Výrazové prostředky televizních reklam firem Radegast a Staropramen
Expressive means of advertising slogans of the companies Radegast and Staropramen
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/197106Identifikátory
SIS: 269506
Kolekce
- Kvalifikační práce [18349]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Štoll, Martin
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
4. 2. 2025
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Radegast, Reklama, sémiotická analýza, sémiotika, Staropramen, televize, televizní reklamaKlíčová slova (anglicky)
Advertisment, Radegast, semiotic analysis, semiotics, Staropramen, television, TV advertismentPředložená diplomová práce si klade za cíl analyzovat výrazové prostředky televizních reklam pivovarů Radegast a Staropramen. Cílem je zhodnotit, jak tyto společnosti využívají jazykové a stylistické prostředky k formování svého obrazu a komunikaci s cílovou skupinou. Práce přispívá k pochopení persvazivní komunikace, která je charakteristickým rysem reklamy. Studie se zaměřuje na reklamy na pivo, které byly zvoleny pro užší tematické zaměření a také proto, že reklamy na alkoholické nápoje podléhají specifickým legislativním regulacím. Toto zaměření umožňuje zkoumat, jak tyto regulace ovlivňují volbu výrazových prostředků v jednotlivých reklamních sloganech. Výzkum využívá sémiotickou analýzu reklamních sloganů uvedených společností s důrazem na výrazové prostředky. Studie si klade za cíl poskytnout hlubší porozumění tomu, jak jsou tyto prostředky využívány k posílení identifikace spotřebitelů se značkou.
The presented thesis aims to analyze the expressive means of television commercials by the breweries Radegast and Staropramen. The objective is to evaluate how these companies utilize linguistic and stylistic devices to shape their image and communicate with their target audience. The study contributes to understanding persuasive communication, which is a distinctive feature of advertising. The research focuses on beer advertisements, chosen for their narrower thematic scope and because advertisements for alcoholic beverages are subject to specific legislative regulations. This focus enables an examination of how these regulations influence the choice of expressive means in individual advertising slogans. The study employs a semiotic analysis of the advertising slogans of the mentioned companies, emphasizing expressive means. It aims to provide a deeper understanding of how these devices are used to strengthen consumer identification with the brand.