Interaktivní formáty v nelineárním vysílání z perspektivy českého diváka
Interactive Formats in Non-linear Broadcasting from the Czech Audience Perspective
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/197072Identifikátory
SIS: 262527
Kolekce
- Kvalifikační práce [18349]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Jirák, Jan
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
4. 2. 2025
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
(ne)lineární vysílání, interaktivita, televizní divák, HbbTV, česká domácnost, streamovací služba, dotazníkové šetřeníKlíčová slova (anglicky)
(ne)lineární vysílání, interaktivita, televizní divák, HbbTV, česká domácnost, streamovací služba, dotazníkové šetřeníNelineární vysílání hraje stále větší roli v každodenním životě diváků, zejména u mladší populace. Tato práce se soustředí na problematiku nelineárního vysílání v České republice a vychází z auditoriálního přístupu. Cílem bylo zjistit, jak se čeští diváci nelineárního vysílání staví k dostupným možnostem na trhu. Důraz byl kladen na hybridní vysílání a streamovací platformy. Výzkum se zaměřoval na využití interaktivních prvků a částečně také na rozpoznatelnost a oblibu interaktivního filmu. K danému účelu bylo využito standardizované dotazníkové šetření. Výsledným zjištěním bylo, že většina českých diváků hybridní vysílání (přes červené tlačítko) nesleduje, naopak streamovací platformy jsou využívány hojně. Nejoblíbenějším interaktivním prvkem je zpětné přehrávání následované přeskakováním reklam. Co se týče interaktivního filmu, jedná se zatím o nepříliš rozšířenou technologii. Nicméně polovina lidí, o něm už někdy zaslechla.
Non-linear broadcasting plays an increasingly important role in the daily lives of viewers, especially among the younger population. Presented thesis focuses on the issue of non-linear broadcasting in the Czech Republic and is based on an audience approach. The aim was to find out how Czech viewers perceive the available options on the market for non-linear broadcasting. Emphasis was placed on hybrid broadcasting and streaming platforms. The research focused on the use of interactive formats and partially on the recognizability and popularity of interactive film. A standardized questionnaire survey was used for this purpose. The findings showed that most Czech viewers do not watch hybrid broadcasting (via the red button), while streaming services are widely used. The most popular interactive feature is catch- up TV followed by ads skipping. As for interactive films, it is still a relatively unknown technology. However, half of the people have at least heard about it.