Zobrazit minimální záznam

Photography in the Service of Propaganda: Manipulative Techniques in Photography on the Example of Comparison of the Daily Press and Photopublications of Klement Gottwald in 1948-1953
dc.contributor.advisorSuk, Pavel
dc.creatorPilát, Jan
dc.date.accessioned2025-02-25T10:12:42Z
dc.date.available2025-02-25T10:12:42Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/197105
dc.description.abstractPráce se zabývá manipulací fotografií Klementa Gottwalda a Antonína Zápotockého, přičemž hlavní důraz je kladen na odkrývání opakujících se vzorců manipulace a jejich propojení s daným dobovým kontextem. Cílem práce je popsat jednotlivé nalezení vzorce manipulací ve fotografii. Obsahová analýza originálních a zmanipulovaných snímků výše zmíněných politiků přinesla popis nejčastějších úprav a zásahů do fotografií v souvislosti s těmito dvěma osobami. Tato práce byla vypracována s vědomím aktuálnosti tématu, jelikož v dnešní době je úprava fotografie jednodušší než kdy dříve a manipulativní techniky se sice proměňují, jejich účel a důvody ale zůstávají. Jedná se například o budování kultu osobnosti, mazání nepohodlných osob a podobně.cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis focuses on the manipulation of photographs of Klement Gottwald and Antonín Zápotocký, with the main emphasis on uncovering recurring patterns of manipulation and their connection to the historical context of the time. The aim of the thesis is to describe the identified patterns of photographic manipulation. A content analysis of the original and manipulated images of the aforementioned politicians provides a description of the most common edits and interventions made to their photographs. This thesis was undertaken because, in today's world, photo editing is easier than ever, and although manipulation techniques have evolved, their purpose and motives remain the same. These include, for example, building a personality cult, erasing inconvenient individuals, and similar objectives.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.titleFotografie ve službách propagandy: Manipulativní techniky ve fotografii na příkladu srovnání denního tisku a fotopublikací nejen Klementa Gottwalda v letech 1948-1953cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-02-04
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId269556
dc.title.translatedPhotography in the Service of Propaganda: Manipulative Techniques in Photography on the Example of Comparison of the Daily Press and Photopublications of Klement Gottwald in 1948-1953en_US
dc.contributor.refereeBednařík, Petr
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce se zabývá manipulací fotografií Klementa Gottwalda a Antonína Zápotockého, přičemž hlavní důraz je kladen na odkrývání opakujících se vzorců manipulace a jejich propojení s daným dobovým kontextem. Cílem práce je popsat jednotlivé nalezení vzorce manipulací ve fotografii. Obsahová analýza originálních a zmanipulovaných snímků výše zmíněných politiků přinesla popis nejčastějších úprav a zásahů do fotografií v souvislosti s těmito dvěma osobami. Tato práce byla vypracována s vědomím aktuálnosti tématu, jelikož v dnešní době je úprava fotografie jednodušší než kdy dříve a manipulativní techniky se sice proměňují, jejich účel a důvody ale zůstávají. Jedná se například o budování kultu osobnosti, mazání nepohodlných osob a podobně.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis focuses on the manipulation of photographs of Klement Gottwald and Antonín Zápotocký, with the main emphasis on uncovering recurring patterns of manipulation and their connection to the historical context of the time. The aim of the thesis is to describe the identified patterns of photographic manipulation. A content analysis of the original and manipulated images of the aforementioned politicians provides a description of the most common edits and interventions made to their photographs. This thesis was undertaken because, in today's world, photo editing is easier than ever, and although manipulation techniques have evolved, their purpose and motives remain the same. These include, for example, building a personality cult, erasing inconvenient individuals, and similar objectives.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
thesis.grade.codeB
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV