Zobrazit minimální záznam

Interactive Formats in Non-linear Broadcasting from the Czech Audience Perspective
dc.contributor.advisorKruml, Milan
dc.creatorChňoupková, Adriana
dc.date.accessioned2025-02-25T10:05:30Z
dc.date.available2025-02-25T10:05:30Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/197072
dc.description.abstractNelineární vysílání hraje stále větší roli v každodenním životě diváků, zejména u mladší populace. Tato práce se soustředí na problematiku nelineárního vysílání v České republice a vychází z auditoriálního přístupu. Cílem bylo zjistit, jak se čeští diváci nelineárního vysílání staví k dostupným možnostem na trhu. Důraz byl kladen na hybridní vysílání a streamovací platformy. Výzkum se zaměřoval na využití interaktivních prvků a částečně také na rozpoznatelnost a oblibu interaktivního filmu. K danému účelu bylo využito standardizované dotazníkové šetření. Výsledným zjištěním bylo, že většina českých diváků hybridní vysílání (přes červené tlačítko) nesleduje, naopak streamovací platformy jsou využívány hojně. Nejoblíbenějším interaktivním prvkem je zpětné přehrávání následované přeskakováním reklam. Co se týče interaktivního filmu, jedná se zatím o nepříliš rozšířenou technologii. Nicméně polovina lidí, o něm už někdy zaslechla.cs_CZ
dc.description.abstractNon-linear broadcasting plays an increasingly important role in the daily lives of viewers, especially among the younger population. Presented thesis focuses on the issue of non-linear broadcasting in the Czech Republic and is based on an audience approach. The aim was to find out how Czech viewers perceive the available options on the market for non-linear broadcasting. Emphasis was placed on hybrid broadcasting and streaming platforms. The research focused on the use of interactive formats and partially on the recognizability and popularity of interactive film. A standardized questionnaire survey was used for this purpose. The findings showed that most Czech viewers do not watch hybrid broadcasting (via the red button), while streaming services are widely used. The most popular interactive feature is catch- up TV followed by ads skipping. As for interactive films, it is still a relatively unknown technology. However, half of the people have at least heard about it.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subject(ne)lineární vysílánícs_CZ
dc.subjectinteraktivitacs_CZ
dc.subjecttelevizní divákcs_CZ
dc.subjectHbbTVcs_CZ
dc.subjectčeská domácnostcs_CZ
dc.subjectstreamovací službacs_CZ
dc.subjectdotazníkové šetřenícs_CZ
dc.subject(ne)lineární vysíláníen_US
dc.subjectinteraktivitaen_US
dc.subjecttelevizní diváken_US
dc.subjectHbbTVen_US
dc.subjectčeská domácnosten_US
dc.subjectstreamovací službaen_US
dc.subjectdotazníkové šetřeníen_US
dc.titleInteraktivní formáty v nelineárním vysílání z perspektivy českého divákacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-02-04
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId262527
dc.title.translatedInteractive Formats in Non-linear Broadcasting from the Czech Audience Perspectiveen_US
dc.contributor.refereeJirák, Jan
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csNelineární vysílání hraje stále větší roli v každodenním životě diváků, zejména u mladší populace. Tato práce se soustředí na problematiku nelineárního vysílání v České republice a vychází z auditoriálního přístupu. Cílem bylo zjistit, jak se čeští diváci nelineárního vysílání staví k dostupným možnostem na trhu. Důraz byl kladen na hybridní vysílání a streamovací platformy. Výzkum se zaměřoval na využití interaktivních prvků a částečně také na rozpoznatelnost a oblibu interaktivního filmu. K danému účelu bylo využito standardizované dotazníkové šetření. Výsledným zjištěním bylo, že většina českých diváků hybridní vysílání (přes červené tlačítko) nesleduje, naopak streamovací platformy jsou využívány hojně. Nejoblíbenějším interaktivním prvkem je zpětné přehrávání následované přeskakováním reklam. Co se týče interaktivního filmu, jedná se zatím o nepříliš rozšířenou technologii. Nicméně polovina lidí, o něm už někdy zaslechla.cs_CZ
uk.abstract.enNon-linear broadcasting plays an increasingly important role in the daily lives of viewers, especially among the younger population. Presented thesis focuses on the issue of non-linear broadcasting in the Czech Republic and is based on an audience approach. The aim was to find out how Czech viewers perceive the available options on the market for non-linear broadcasting. Emphasis was placed on hybrid broadcasting and streaming platforms. The research focused on the use of interactive formats and partially on the recognizability and popularity of interactive film. A standardized questionnaire survey was used for this purpose. The findings showed that most Czech viewers do not watch hybrid broadcasting (via the red button), while streaming services are widely used. The most popular interactive feature is catch- up TV followed by ads skipping. As for interactive films, it is still a relatively unknown technology. However, half of the people have at least heard about it.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
thesis.grade.codeB
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV