaropramenen_US
dc.subjecttelevisionen_US
dc.subjectTV advertismenten_US
dc.titleVýrazové prostředky televizních reklam firem Radegast a Staropramencs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-02-04
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId269506
dc.title.translatedExpressive means of advertising slogans of the companies Radegast and Staropramenen_US
dc.contributor.refereeŠtoll, Martin
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPředložená diplomová práce si klade za cíl analyzovat výrazové prostředky televizních reklam pivovarů Radegast a Staropramen. Cílem je zhodnotit, jak tyto společnosti využívají jazykové a stylistické prostředky k formování svého obrazu a komunikaci s cílovou skupinou. Práce přispívá k pochopení persvazivní komunikace, která je charakteristickým rysem reklamy. Studie se zaměřuje na reklamy na pivo, které byly zvoleny pro užší tematické zaměření a také proto, že reklamy na alkoholické nápoje podléhají specifickým legislativním regulacím. Toto zaměření umožňuje zkoumat, jak tyto regulace ovlivňují volbu výrazových prostředků v jednotlivých reklamních sloganech. Výzkum využívá sémiotickou analýzu reklamních sloganů uvedených společností s důrazem na výrazové prostředky. Studie si klade za cíl poskytnout hlubší porozumění tomu, jak jsou tyto prostředky využívány k posílení identifikace spotřebitelů se značkou.cs_CZ
uk.abstract.enThe presented thesis aims to analyze the expressive means of television commercials by the breweries Radegast and Staropramen. The objective is to evaluate how these companies utilize linguistic and stylistic devices to shape their image and communicate with their target audience. The study contributes to understanding persuasive communication, which is a distinctive feature of advertising. The research focuses on beer advertisements, chosen for their narrower thematic scope and because advertisements for alcoholic beverages are subject to specific legislative regulations. This focus enables an examination of how these regulations influence the choice of expressive means in individual advertising slogans. The study employs a semiotic analysis of the advertising slogans of the mentioned companies, emphasizing expressive means. It aims to provide a deeper understanding of how these devices are used to strengthen consumer identification with the brand.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
thesis.grade.codeD
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV